Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda na frankfurtském autosalonu

Michal Fokt
Diskuze (12)
Letošní ročník prestižní německé výstavy se u Hondy nese v duchu inovací stávající modelové palety.

Letošní ročník prestižní německé výstavy se u Hondy nese v duchu inovací stávající modelové palety.

Hatchbacky Civic se dočkaly výrazných vnějších i vnitřních změn. Na první pohled jsou patrné nové přední nárazníky s decentními spoilery, výraznější maska chladiče spolu s nástavci prahů a mohutnější zadní nárazníky. Přední i zadní světlomety dostaly novou sportovnější čirou optiku a u vybraných verzí se objeví též směrovky v zrcátkách po vzoru modelu Accord.

Výrazně byl přepracován též interiér. Přístrojová deska je nyní opět potažena měkkým materiálem, objeví se i více chromových prvků a nová sedadla. Třídveřové verze získají sportovnější volant, pětidveřové naopak čtyřramenný. Vyšší verze budou mít optitronové podsvícení přístrojového štítu, tak jako je tomu u Accordu.

Pokud jde o technické změny, Civiky by měly mít vylepšené řízení, sportovní verze Type-R dokáže díky lehčímu setrvačníku zrychlit z 0 na 100 km/h o 0,2 s dříve (tedy za 6,6 s) a dvoulitrový motor si našel cestu i do pětidveřového modelu. Půjde o i-VTEC se 118 kW a 179 N.m a bude možné jej pořídit též se systémem jízdní stability VSA.

Lehkým rozšířením nabídky se může pochlubit také SUV Honda CR-V. Na vybraných trzích bude v nabídce vrcholná verze Executive s koženým čalouněním a nárazníky lakovanými v barvě karoserie. Světlomety i směrovky mají čirou optiku a kliky dveří budou chromované. Bude také možné volit z celkem deseti barev karoserie.

Honda si (a zřejmě zcela oprávněně) hodně slibuje od svého vůbec prvního turbodieselu. Je jím jednotka 2.2 i-CTDI vlastní konstrukce s jediným „cizorodým“ komponentem - systémem vstřikování Common Rail od Bosche. Motor má slušný výkon 103 kW při 4000 ot/min a masivní točivý moment 340 N-m při 2000 ot/min, a to při kombinované spotřebě pouze 5,4 l. Za zmínku stojí i dynamika sedanu – z 0 na 100 km/h za 9,4 s a maximum 210 km/h.

Tradicí se u Hondy stává i představení studie od HAC-E. Tentokrát jde o Accord Tourer, který opět připravila belgická Honda Acces Europe. Tentokrát vzhledově trochu decentnější model je osazen právě novým turbodieselem a za zmínku jistě stojí i litá kola 245/40 R 19.

Michal Fokt
Diskuze (12)