Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX: První foto funkčního prototypu

Michal Fokt
Diskuze (118)
První hybridní supersport z Japonska už jezdí! Ukáže se divákům závodu IndyCar na okruhu Mid-Ohio už 4. srpna. A mimochodem - Acura nakonec možná do Evropy zamíří. Svým způsobem...

Druhou generaci supersportovní Hondy NSX nebo chcete-li Acury NSX, chystanou na rok 2015 už jsme viděli ve dvou vývojových stádiích, v obou případech šlo ale pouze o koncept. Nyní se japonský sporťák dostává do zásadního stádia vývoje - je hotový jeho vývojový prototyp, jenž začne v dalších měsících a letech brázdit v rámci ladění řadu nejslavnějších okruhů planety.

My máme k dispozici jeho první oficiální footgrafii a s ní informaci, že se první veřejný debut auta odehraje v rámci závodu IndyCar na okruhu Mid-Ohio v Lexingtonu, jenž je pro japonskou automobilku víceméně domácí akcí, v Ohiu má své továrny a právě zde vznikne i Performance Manufacturing Centre, kde se NSX bude pro celý svět vyrábět. Auto, které absolvuje pár propagačních kol, dostane do jisté míry "maskovací" grafiku, která skryje detaily, ale je zřejmé (a Honda to potvrdila), že se proporcemi ani tvary nebude od konceptu lišit.

Pohon zadních kol zajišťuje kombinace benzinového motoru V6 a elektromotoru prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky, přičemž přední kola roztáčí dva elektromotory s funkcí vektorování točivého momentu. Celému čtyřmotorovému systému Honda říká Sport Hybrid Super Handling All WheelDrive (SH-AWD).

A ještě jednu zajímavou hondainformaci bych tu měl - Acura, která se zatím Evropě vyhýbá velkým obloukem, by zde nakonec přece jen měla začít působit. Tedy pokud lze o Evropě v pravém smyslu slova hovořit v případě zemí na východ od slovenských hranic. Vstup na evropsko-asijské Rusko už byl dříve potvrzen, stejně jako na Ukrajinu. Nejnovější zvěsti hovoří také o Bělorusku a dokonce o Pobaltí, tedy Lotyšsu, Litvě a Estonsku. nejistá je ale stále situace v západní části Evropy. Pro úspěch v tomto regionu by Acura potřebovala výkonný turbodiesel, jehož vývoj ale před časem stopla a odrazuje jí také živoření konkurenčního Infiniti a to i přesto, že k dispozici naftový motor má.

O osudu Acury v tomto regionu tak rozhodne prý úspěch značky ve zmíněných zemích. Bližší informace o evropské expanzi bychom se měli dovědět v září, tedy patrně na frankfurtském autosalonu. Acura v první fázi postaví svůj evropský byznys na luxusním SUV MDX, které později doplní menší SUV RDX. Další modely budou následovat.

Michal Fokt
Diskuze (118)
4. 8. 2013 20:22
Re: Vypadá jak R8
To je závodní auto. R8 je jediný pravověrný sporťák Audi od druhé světové války, pokud vím. Kromě ní najdeš jen pár kupé, tím to hasne. I kdybych započítal úplně všechno nehledě na terminologii (tedy závodní stroje, koncepty, i diskutabilní vozy jako TT, prostě všechno), tak to pořád velké jméno není. Velké jméno je Ferrari. Nebo Porsche. Ne Audi. Chce to být trochu fér.

Jestli je Audi velké jméno světa sportovních vozů, pak je i30 SW kvalitní český kombík. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2013 13:39
Re: původní Honda NSX vs Audi R8
Jo taky myslim že nástupce GT-R bude. Ale zapomněl si na to NSX, třeba teď bude taky už trvale v nabídce :-)
Avatar - Ham.
28. 7. 2013 11:36
Re: původní Honda NSX vs Audi R8
Ano, je škoda, že Japonci obecně vyklidili supersporty a dnes jako jediný nerezignoval Nissan s GTR. Věřím, že Nissan nástupce postaví, protože tradici je potřeba pěstovat a držet kontinuitu jako třeba Ferrari nebo Porsche, ne jen nabídnout jedno třeba i skvělé auto a pak dalších deset let ukazovat zákazníkům dlouhý nos.
Avatar - Hammunasakra
28. 7. 2013 10:35
Re: původní Honda NSX vs Audi R8
Jo LFA už neni a narozdíl od R8 nebude mít ani další generaci. Škoda
Avatar - Ham.
28. 7. 2013 09:30
Re: původní Honda NSX vs Audi R8
R8 GT není žádná edice nebo výrobně omezená limitka, kdokoliv si ji může obratem ruky objednat na rozdíl od LFA. ;-)