Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Pilot 2016: s radikálně změněným designem přichází i nová technika

Michal Fokt Michal Fokt 15. 2. 2015 • 12:23
40
10
Zobrazit náhledy (40)
Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot Honda Pilot
Velké americké SUV od Hondy prošlo ve třetí generaci opravdu důkladnou proměnou. Kromě designu je nový také motor, převodovky i systém pohonu všech kol.

Současná Honda Pilot, což je čistě pro Severní Ameriku navržené velké SUV, se vyrábí už osm let, ale stále patří k nejlépe prodávaným vozům své kategorie, ta nová, která se právě představila na autosalonu v Chicagu, má tedy hodně vysoko nastavenou laťku. Proto překvapí, že se Honda rozhodla radikálně změnit zavedený a zjevně oblíbený design a vzhled vozu radikálně přepracovala.

Pilot má nyní příď vizuálně sladěnou s ostatními modely značky, tedy včetně masky chladiče a světlometů, tvořících vizuálně jeden celek. Profil vozu charakterizuje výrazný prolis v linii klik dveří, zatímco záď zaujme svítilnami, inspirovanými malým crossoverem HR-V. Radikální proměnou prošel též interiér, aktuální plastové monstrum vystřídala palubní deska ve stylu osobních aut, zmizel klasický volič automatu, jenž nahradila ovládací tlačítka a přibyla dotyková obrazovka infotainmentového systému Honda Connect.

Pilot uveze až osm pasažérů v konfiguraci 2+3+3, luxusnější verze výbavy lze vybavit pouze dvojicí samostatných křesel ve druhé řadě. Přední sedadla jsou klimatizovaná i vyhřívaná, ve druhé řadě pak pouze vyhřívaná, v nabídce je také panoramatická střecha nebo zábavní systém pro zadní sedadla.

Neméně důkladnou proměnou prošel i pohonný systém. Benzinový V6 má sice stále objem 3,5 litru, rozvod SOHC a systém plynule proměnného časování ventilů i-VTEC s možností odpojování válců, ale motor prošel modernizací, přibylo přímé vstřikování a systém Idle Stop (start-stop). Pětistupňový automat nahradil honďácký šestikvalt, dosud vyhrazený pouze pro Acury, v luxusnějších verzích najdete devítistupňovou skříň od ZF. Pilot se rozloučil také se systémem pohonu všech kol VTM-4 (Variable Torque Management) a nahrazuje ho nová čtyřkolka, detaily ale zatím nejsou k dispozici, stejně jako technická specifikace. Jisté ovšem je, že se Pilot bude opět nabízet i pouze s pohonem předních kol. Prodej začne v polovině letošního roku.

Související články

Témata
Avatar - TeeJay
16. 2. 2015 13:40
Re: Velká obluda
Dá se souhlasit asi jen s tím, že CRV vypadá lépe, ono totiž platí, že čím větší auto, tím menší ochota experimentovat a také menší ochota zákazníků ty experimenty kupovat. Ale je to velké SUV a tváří se to jako velké SUV, což je v pořádku. Působí to velmi robustně, ale současně ne arogantně, jako SUV od Audi, Mercedesu a BMW. Potřebovat takové auto, asi bych se o něj zajímal. ;-)
Avatar - rimow11
16. 2. 2015 13:30
honda
vyzera dobre :yes:
Avatar - Jaros71
16. 2. 2015 00:51
Velká obluda
Za mne nic extra.
Design menšího CR-V vypadá lépe , a ani to není extra pecka.
Interier je doslova nehezký , chybí široká loketní opěrka , jen ta mini imitace u řidiče?
To má být vtip?
Kaplička přistrojů..divná , chybí rychloměr , to digi je jak na PSP.
Pro podivné amíky možná akceptovatelné..za ty jejich ceny.
V EU neprodejné..chápu , že není v nabídce.
Avatar - King
15. 2. 2015 20:22
Re: Pilot
Vždyť to snad vyplývá z kontextu - Evropa. :-)
15. 2. 2015 19:16
Re: Pilot
A tie cifry sa tykaju akeho trhu? ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud