Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S1000: Dostane malý roadster litrový turbomotor?

Michal Fokt
Diskuze (20)
Proslýchá se, že Honda vybaví svůj chystaný malý kei roadster motorem 1.0 VTEC Turbo a pošle ho i za hranice Japonska.

Už více než půl roku se spekuluje o tom, že Honda v rámci renesance své slavné sportovní minulosti bude nabízet jako vůbec první automobilka v historii současně hned tři sportovní modely s motorem uprostřed. Supersportovní NSX by mělo doplnit kupé, nepřímo navazující na model S2000 a základem sportovního portfolia se už příští rok stane malý roadster, postavený na bázi studie S660, která bude pokračovatelem modelu Beat z počátku 90. let.

Sice se spekulovalo, že by se tohle autíčko mohlo prodávat celosvětově, což byla vize zejména šéfa americké Hondy a současně viceprezidenta automobilky Iwamury, ale převládaly skeptické hlasy ohledně náhrady 64koňové kei sedmistovky něčím ostřejším a problémů s pasivní bezpečností tak malého auta.

Nyní však přichází australský Motoring s informací, že v R&D Hondy v Tochigi probíhá testování exportní verze roadsteru, která by se mohla jmenovat S1000 už proto, že bude vybavena přeplňovaným litrovým tříválcem z nové řady motorů VTEC Turbo. Tento motor má mít výkon přes 140 koní (103 kW) a točivý moment zhruba 200 N.m, což se sice zprvu jeví jako další osudová chyba po slabém hybridním CR-Z, ovšem předpokládaná váha S1000 někde kolem 900 kg vrhá na celý vůz úplně jiné světlo.

Výroba S660 se rozeběhne v lednu 2015 a prodej v Japonsku začne v únoru, S1000 s agresivnějším bodykitem a rozšířenými blatníky by pak měla vyrazit do světa v roce 2016. Amerika by jej měla mít jistý, v Evropě si můžeme být jistí nanejvýš tím, že není jisté vůbec nic. Motoring dále dodává, že šasi auta bude v roce 2017 vybaveno ještě čistým elektropohonem ve stylu původního konceptu EV-Ster, otázkou zůstává, pro které trhy.

Michal Fokt
Diskuze (20)
Avatar - King
17. 11. 2014 20:20
Re: S1000
Malé HH se prodávají řádově méně, než kompaktní HH. Je pěkné, že se stále zuby nehty drží, ale s tímhle přístupem zákazníků to asi už moc dlouho nevydrží. :-(
Avatar - wakantanka
16. 11. 2014 10:33
Re: S1000
Hm, nedávno v americkej verzii Top Gearu mali tému, everyday sport car a objavila sa tam Honda Odyssey s výkonom 1000 koní. Teda MPV s neskutočným výkonom a náhonom na predok. Môžeš trikrát hádať ako to s tým autom dopadlo. Nebolo dobré absolútne na nič.
Avatar - wakantanka
16. 11. 2014 10:30
Re: S1000
Náhodou Fiat Coupe jazdil na svoju dobu veľmi slušne. Samozrejme v dnešných merítkach by neobstál.
Avatar - wakantanka
16. 11. 2014 10:28
Re: S1000
V zásade s tebou súhlasím, ale myslíš že sa nájde veľa takých ktorí budú ten Golf R400 používať celoročne každodenné jazdenie? Zvlášť ak uvážiš jeho predpokladanú cenu? Mám taký pocit, že tiež strávi pol roka zamknutý v garáži rovnako ako už spomenuté autá.
15. 11. 2014 23:50
Re: S1000
Spíš bych řek, že si tu někdo trochu plantá kategorie aut.
S2k je auto pro radost, Golf je auto pro každý den a tam, kde Golf Gti bude vynikat, bude S2k ztrácet a naopak. Rozdílné světy.