Honda S1000: Dostane malý roadster litrový turbomotor?
Už více než půl roku se spekuluje o tom, že Honda v rámci renesance své slavné sportovní minulosti bude nabízet jako vůbec první automobilka v historii současně hned tři sportovní modely s motorem uprostřed. Supersportovní NSX by mělo doplnit kupé, nepřímo navazující na model S2000 a základem sportovního portfolia se už příští rok stane malý roadster, postavený na bázi studie S660, která bude pokračovatelem modelu Beat z počátku 90. let.
Sice se spekulovalo, že by se tohle autíčko mohlo prodávat celosvětově, což byla vize zejména šéfa americké Hondy a současně viceprezidenta automobilky Iwamury, ale převládaly skeptické hlasy ohledně náhrady 64koňové kei sedmistovky něčím ostřejším a problémů s pasivní bezpečností tak malého auta.
Nyní však přichází australský Motoring s informací, že v R&D Hondy v Tochigi probíhá testování exportní verze roadsteru, která by se mohla jmenovat S1000 už proto, že bude vybavena přeplňovaným litrovým tříválcem z nové řady motorů VTEC Turbo. Tento motor má mít výkon přes 140 koní (103 kW) a točivý moment zhruba 200 N.m, což se sice zprvu jeví jako další osudová chyba po slabém hybridním CR-Z, ovšem předpokládaná váha S1000 někde kolem 900 kg vrhá na celý vůz úplně jiné světlo.
Výroba S660 se rozeběhne v lednu 2015 a prodej v Japonsku začne v únoru, S1000 s agresivnějším bodykitem a rozšířenými blatníky by pak měla vyrazit do světa v roce 2016. Amerika by jej měla mít jistý, v Evropě si můžeme být jistí nanejvýš tím, že není jisté vůbec nic. Motoring dále dodává, že šasi auta bude v roce 2017 vybaveno ještě čistým elektropohonem ve stylu původního konceptu EV-Ster, otázkou zůstává, pro které trhy.