Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S660: Koncept nástupce roadsteru S2000

David Bureš
Diskuze (14)
Milovníci roadsteru S2000 se dočkali. Automobilka naznačuje podobu nástupce tohoto automobilu, proti originálu se ale vůz v mnohém liší.

O možné výrobě nástupce Hondy S2000 se spekuluje delší dobu. Honda potvrzuje, že na malém roadsteru skutečně pracuje. Na tokijském autosalonu automobilka představí jeho koncept, nazvaný S660.

Design vozu vychází z konceptu EV-Ster představeného před dvěma lety. Celkové zpracování se ale výrazně více blíží sériové podobě. Konceptu chybí skládací střecha, sériová verze ji však dostane.

Automobil je poháněn uprostřed uloženým přeplňovaným tříválcem o objemu 660 cm3. Výkon tohoto motůrku činí 47 kW. Proti konceptu EV-Ster se jedná o změnu, EV-Ster totiž používal elektromotor.

Z těchto informací vyplývá, že koncepce S660 má blíže takovému Daihatsu Copen nebo někdejší Hondě Beat než původní S2000. Díky nízké hmotnosti, auto má vážit asi 850 až 900 kilogramů, se však nebude jednat o nějaké prdítko. Sériová varianta by se navíc mohla dočkat přeplňovaného litrového tříválce s více než 75 kW (100 k).

S660 je dalším důkazem, že Honda chce opět sázet na sportovní automobily. Ve vývoji je ještě supersport NSX (na vybraných trzích bude prodáván se znaky Acury) nebo nová generace Civicu Type R, pracuje se i na výkonné verzi MPV Fit (u nás prodávaného jako Jazz).

Honda S2000 byl dvoumístný roadster vyráběný mezi lety 1999 a 2009. Oblíbený sporťák byl poháněn vpředu uloženým atmosférickým čtyřválcem, který se proslavil svojí lačností po vysokých otáčkách. S2000 používala dvoulitr, na vybraných trzích byl ale k dispozici i motor o objemu 2,2 litru.

Přípravy nástupce S2000 naznačila Honda již v lednu, když odhalila koncept S2000 Modulo Climax. Jednalo se o S2000 s přepracovaným vzhledem.

David Bureš
Diskuze (14)
25. 10. 2013 12:25
Re: Nástupce S2000? To ani omylem...
Slušela, neslušela, za mě je digi tacho a hlavně otáčkoměr OK. Na čtyři budíky přes malý volant potřebuješ lupu, takto vidíš periferně veliké zářící pole otáčkoměru. Je to velmi účelné.
24. 10. 2013 11:52
Re: Jéžišmarjá, to je zasejc titulek...
1350kg na 150k ? To má můj kombík lepší poměr.
24. 10. 2013 11:50
Uprostřed jsou sedadla ...
Zde asi bude motor spíše vzadu, že ...
Avatar - Choochoo
24. 10. 2013 08:28
Re: Jéžišmarjá, to je zasejc titulek...
Na 1350 to dela cca 150koni, coz na slusne svezeni staci. Kdyz clovek vezme v uvahu ze je to z 660cm3, ze to musi tedy byt i usporny, tak je to trochu zajimave. Ikdyz 150konovy 4-valec aspon 1,0l by vypadal aspon jako motor
24. 10. 2013 08:12
Re: Jéžišmarjá, to je zasejc titulek...
Njn, každý si pod pojmem slušně představuje něco jiného. 47 kW raději nedomýšlet, ale i těch 100k je hodně k zamyšlení. 1500kg a 180k....