Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda si patentovala sportovní exot 2&4. Co s ním plánuje?

Michal Fokt
Diskuze (1)
Kříženec auta a motorky Project 2&4 z předloňského Frankfurtu se dostal mezi patentové spisy. Dojde skutečně na sériovou výrobu?

Ačkoli je Honda vnímána jako značka se sportovním akcentem svých aut, těch vyloženě sportovních moc nemá, aktuálně je to Civic Type R a běžnému člověku poněkud nedosažitelné NSX. Jenže předloni ve Frankfurtu ukázala sporťák ve stylu KTM X-Bow, Morganu Threewheeler nebo Polarisu Slingshot – Project 2&4, jednomístnou splašenou sedačku, připevněnou na nosném centrálním rámu a poháněnou vzadu uloženým litrovým vidlicovým čtyřválcem z MotoGP speciálu.

Nejpikantnější na něm ale bylo to, že stál v expozici s poněkud sjetými pneumatikami, takže to rozhodně nebyl jen showcar a odkudsi prosáklo, že by snad Honda měla v úmyslu v projektu dál pokračovat. Kdoví, třeba až do sériové výroby(?). Já vím, co si myslíte – tohle by také nebylo zrovna „auto za rozumnou cenu“, ale i tak na hony vzdálené NSX a navíc slušný životabudič pro image.

Ale jak už to bývá, „cvrkot“ utichl. Až dosud, kdy si Japonci nechali auto registrovat u patentového úřadu. Novinkou je dvoumístné uspořádání a předmětem ochrany je i litý hliníkový nosný rám. Honda si současně nechává manévrovací prostor pro použití alternativního systému pohonu, takže by 2&4 mohl být i elektromobil.

Na druhou stranu to, že má jakákoli automobilka na něco patent, ještě neznamená, že to bude vyrábět, může jít pouze o ochranu nápadu. Tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál, jestli nějak...

Michal Fokt
Diskuze (1)
21. 2. 2017 20:14
Když vidím ...
... ty deformační zóny, ani bych si s tím netroufnul na ulici, natožpak na okruh. >:D

Jako volitelný doplněk bude doufám katapultovací sedačka 0/0!