Honda si patentovala sportovní exot 2&4. Co s ním plánuje?
Ačkoli je Honda vnímána jako značka se sportovním akcentem svých aut, těch vyloženě sportovních moc nemá, aktuálně je to Civic Type R a běžnému člověku poněkud nedosažitelné NSX. Jenže předloni ve Frankfurtu ukázala sporťák ve stylu KTM X-Bow, Morganu Threewheeler nebo Polarisu Slingshot – Project 2&4, jednomístnou splašenou sedačku, připevněnou na nosném centrálním rámu a poháněnou vzadu uloženým litrovým vidlicovým čtyřválcem z MotoGP speciálu.
Nejpikantnější na něm ale bylo to, že stál v expozici s poněkud sjetými pneumatikami, takže to rozhodně nebyl jen showcar a odkudsi prosáklo, že by snad Honda měla v úmyslu v projektu dál pokračovat. Kdoví, třeba až do sériové výroby(?). Já vím, co si myslíte – tohle by také nebylo zrovna „auto za rozumnou cenu“, ale i tak na hony vzdálené NSX a navíc slušný životabudič pro image.
Ale jak už to bývá, „cvrkot“ utichl. Až dosud, kdy si Japonci nechali auto registrovat u patentového úřadu. Novinkou je dvoumístné uspořádání a předmětem ochrany je i litý hliníkový nosný rám. Honda si současně nechává manévrovací prostor pro použití alternativního systému pohonu, takže by 2&4 mohl být i elektromobil.
Na druhou stranu to, že má jakákoli automobilka na něco patent, ještě neznamená, že to bude vyrábět, může jít pouze o ochranu nápadu. Tak uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál, jestli nějak...