Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda VFR750F Chilly Racing: Ze starého supersportu nové enduro

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 17. 5. 2016 • 09:21
32
1
Zobrazit náhledy (32)
Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda
Honda VFR750F patřila v devadesátých letech k nejlepším sportovně cestovním strojům na trhu. Dnes je z ní atraktivní youngtimer nebo může posloužit za základ pro přestavbu.

Honda VFR750F se jako nástupce modelu VF750F objevila v roce 1996 a ve výrobním programu se ve třech generacích udržela až do roku 1997, kdy se v rámci evoluce proměnila ve VFR800.

Tento motocykl je dodnes považován za jeden z nejdokonalejších strojů, který nabízel vlastnosti téměř závodní motorky v praktickém a přitom stále atraktivním balení pro každodenní provoz.

Není tedy nic moc divného na tom, že si španělský Chilly Racing vybral Hondu VFR750F z roku 1991 za základ své přestavby a proměnil čistě silniční motorku v terénní stroj, který lépe koresponduje z hlavním zaměřením firmy na terénní čtyřkolky a rallye Dakar, v jejímž čele je Carlos Avendaño.

Použitá Honda byla ve své původní podobě celokapotovaným strojem, v jehož rámu pracoval vidlicový čtyřválec o objemu 748 cm3, disponující výkonem 74 kW (100 k) při 10.500 min-1 a roztáčející zadní letmo uchycené kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Chilly Racing při stavbě svého díla nejprve zahodil všechny kapoty a ponechal rám s motorem a zadní jednoramennou vidlici i kolem. Pro stavbu endura byla ovšem použita nová přední upside down vidlice z motokrosové Hondy CR250, jejíž zdvihy byly přizpůsobeny nižší stavbě VFR750F.

Vedle motokrosové CR250 se dárci nejrůznějších komponentů od zvednutého předního blatníčků přes širší a vyšší řidítka k bočním i podsedlovým plastům a zadnímu blatníku staly terénní stroje značek KTM, Suzuki a Yamaha. Například přední brzdový kotouč s pístky Nissin odváděl svou práci původně na rakouské KTM.

Přestavba se neomezila pouze na očesání kapot a nový podvozek. S ohledem na plánované vyjížďky do terénu musel být přemístěn chladič oleje, upraven výfukový systém a nové místo bylo mezi nosníky rámu nalezeno i pro palivový kohout. Původní nádrž pak doplnilo nové sedlo, které svým tvarem lehce připomíná svého předchůdce.

Výsledkem se stal stroj, který dokazuje, že i původně čistě silničního sportovce lze proměnit v atraktivní terénní motorku, slibující díky svému vysokootáčkovému čtyřválci nevídané jízdní zážitky.

Témata
17. 5. 2016 16:22
VeeFeRko
Malý překlep v roce uvedení na trh, není 1996 ale 1986. Moje první velká motorka (1991), nádherný zvuk motoru a nezaměnitelný zvuk ozubených kol rozvodů. Ta přestavba vypadá celkem zajímavě, ale hlavně to pojede jako splašený.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud