Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Huawei už nejsou jen mobily. Jeho nový sedan konkuruje Maybachu

Maextro S800
Maextro S800
Maextro S800
Maextro S800
31 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (6)

Pro návštěvníky Číny to bývá zajímavé zjištění: prodejny Huawei známe i z Evropy, v těch čínských jsou ale mezi mobily a tablety vystaveny také automobily. I ty vyvíjí Huawei a jeho novinka, Maextro S800, míří do nejvyšší ligy.

Huawei se do automobilového průmyslu vrhnul relativně nedávno, rozhodně se při tom nedrží zkrátka; jeho přístup je však dost odlišný od běžných automobilek. Dnes pod něj spadají čtyři separátní značky, které mají své vlastní salony, ale objevují se právě i v prodejnách Huawei.

Celý projekt se nazývá Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) a Huawei je zodpovědný za vývoj, nebo při něm asistuje, dodává software a vozy také prodává v samostatných salonech HIMA. Samotnou výrobu, ale také část vývoje, však mají na svědomí čtyři samostatné automobilky.

Auta značky Aito pro Huawei vyrábí Seres, Luxeed má na svědomí i u nás aktivní koncern Chery a Stelato pekingský BAIC, který letos také vstupuje do Česka. Značky spadající pod HIMA do loňska patřily přímo Huawei, dle nových nařízení čínské vlády však musí patřit výrobci, a tak je Huawei nedávno převedl zmíněným automobilkám.

Letos Huawei na trh uvádí prozatímní vrchol nabídky celé aliance. Ve spolupráci s automobilkou JAC, která je známá spíše pro levnější modely, založil značku Maextro, která má jít proti vozům Maybach nebo Bentley. První model se na fotkách ukázal už loni, nově jsou však známy i technické údaje.

Maextro S800 je 5,5 metru dlouhý sedan postavený na nové platformě, která je připravena i pro budoucí SUV a MPV stejné značky. Varianty sedanu jsou zatím dvě: čistě elektrická a s prodlužovačem dojezdu (REV). Elektromobil má tři elektromotory s kombinovaným výkonem 635 kW. Jaká je ve voze baterie, zatím Huawei nezveřejnil, má se ale umět dobít z 10 % do 80 % za 12 minut.

Verze s prodlužovačem dojezdu může mít stejnou třímotorovou techniku, nebo levnější dvoumotorovou s celkovým výkonem 390 kW. Obě mají pod přední kapotou čtyřválcovou patnáctistovku, která pouze dodává energii do baterie. Ta má kapacitu 65 kWh, dostala 800V architekturu a maximální nabíjecí výkon až 390 kW. Díky tomu se dobije z 10 % do 80 % za 10,5 minuty.

Kromě toho nechybí obvyklá sada vyspělých technologií, včetně spousty senzorů a lidarů, díky čemuž auto zvládá poloautonomní jízdu na úrovni L3. Podobně jako nedávno uvedené Nio ET9 má také aktivní odpružení, které za každé situace udržuje karoserii téměř nehybnou.

Zajímavostí je i natáčecí zadní náprava, která snižuje poloměr otáčení na 5,05 metru, ale umožňuje také „krabí jízdu“, kdy auto dokáže přejíždět mezi pruhy, bez toho, že by samotná karoserie změnila směr. K tomu Maextro také vydalo výmluvné video, kde S800 kličkuje mezi Maybachy. Kromě toho ale Huawei pro Maextro také vyvinul dobíjecí stojan s robotickou rukou, která k auto sama připojí kabel. 

Do prodeje vstupuje Maextro S800 v Číně tento květen. Cena tam začíná na milionu RMB, tedy zhruba 3,3 milionech Kč, a tedy níže, než západní konkurence, proti které se vymezuje. S exportem do Evropy se zatím nepočítá, nepůsobí zde zatím ostatně žádná ze značek spadající do aliance HIMA.

Video placeholder
Maextro S800 • Zdroj: CarNewsChina/YouTube

Vstoupit do diskuze (6)