Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obrovské SUV je pro nás zajímavější než hot-hatch, říká BMW

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Sportovně-užitkové vozy jsou fenoménem a není divu, že je automobilky tvoří v nejrůznějších verzích. Třeba i těch brutálně ostrých.

Nová řada 1 prošla mezigeneračně velkou změnou. Nová platforma sdílená s Mini dělá z „jedničky“ standardně předokolku. Na výkonné verze se nezapomnělo, vždyť M135i xDrive s přeplňovaným dvoulitrem nabízí sympatický výkon 225 kW (302 k) a 450 newtonmetrů točivého momentu. Bavorská automobilka ale nyní naznačila, že nejostřejší „emkovou“ verzi budeme nejspíš vyhlížet marně.

Informaci o tom přinesl Carsten Prise, lídr produktů sportovní divize M. Důvod? Hot-hatche prý nejsou z globálního hlediska dostatečně atraktivní. „Když se podíváte na výkonné hatchbacky, nejsou globální záležitostí.“

Prise se nebál mluvit konkrétně o M1, ale nejsou to příliš dobré zprávy: „Pokud se budeme zaobírat projektem s pracovním názvem M1, museli bychom o hodně navýšit cenu. Když se budeme bavit o tom, jestli je to z obchodního hlediska zajímavé, určitě bych neodpověděl ano.“

O další modely prý ale nemusíme mít strach. M2 Coupé, M3 a M5 budou i nadále stálicemi „emkové“ rodiny. Spíše než ostrého hatchbacku se v brzké budoucnosti dočkáme dalších přírůstku v rodině X, tedy SUV a crossoverech. A jedním z nich se má stát i ostřejší X7 M. Že je takové auto příliš velké na sportovní svezení? Pries nesouhlasí.

„U oběda jsem hovořil se zákazníkem z USA. Zeptal jsem se ho, jak X7 vnímá, protože u nás v Evropě si myslíme, že je obrovská. A on řekl, že je docela normální. To ukazuje, že vždy záleží na úhlu pohledu,“ uzavírá Pries rozhovor, který fanoušky příliš nepotěší.

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
21. 6. 2019 21:34
Ach
Jedna globální obluda za druhou, ale zkusit z prvního FWD hatche aspoň udělat pořádný hot hatch, to ne, není to obchodně atraktivní. Jak dlouho image BMW vyžije čistě z toho, co je obchodně atraktivní?
Avatar - Magister
21. 6. 2019 10:50
Re: Tak to je
Souhlas. Zvláštní móda v době eco-šikany. Ale oni ty velé prodají hlavně mimo Evropu.
20. 6. 2019 22:33
Tak to je
zákazníci jsou díky PR zfanatizovaní do SUV. Technicky má SUV spoustu mínusů oproti klasice, ale je to SUV, tak se prodává. Stejně tak tomu je se 4x4 - u nás.
Avatar - Roland Von Wagen
20. 6. 2019 19:25
Re: niet sa comu divit
Výkon a sílu sice má, ale o sportovnosti (a tím nemyslím jen z 0 na 100) se ve srovnání s hot hatchem mluvit nedá.
Avatar - 3_diamanty
20. 6. 2019 18:19
niet sa comu divit
velke premiove SUV moze predat rocne vo svete aj 50 000 aut ( z toho v eu nejakych 10 000 ) ... a to su cisla o akych moze akykolvek hot hatch ( aj ten najlacnejsi a najpraktickejsi ) len snivat ;-) .. takze tu nie je o com... navyse nejedno velke premiove SUV ma dnes uz taky vykon a silu ze zatieni v tomto aj ten samotny hothatch ...