Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Obrovské SUV je pro nás zajímavější než hot-hatch, říká BMW

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 20. 6. 2019
97
5
Zobrazit náhledy (97)
BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7

Sportovně-užitkové vozy jsou fenoménem a není divu, že je automobilky tvoří v nejrůznějších verzích. Třeba i těch brutálně ostrých.

Nová řada 1 prošla mezigeneračně velkou změnou. Nová platforma sdílená s Mini dělá z „jedničky“ standardně předokolku. Na výkonné verze se nezapomnělo, vždyť M135i xDrive s přeplňovaným dvoulitrem nabízí sympatický výkon 225 kW (302 k) a 450 newtonmetrů točivého momentu. Bavorská automobilka ale nyní naznačila, že nejostřejší „emkovou“ verzi budeme nejspíš vyhlížet marně.

Informaci o tom přinesl Carsten Prise, lídr produktů sportovní divize M. Důvod? Hot-hatche prý nejsou z globálního hlediska dostatečně atraktivní. „Když se podíváte na výkonné hatchbacky, nejsou globální záležitostí.“

Prise se nebál mluvit konkrétně o M1, ale nejsou to příliš dobré zprávy: „Pokud se budeme zaobírat projektem s pracovním názvem M1, museli bychom o hodně navýšit cenu. Když se budeme bavit o tom, jestli je to z obchodního hlediska zajímavé, určitě bych neodpověděl ano.“

O další modely prý ale nemusíme mít strach. M2 Coupé, M3 a M5 budou i nadále stálicemi „emkové“ rodiny. Spíše než ostrého hatchbacku se v brzké budoucnosti dočkáme dalších přírůstku v rodině X, tedy SUV a crossoverech. A jedním z nich se má stát i ostřejší X7 M. Že je takové auto příliš velké na sportovní svezení? Pries nesouhlasí.

„U oběda jsem hovořil se zákazníkem z USA. Zeptal jsem se ho, jak X7 vnímá, protože u nás v Evropě si myslíme, že je obrovská. A on řekl, že je docela normální. To ukazuje, že vždy záleží na úhlu pohledu,“ uzavírá Pries rozhovor, který fanoušky příliš nepotěší.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - twistedTSD
Ach
| 21. 6. 2019
Jedna globální obluda za druhou, ale zkusit z prvního FWD hatche aspoň udělat pořádný hot hatch, to ne, není to obchodně atraktivní. Jak dlouho image BMW vyžije čistě z toho, co je obchodně atraktivní?
Avatar - Magister
Re: Tak to je
| 21. 6. 2019
Souhlas. Zvláštní móda v době eco-šikany. Ale oni ty velé prodají hlavně mimo Evropu.
Tak to je
| 20. 6. 2019
zákazníci jsou díky PR zfanatizovaní do SUV. Technicky má SUV spoustu mínusů oproti klasice, ale je to SUV, tak se prodává. Stejně tak tomu je se 4x4 - u nás.
Re: niet sa comu divit
| 20. 6. 2019
Výkon a sílu sice má, ale o sportovnosti (a tím nemyslím jen z 0 na 100) se ve srovnání s hot hatchem mluvit nedá.
Avatar - 3_diamanty
niet sa comu divit
| 20. 6. 2019
velke premiove SUV moze predat rocne vo svete aj 50 000 aut ( z toho v eu nejakych 10 000 ) ... a to su cisla o akych moze akykolvek hot hatch ( aj ten najlacnejsi a najpraktickejsi ) len snivat ;-) .. takze tu nie je o com... navyse nejedno velke premiove SUV ma dnes uz taky vykon a silu ze zatieni v tomto aj ten samotny hothatch ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku