Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dacia Jogger Extreme
Dacia Jogger Extreme
Dacia Jogger Extreme
Dacia Jogger Extreme
31 Fotogalerie

Hybridní Dacia Jogger brzy přijede do Česka. Víme, co od ní čekat

Lukáš Volšický

Už letos na podzim se v Česku začne prodávat nová hybridní Dacia Jogger, která slibuje lepší jízdní dynamiku i reálnou spotřebu paliva než doposud. Novinka bude nejsilnější variantou modelu, za kterou si však nejspíše výrazně připlatíte.

Populární rumunská značka Dacia si pro letošek připravila novinky pro rodinný Jogger, když začátkem léta začala prodávat novou vrcholnou výbavu Extreme se stylovými měděnými doplňky a tovární jednoduchou obytnou vestavbu Sleep Pack. Zatím poslední významnou novinkou největšího modelu značky bude i očekávaná nová hybridní motorizace, která se v Česku objeví ještě letos.

Dacia se vzdává kdysi populárních vznětových motorů. V nejmodernějších modelech je nahrazuje ekologicky příznivějšími alternativami a spolu s dnešní tovární zástavbou LPG připravuje i uvedení první hybridní jednotky ve svých vozech, která značce pomůže s další elektrifikací. Vůbec první hybridní Dacií bude až sedmimístný Jogger.

Elektrifikovanou techniku Dacia převzala od Renaultu, oficiálně pojmenovanou E-Tech. V Dacii se jmenuje Hybrid 140 a srdcem elektrifikovaného Joggeru bude zážehová šestnáctistovka s elektromotorem, startér-generátorem a specifickou automatickou převodovkou se dvěma rychlostmi pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor. Kombinovaný výkon bude 103 kW (140 koní).

Video placeholder
Dacia Jogger Sleep Pack 2 • Dacia

Hybridní Jogger je vybaven pouze malým akumulátorem, který nijak neomezuje vnitřní prostornost ani celkovou praktičnost. Baterie je uložena pod podlahou zavazadlového prostoru (ve stejném místě normálně najdete rezervní kolo) a nevyžaduje nabíjení z externího zdroje. Nezávislý systém Hybrid 140 si žije vlastním životem, samovolně si řídí spotřebu elektrické energie a řidič pouze může zvýšit účinek rekuperace nastavením režimu B voličem automatické převodovky.

S novou hybridní Dacií Jogger jsme se už krátce svezli a jízdní dynamikou je příjemnější než doposud. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy je však reálně nicneříkající. U elektrifikovaného Joggeru oceníte spíše silnější pružnost i rychlejší dynamiku než kdy dřív. Hlavním přínosem je instantní točivý moment elektromotoru o 36 kW (49 kW) a 205 newtonmetrech.

Jogger Hybrid 140 nabízí lepší dynamiku už „na půl plynu“, jenže při vyšším zatížení je benzinová jednotka pod kapotou bohužel hlučnější. Když se ale nebojíte pořádně šlápnout na plyn, nově vám Jogger nabízí mnohem živější akceleraci. Ve městech naopak umí jezdit tiše pouze na elektřinu, a to do rychlosti až 70 km/h. A už teď z našich prvních dojmů víme, že se reálná spotřeba paliva umí pohybovat okolo 5 l/100 km.

Hybridní Dacia Jogger se v Česku začne prodávat letos na podzim a bude nejvýkonnější a zřejmě i nejdražší verzí. Zásadní viditelnou novinkou je digitální přístrojový štít. Elektrifikovaný Jogger navíc bude jedinou variantou modelu, která bude dostupná s automatickou převodovkou. Standardem všech ostatních Joggerů je šestistupňový manuál.