Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Fordy F-150 zachraňují zasněžený Texas, lidé jimi napájí topení i televize

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 2. 2021 • 17:56
41
26
Zobrazit náhledy (41)
Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150

Původně se předpokládalo, že generátor na palubě hybridních Fordů F-150 bude napájet nářadí na stavbách nebo vybavení při kempování. V době výpadků elektrické energie ale našel využití i jako nouzový zdroj pro celé domácnosti.

Nová generace Fordu F-150 dorazila také v hybridní verzi PowerBoost, která je osazena 7,2 kWh palubním generátorem. Ten měl podle automobilky najít využití především u řemeslníků, kteří potřebují napájet vybavení venku na stavbách, nebo u cestovatelů, kteří si chtějí zpříjemnit pobyt v kempu nebo mimo civilizaci.

Kolegové z The Drive ovšem již krátce po představení modelu zjistili, že výkon generátoru by mohl klidně napájet celý foodtruck – tedy malou pojízdnou restauraci. A jejich výpočty evidentně nebyly moc daleko od reality, jak ukazuje situace v americkém státu Texas.

video

Ten se totiž v současnosti potýká s výpadky elektřiny, za kterými by měla stát nezvykle tuhá zima. Majitelé hybridního Fordu F-150 PowerBoost však vyřešili problém po svém – na svůj vůz připojili buď celou domácnost, nebo z korby natáhli kabely s rozdvojkami a napájí jen některé přístroje.

O své příběhy se přitom majitelé dělí na fóru F150Gen14, kam nahrávají i fotografie. Na nich můžeme vidět sněhem zapadaný pick-up, z jehož korby se zásuvkou jsou natažené kabely do domácností. Na rozdvojku jsou pak připojení přímotopy, světla, televize, kávovary, lednice, atd. Je toho zkrátka dost.

Napájím tak nějaká světla, kávovar, 75“ televizi, toaster, přímotop a lednici. Využívám energii tak 10-12 hodin denně, abych udržel jídlo v mrazáku zmražené. Myslím si, že to ani nebude taková zátěž, protože jsem zatím spotřeboval jen pár galonů paliva,“ uvádí jeden z příspěvků.

Další uživatel pak dodává, že generátor na palubě jeho F-150 je podstatně tišší, než tradiční generátor, který využívá jeho soused. Na rozdíl od souseda navíc nemusí pravidelně chodit doplňovat palivo, které je kvůli výpadku energie také celkem nedostatkovým zbožím.

Podobných příspěvků je přitom na fóru podstatně více. Lidé se přitom neomezují pouze na udržení tepla a potravin. Skutečně si dopřávají i luxus, jako je televize nebo kávovar. Všichni si navíc pochvalují, jak je generátor úsporný. Za cca 72 hodin chodu prý podle jednoho uživatele spotřeboval cca čtvrtku nádrže. Není tak divu, že je hybridní F-150 považována za nejúspornější pick-up na americkém trhu – tedy samozřejmě s výjimkou těch naftových.

Související články

Témata
20. 2. 2021 21:00
Re: 7,2 kWh palubním generátorem ....
Taky jsem si párkrát všiml
Avatar - Blue Sun
20. 2. 2021 17:50
Re: 7,2 kWh palubním generátorem ....
Ne, zato se v kilowattech udává síla (aspoň podle zdejších novinářů)...
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2021 13:40
Re: Až tam
No, tak hlavně, aby jim nezkolabovaly klimatizace ;-) ;-) ;-)
20. 2. 2021 10:55
Re: Američani neznají elektrocentrálu
bezne domaci maji vesmes na benzim, ty naftove se vyplatej jen na stavbach s vetsim vykonem kde to ma lepsi ucinnost na kW, do cca 40-50kW se vyplaci spise benzinove agregaty
Avatar - pradeda777
20. 2. 2021 10:49
Re: Jó větrníky...
Tak tak ....vsadili až příliš na obnovitelné zdroje a teď zjistili, že udělali tu samou chybu jako soudruzi v NDR..... :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku