Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Mercedes-Benz E ujel na jednu nádrž 1.968 km

David Bureš
Diskuze (31)
Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid zvládl přejet na jednu nádrž čtyři státy a tři časová pásma.

Automobilky se v poslední době předhánějí v tom, jak jsou jejich vozy úsporné. Mercedes-Benz dokázal, že jeho hybridní model E 300 BlueTec Hybrid je schopný na jednu nádrž dojet ze severní Afriky až do Velké Británie.

V rámci testu ujel Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid na jednu nádrž 1.968 kilometrů, když dojel

z marockého Tangieru do britského Goodwoodu. Úkolem bylo dokázat, že tuto trasu auto skutečně zvládne ujet. V cíli se ale ukázalo, že by ještě dojelo dále. Na konci cesty hybridní sedan ještě neměl prázdnou nádrž, podle palubního počítače by zvládl ujet ještě dalších 160 kilometrů.

Během jízdy trvající celkem 27 hodin seděl za volantem éčka s hybridním pohonem britský novinář Andrew Frankel. Stuttgartský sedan vyšší střední třídy nebyl proti sériovému provedení nijak upravován, vůz nicméně disponoval větší palivovou nádrží na 80 litrů nafty. Ta je na českém trhu dodávána standardně, jinde je základem 59litrová nádrž.

Automobil během úsporné jízdy v průměru spotřeboval 3,1 litru paliva na 100 kilometrů. Udávaná kombinovaná spotřeba E 300 BlueTec Hybrid podle evropské normy činí 4,1 litru nafty na 100 kilometrů. Cesta přitom nebyla nijak snadná, během jízdy se auto muselo vypořádat s intenzivním teplem, dopravními zácpami nebo jízdou v kopcovité krajině.

Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid na rozdíl od většiny hybridů kombinuje elektromotor s turbodieselem. Pod kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec kombinovaný se sedmistupňovým automatem.

Spalovací motor o objemu 2143 cm3 dosahuje výkonu 150 kW a točivého momentu 500 N.m. Elektromotor přidává dalších 20 kW a 250 N.m. Celkový maximální výkon soustavy tedy činí 170 kW. E 300 BlueTec Hybrid zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 7,5 sekundy a jede maximální rychlostí 242 km/h. Vedle sedanu je v nabídce také kombi.

David Bureš
Diskuze (31)
1. 7. 2014 11:13
Re: Spotreba?
Ano, shodneme. Ale stejně jako si ty neumíš představit, proč by někdo řešil spotřebu, si někdo jiný zase neumí představit, proč by měl platit za provoz více, než musí.
Avatar - wakantanka
1. 7. 2014 08:24
Re: Spotreba?
:yes: na tie dane a poplatky závislé od norm. spotreby som nepomyslel. To beriem. Ale hádam sa zhodneme, že buď na hocakú prémiu v tejto triede mám (nielen na kúpu ale aj na prevádzku) alebo nemám. >:D
30. 6. 2014 23:13
Re: Spotreba?
Lenze flotily robia nezanedbatelne cisla a zrovna toto je trieda vozu ktora ma dost vysoky kilometrovy nabeh rocne. Uz len 3 litre rozdielu na spotrebe ti pri 50 tis. km rocne urobia 1800 eur na PHM na auto, to je pre kazdeho co prevadzkuje vacsi autopark neuveritelne cislo hlavne ak to mas cez operativny leasing a PHM je vlastne tvoj jediny naklad. Taktiez nezabudaj na taxikarov u ktorych je e-klasse velmi popularna.
30. 6. 2014 20:37
Re: Spotreba?
Záleží na prioritách. Jsou to tvé peníze a typický kupec jich zase nebude mít tolik, aby nevěděl, co s nimi. Umím si představit, že člověku bude jedno, na co to jezdí, a že najde pro ušetřené peníze z jeho pohledu lepší využití. Nemluvě o státech, kde se od normované spotřeby odvíjí nemalé daně a poplatky.
Avatar - šmoula nešika
30. 6. 2014 18:45
Re: Německý diesel je zkrátka dobrý diesel!
Jaj. :-| >:D >:-[]