Hybridní Mercedes-Benz třídy S příjde na trh v roce 2008
Šéf vývoje Mercedesu uvedl v rozhovoru pro německý magazín Wirtschaftswoche, že výroba hybridního Mercedesu třídy S by měla začít v roce 2008. Kombinován bude elektromotor se novým přímovstřikovým zážehovým spalovacím motorem.
V roce 2005 představil Mercedes-Benz na frankfurtském autosalonu dvě studie, které by nakonec mohly být uvedeny na trh. Jako pravděpodobnější se po výše uvedeném prohlášení jeví příchod tzv. Direct hybridu. Ten kombinuje elektromotor se zážehovým šestiválcem z modelu S 350, který však má spalování řízené paprskem vstřikovaného paliva. Odpovídající hodnoty základní parametrů činí 221 kW, 395 Nm, 7,5 s, 250 km/h.
Weber potvrdil, že vedle tzv. "mild hybridů" jsou v přípravě i další jednotky kategorie "full-hybrid", které jsou schopny jízdy výhradně na elektrickou energii.
V tuto chvíli není jasné, kdy lze očekávat příchod prvního vznětového hybridu. V roce 2005 však Mercedes ukázal i studii tohoto modelu. Bluetec hybrid byl kombinací vznětového šestiválce z S 320 CDI a elektromotoru integrovaného mezi spalovací motor a automatickou převodovku. V době filtrů pevných částic zůstává hlavním problémem vznětových motorů produkce oxidů dusíku (NOx), kterou může výrazně (až o 80%) snížit proces Selective Catalytic Reduction (SCR), spočívající v dodatečné úpravě výfukových plynů dodáváním asi 0,1l močoviny každých 100 km. Kombinovaný výkon hnacího ústrojí činí 179 kW, a točivý moment pak 575 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,2 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Vyloučením neproduktivního běhu spalovacího motoru a rekuperací energie bylo podle výrobce možné u studií docílit snížení spotřeby paliva o 25 % (Bluetec hybrid má v kombinovaném cyklu spotřebu 7,7 l/100 km) resp. 20% (Direct hybrid potřebuje 8,3 l/100 km) ve srovnání se standardními modely bez elektromotorů.