Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní pick-up Renault Niagara zamíří do světa v roce 2027

Ondřej Šámal
Diskuze (2)

Francouzská automobilka představila strategii pro mimoevropské trhy. Jednou z chystaných novinek bude například pick-up Niagara s mild-hybridem a elektromotorem na zadní nápravě.

Renault v rámci strategie International Game Plan 2027 oznámil investici ve výši tří miliard eur (asi 74 miliard korun) do vývoje a výroby osmi nových modelů pro mimoevropské trhy, které na rozdíl od našeho kontinentu sice s elektřinou tolik nespěchají, přesto se jí nevyhnou. Francouzská automobilka totiž již za čtyři roky ve světě plánuje až ze třetiny prodávat hybridní či čistě elektrické modely. Pomoci ji k tomu má nová velmi modulární platforma, kterou značka bude vyrábět v Latinské Americe, Turecku, Maroku a Indii.

Stát na ní budou modely s délkou čtyř až pěti metrů s rozvory od 2,6 do 3,0 metru. Velkou výhodou této architektury je také možnost zástavby široké palety pohonů. Samotný Renault počítá s klasickými spalovacími jednotkami, agregáty na čistý ethanol (E100), LPG, mild-hybridy se 48 V a klasickými hybridy, přičemž poháněná bude primárně přední náprava, ke které se u vybraných modelů přidá i zadní.

Jedním z nich bude sériová podoba konceptu pick-upu Renault Niagara, který vyjíždí s velmi zajímavým, byť blíže zatím nespecifikovaným pohonem E-Tech Hybrid 4WD. Ten se skládá z neupřesněného spalovacího agregátu se 48V mild-hybridem sloužícího primárně k roztáčení předních kol. O ta zadní se postará přídavný elektromotor. Něco podobného známe například z plug-in hybridních Peugeotů 3008 a 508 PSE a odvozených modelů, Renault Niagara se ovšem bude muset obejít bez velkého a těžkého akumulátoru s externím dobíjením.

Vedle toho Renault spolu s čínským Geely vyvinul platformu CMA pro luxusněji pojaté modely segmentů D (střední třída) a E (vyšší střední třída) převážně s hybridy a pohonem předních či všech kol. Tyto vozy budou vznikat v Jižní Koreji v továrně v Pusanu, přičemž první automobil na tomto základě se představí v roce 2024.

Video se připravuje ...

Strategie pro trhy mimo Evropu je pro Renault stěžejní. Loni na nich totiž prodala 634.121 automobilů. Pět z deseti největších odbytišť navíc pochází odjinud než z Evropy, přičemž hned na druhém místě se po domovské Francii nachází Brazílie. Čtvrtým nejvýznamnějším trhem pro Renault je Turecko, na páté pozici je Indie, Jižní Korea obsadila 8. příčku a Kolumbie devátou.

Ondřej Šámal
Diskuze (2)

Doporučujeme

28. 10. 2023 09:09
Re: Kdyby Renault
Taky si myslím, měl spíš zatraktivnit nabídku Dacie, než Renaultu. Alaskan nezabodoval, tohle taky nebude… Takové auto k Renaultu prostě nepatří a už vůbec ne hybridní :no:
Avatar - kruskar
27. 10. 2023 17:35
Kdyby Renault
v Evropě nabídl svůj Oroch, měl by na léta vystaráno. Pick up hybrid je jen o něco menší blbost, než čistě elektrický pick up.