Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Range Rovery se objeví ve Frankfurtu

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
O hybridních Range Roverech se mluví už delší dobu. Uvidíme je poprvé na autosalonu ve Frankfurtu.

Britský výrobce terénních vozů a SUV přiveze na zářijovou IAA dva hybridní modely: na základě nového Range Roveru Sport (L494) a také čtvrté generace většího Range Roveru (L405). Zatím není jasné, co se pod kapotou objeví. Ano, bude to vidlicový šestiválcový turbodiesel 3,0 l, ale zda ve verzi TDV6, či SDV6, to zatím šéfinženýr výrobního programu automobilky Stuart Frith australskému serveru Car Sales neprozradil.

Jistá je pochopitelně přítomnost elektromotoru mezi agregátem a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Baterie budou umístěny pod podlahou, takže nový Sport ani v této verzi nepřijde o sedm sedadel a část zavazadelníku. Hodnota vypouštěných emisí CO2 by měla být 169 g/km, což odpovídá normované spotřebě nafty 6,4 l/100 km. Paralelní systém si automobilka vyzkoušela již před třemi lety na konceptu Range_e.

Mezi SUV budou oba Range Rovery unikáty. Konkurence totiž spoléhá výhradně na spojení elektromotoru s přeplňovaným benzinovým motorem – ať jde o Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg nebo poněkud menší Audi Q5.

Oba modely se na evropských trzích podle Fritha objeví ještě letos na konci roku, Spojené státy mají smůlu. Ve Frankfurtu se kromě nich ukáže i menší Sport s naftovým vidlicovým osmiválcem SDV8, o kterém zatím víme jen to, že bude disponovat točivým momentem 700 N.m.

Na spodním okraji nabídky se v blízké budoucnosti objeví pro změnu dvoulitrový zážehový čtyřválec minimálně se 179 kW (243 k), který už známe z Evoque a Freelanderu. „Úspora hmotnosti 420 kg nám umožňuje tento motor namontovat do vozu, který přijde později během výrobního cyklu. Prototypy, které jsme vyrobili, ukazují, že takové auto neztratilo nic z výkonu i terénních schopností, právě díky ušetření váhy.“ Frith potvrdil také již dříve avizovaný vývoj ostrého Sportu.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)