Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Equus: Levnější než Lexus, dražší než Cadillac

Diskuze (6)
Nejluxusnější Hyundai všech dob se začíná prodávat v USA. Cena 56 tisíc dolarů dělá z Equusu nejlevnější importovanou limuzínu na americkém trhu.

Hyundai Equus je v Jižní Koreji dobře zavedená značka, mimo domovinu je ale tato luxusní limuzína prakticky neznámá. První generace, vyráběná od roku 1999, pocházela ze společného vývoje s Mitsubishi a ještě měla pohon předních kol. Před dvěma lety Hyundai zahájil výrobu nové generace vlastní konstrukce s pohonem zadních kol.

Korejská vlajková loď se vyrábí se dvěma motory: 3,8 V6 řady Lambda (213 kW, 358 Nm) a 4,6 V8 řady Tau (246 kW, 439 Nm). Automobilka právě zahajuje export do USA, tam zamíří jen osmiválec.

Cena pro americký trh je stanovena na 58.000 dolarů bez daní. Za tuto částku získají zákazníci levnější provedení Signature s 608W audiosystémem Lexicon, vzduchovým podvozkem, adaptivními tlumiči, xenonovými světly, parkovacími senzory se zadní kamerou, koženým čalouněním, stropem z Alcantary, odvětrávanými předními sedadly a vyhřívaným volantem.

Vyšší výbava Equus Ultimate stojí 64.500 dolarů. Přidává čtyřmístný interiér se samostatně nastavitelnými sedadly vzadu, odvětrávaná zadní sedadla, zábavní systém pro zadní sedadla, lednici v zadní konzole, přední parkovací kameru a elektrické otevírání zavazadlového prostoru.

V ceně je zahrnut i bezplatný servis po dobu 5 let nebo 60 tisíc mil (96 tisíc km) včetně vyzvednutí auta v garáži majitele. Dále Hyundai k autu dodá iPad, který nahrazuje konvenční tištěnou příručku, k ceně je ale potřeba připočítat v USA běžně fakturovaný poplatek za dodání auta ve výši přibližně 900 dolarů.

Ceny nových aut v USA nelze přímo srovnávat s evropskými cenami. Přinášíme proto následující přehled dalších limuzín na americkém trhu. Nejbližším konkurentem je Lexus LS 460 (280 kW), který stojí od 65.380 dolarů. Základní motorizací eSkového Mercedesu v USA je Mercedes-Benz S 400 Hybrid (217 kW) za 91.000 dolarů, výkonově bližší osmiválec S 550 (281 kW) stojí 91.600 dolarů.

Zájemci o Hyundai Equus mohou uvažovat také nad Jaguarem XJ 5,0 V8 (283 kW) za 72.700 dolarů, BMW 740i (232 kW) za 70.650 nebo 750i (294 kW) za 82.500 dolarů, případně Audi A8 4,2 FSI quattro (274 kW) za 78.050 dolarů.

Domácí značky mohou nabídnout poněkud stárnoucí Cadillac DTS 4,6 V8 (202 kW) za 46.680 dolarů nebo výběhový Lincoln Town Car 4,6 V8 (175 kW) za 46.925 dolarů.

Jak je z uvedených údajů patrné, Hyundai nabízí bezkonkurenční poměr výbavy, výkonu a ceny. Standardem je mnoho položek, za které se musí u konkurence připlácet, přitom nižší cenu základní verze nabízí jen domácí značky. Naproti tomu ale Hyundai dává výběr jen ze dvou verzí s jediným motorem a nemá v daném segmentu žádnou tradici.

Hyundai prověřuje také možnosti exportu do Evropy. U této příležitosti byl Equus oficiálně představen na pařížském autosalonu.

Diskuze (6)
22. 10. 2010 12:43
US market
Jen na okraj - pokud by tu snad někoho zajímalo, jak si američané cení které automobilky, nahoře to máte vyčíslený přímo v $$$. Do posledního centu. :-)
Avatar - Glaukos
21. 10. 2010 16:20
Re: Překvapení
Hyundai v posledních letech vystřelil nahoru nejen kvalitou, předvídám mu zářivou budoucnost
21. 10. 2010 16:04
Re: Překvapení
Je to bez pochyby dobré auto na dobré technické i kvalitativní úrovni. Já jsem letos v dubnu koupil Sonátu rv. 4/2010 a jsem maximálně spokojený. Dal jsem jí přednost před faceliftovým Mondeem a ničeho nelituji.
Avatar - Glaukos
21. 10. 2010 15:08
Překvapení
Equusu hodně fandím, ale cena mě docela překvapila. čekal bych že Hyundai nastaví odstup od Lexusu tak na 2000 $, ale 800 $ je dost troufal0, nicméně stejně bude mít úspěch
21. 10. 2010 11:20
Lexus za skoro stejnou cenu
Na takové rozhodnutí bych asi musel být Američanem. Osobně se mi nelíbí představa toho, že Lexus LS 460 je jen o 800 $ dražší, byť s horší výbavou. Asi bych si připlatil a něco oželel. Ona americká základní verze zase tak holá není. K tomu Japonská technika a snad záruka kvality...