Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20: Getz končí, i20 je malý Hyundai nové generace (technické údaje a nové foto)

Diskuze (48)
Hyundai u svých modelů postupně přechází na číselné označování a jednotný design. Po i30 a i10 je zde pětidveřový hatchback i20, který nahradí současný Getz.

Skoro všechno bude jinak – tak se dá stručně shrnout rozdíl mezi končícím Getzem a novým Hyundaiem i20. Poněkud usedlý a nevýrazný design vystřídá elegantní karoserie inspirovaná modelem nižší střední třídy i30. Novinka dostane novou platformu s rozvorem 2525 mm, bude delší, širší a nižší.

Na autosalonu v Paříži se představí pětidveřová verze, sportovněji pojatá třídveřová bude mít premiéru počátkem příštího roku. Vývoj modelu probíhal v evropském vývojovém středisku skupiny Hyundai-Kia Automotive Group v Rüsselsheimu. Novinka tak má ambice postavit se zavedeným evropským modelům jako je Ford Fiesta, Opel Corsa nebo Seat Ibiza.

i20 bude mít nejširší paletu motorů, jakou Hyundai dosud v segmentu malých vozů nabízel. Mezi benzinovými motory bude na výběr 1,2 (57 kW), 1,4 (74 kW) a 1,6 (93 kW). Všechny tři se budou dodávat s pětistupňovou manuální převodovkou, pro 1,4 a 1,6 bude možnost čtyřstupňového automatu. Turbodiesely bude v i20 zastupovat nový 1,4 CRDi ve verzích 55 a 66 kW a 1,6 CRDi o výkonu 85 nebo 94 kW. Převodovka bude v těchto případech manuální, pro 1,4 pětistupňová a pro 1,6 šestistupňová.

Kromě toho bude v nabídce také úsporný model i20 Blue, který spojí motor 1,4 CRDi (66 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou. Také díky dalším úpravám se emise CO2 v kombinovaném cyklu dostanou podle výrobce na hodnotu 99 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě asi 3,8 l/100 km.

Pro i20 budou určeny čtyři stupně výbavy Classic, Comfort, Style a Premium. Jejich přesné složení bude zveřejněno po premiéře.

Diskuze (48)
29. 9. 2008 09:16
Re: Cena...
Ja nenachazim jediny duvod, proc si za Skodu priplacet... za ty plasty? za 3 valcovy 1.4 naftak s ubohymi parametry s tresavkou a zvukem, jako kdyz ho zrovna vytahli ze Zetoru?... ne diky :-! Skodovka pro Fabii nenabizi ZADNY moderni motor... kdyz budou do Fabii montovat 1.4TSI, potom ji budu brat za konkurencischopnout - zatim je to pouze o vyhazovani penez do kanalu za "NIC" - ale proti gustu... ;-)
28. 9. 2008 17:26
Rodinná pouta
Ojedinělý design nebude hlavní zbraní i20. A ani nemá být, je to spotřební auto pro běžné spotřebitele. Hyundai jde ve šlépějích ostatních automobilek podobné kategorie, takže celkem zdařile posbíral módní prvky, které mají odezvu trhu, a poskládal z nich karosérii hladkou jak televizní seriál. Zbraní by měly být motory, což je zjevné i z toho, že Hyundai rozšiřuje paletu - u
motorů nechodí na kukačku, ale zúročuje výsledky poctivě odvedeného vývoje, kterým se hodlá prodrat prvních řad. Druhou zbraní by se měl stát podvozek - tím Hyundai velmi přesvědčil u i10 a potřebuje ještě nutněji totéž zopakovat u i20. Hyundai souběžně chystá kupátko odvozené od konceptu Veloster (2007), které zřejmě bude menší než stávající Coupé/Tiburon: dovolím si spekulaci, že případné stylovkové a sportovní ambice v kategorii lidových extra kárek si může kompenzovat tam. Podobně, jako si teď Kia prudce ohřívá polívku v crossoverech se Soulem.
28. 9. 2008 08:56
Re: Cena...
když si připlatíš, tak ani Škoda nenabízí špatné morory, ale Hyundai je má již v základu.
27. 9. 2008 23:55
Re: Nová doba
Celej nadrženej! >:D
27. 9. 2008 20:48
idvacet
Když si vzpomenu, co tahle automobilka dělávala za hnusáky, tak čumim, jako vejr. Mě se to líbí, i když je to takovej malej šotek :yes: :yes: A ten boční profil mě zase něco připomíná, ale designu moc nerozumim. Asi to teď frčí...