Hyundai i20: Getz končí, i20 je malý Hyundai nové generace (technické údaje a nové foto)
Skoro všechno bude jinak – tak se dá stručně shrnout rozdíl mezi končícím Getzem a novým Hyundaiem i20. Poněkud usedlý a nevýrazný design vystřídá elegantní karoserie inspirovaná modelem nižší střední třídy i30. Novinka dostane novou platformu s rozvorem 2525 mm, bude delší, širší a nižší.
Na autosalonu v Paříži se představí pětidveřová verze, sportovněji pojatá třídveřová bude mít premiéru počátkem příštího roku. Vývoj modelu probíhal v evropském vývojovém středisku skupiny Hyundai-Kia Automotive Group v Rüsselsheimu. Novinka tak má ambice postavit se zavedeným evropským modelům jako je Ford Fiesta, Opel Corsa nebo Seat Ibiza.
i20 bude mít nejširší paletu motorů, jakou Hyundai dosud v segmentu malých vozů nabízel. Mezi benzinovými motory bude na výběr 1,2 (57 kW), 1,4 (74 kW) a 1,6 (93 kW). Všechny tři se budou dodávat s pětistupňovou manuální převodovkou, pro 1,4 a 1,6 bude možnost čtyřstupňového automatu. Turbodiesely bude v i20 zastupovat nový 1,4 CRDi ve verzích 55 a 66 kW a 1,6 CRDi o výkonu 85 nebo 94 kW. Převodovka bude v těchto případech manuální, pro 1,4 pětistupňová a pro 1,6 šestistupňová.
Kromě toho bude v nabídce také úsporný model i20 Blue, který spojí motor 1,4 CRDi (66 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou. Také díky dalším úpravám se emise CO2 v kombinovaném cyklu dostanou podle výrobce na hodnotu 99 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě asi 3,8 l/100 km.
Pro i20 budou určeny čtyři stupně výbavy Classic, Comfort, Style a Premium. Jejich přesné složení bude zveřejněno po premiéře.