Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai H-1 se vrátí v nové generaci. Dočká se elektrifikace

David Bureš
Diskuze (8)

Základem nové generace užitkového Hyundaie H-1 se stane nová modulární platforma umožňující postavit různé velké dodávky.

Hyundai je dnes na evropských trzích aktivní hlavně v oblasti osobních automobilů, mimo Evropu ale hraje důležitou roli také v oblasti lehkých užitkových vozidel. Ostatně třeba užitkový model Starex se v minulosti prodával také na českém trhu, a to pod označením Hyundai H-1. Jelikož se jeho současná, druhá generace vyrábí od roku 2007, je nejvyšší čas na nástupce. A ten už se rýsuje.

Nová generace Hyundaie H-1 je chystaná pro rok 2021 a pro tuzemské zájemce je dobrou zprávou ta, že se podle zákulisních zpráv s jejím prodejem počítá také v Evropě, a to včetně českého trhu.

Novinka využije zcela novou platformu, u níž se konstruktéři zaměřili na dvě klíčové vlastnosti. Tou prvním je možná zástavba elektrifikovaného pohonu, díky čemuž nový H-1 bude moci klidně být i elektromobilem. Elektrické dodávky jsou přitom dnes v evropských metropolích stále žádanější kvůli jejich nulovým lokálním emisím, což je důvod tohoto řešení. Výrobce zkrátka chce uspokojit poptávku.

Pro českého zákazníka, který elektrifikaci v případě užitkových vozidel řeší jen minimálně, je však zajímavá druhá vlastnost nové architektury. A tou je její modularita. Nový základ pro užitková vozidla má být natolik univerzální, že ji budou moci použít vozidla různé velikosti.

Vedle nástupce H-1, vozu o velikosti Volkswagen Transporter, by ji tak měl použít i nástupce H350 (konkurence pro VW Crafter). Vysoce pravděpodobné je navíc rozšíření portfolia také o kompaktní dodávku (VW Caddy a spol), kterou korejská automobilka zatím nenabízí. Caddy, Berlingo a spol. ale dnes oslovují nejen jako dodávky, ale také jako rodinná auta, a tak by Hyundai tento zájem rád využil. 

Více o novém Hyundaii H-1 pro rok 2021 zatím nevíme, pečlivě maskované prototypy vozu ale naznačují extravagantní příď, s širokou maskou a vysoko usazenými světlomety. Logicky se pak vedle užitkového provedení počítá také s osobní variantou, která má být ekvivalentem k vymírajícím velkým MPV.

David Bureš
Diskuze (8)
14. 12. 2020 08:56
Zalez
Prestaň sa vyjadrovať, keď nevieš citat.
Keď vozia baliky z eshopu, tak ducato môže stačiť.
Keď potrebuješ voziť bager, tak potrebuješ niečo iné.
Jediná dnešná konkurencia je možno Renault Master.
12. 12. 2020 17:53
Re: Výborný ťah
Aha chytrák Meky čo je zas úplne mimo. H1 prvej generácie bolo licenčné Mitshubishi až na konci dostalo Kórejský motor. Ten pokračoval aj do druhej generácie a práve tú sme zvažovali na firmu. To auto rozhodne voči konkurentom nebolo ľahké. Zadný náhon má pri dodávke výhodu len pri ťahaní, inak samé nevýhody. A ako sa časom ukázalo ani životnosť motora sa na motory Iveco v Dacate nechytá(aj keď nektorá konkurencia na tom bola aj výrazne horšie). A k tomu do roku 2011 ponúkali len 5 rýchlostnú prevodovku. Čo ešte viac zhoršovalo prevádzkové náklady už tak nie veľmi úsporného motora.
12. 12. 2020 13:16
Výborný ťah
H-1 bolo fantastické auto. Ľahké, silný motor 2,5, zadný nahon..
Absolútne spoľahlivé a odolné aj voči náročnému používaniu.
Doposiaľ veľmi obľúbené ako nosič taktike techniky typu minibagre a iné stroje.

Iste, teraz su tu autá typu ducato - ale na skutočne ťažkú prácu sa nehodia.

Vzhľadom na dnešnú dobu však predpokladám, že nivy h1 bude viac podobná bežným dodávkam typu ducato ako pôvodnej megaodolnej h1..
Avatar - pallas
12. 12. 2020 00:40
Toto auto sa nikdy nechytilo
Teda v Európe určite nie. 2500 H-1 predaných za rok?
11. 12. 2020 15:37
Re: Čekáme na zázrak. Protože:
Prvá generácia bol prebalený Mitsubishi Space Gear.
Žeby to Japonci v tej dobe odflákli?
Asi nie - to skôr Hyundai len sfušoval :(