Hyundai i10 ve Frankfurtu: První dojmy
Designéři se snažili naroubovat na malou plochu všechny typické rysy novodobých modelů Hyundai, což se z velké části povedlo, byť zepředu mi i10 lehce připomíná malé Fordy a zezadu VW Polo. Tak jako tak, neagresivní, líbivý design zaslouží pochvalu.
Model i10 proti předchůdci vyrostl, je o 80 milimetrů delší a o 65 mm širší, výška však klesla o 50 mm. Automobil je tak dlouhý 3.665 mm, rozvor je díky použití nové platformy o pět milimetrů delší a měří 2.385 mm. Také kufr e zvětšil a to 10 procent na 252 litrů. Za 22 centimetrů vysokým schodem čeká relativně velký zavazadelník o výborné šířce 105 centimetrů, maximální délce 56 cm a výšce po malé plato 50 cm. Pod otevřenými pátými dveřmi projde bez přikrčení spíše jen ženy, člověk s výškou 180 cm už škrtá.
Do interiéru se 180 centimetrů vysoký člověk „za sebe“ usadí bez problémů, dokonce mu nad hlavou na zadním sedadle (lavice je zde dělená v poměru 60:40) zbývají ještě čtyři centimetry. Zrovna když jsme se kolem auta „motali“, posadil se bez problémů dopředu i dozadu jakýsi dvoumetrový novinář. Také zadní sedák potěšil délkou 45 cm, byť je umístěn poměrně nízko a je velmi měkký.
Vnitřek auta je vyroben z velkých kusů plastu, nehezkou jednotvárnost u vystaveného auta rozbíjí dvojbarevná kombinace černého a modrého materiálu. Zadní dveře nepůsobí moc bytelným dojmem, zvláště kolem skla je konstrukce z tenkých jeklů velmi subtilní. Stejně je na tom i těsnění u předního horního rohu zadních dveří: tipujeme, že tudy to bude mít (nejen) hluk do kabiny nejblíže. Zvuk při zavření (jak dveří, tak kufru) však za standardem nepokulhává a je docela solidní.
Ani vpředu není, přes nárůst o téměř 7 cm, v loktech místa na rozdávání. Naměřili jsme dosti skromných 134 cm. Před vysoko položenou řadicí pákou najdeme velkou odkládací schránku, jejíž kryt se po otevření sám pomalu zvedá. Až to trochu připomíná mnohem dražší automobily. Ze zasnění nás vytrhnou otočné ovladače rádia, které mají neprémiovou vůli. Posaz je překvapivě nízký, dobrý výhled z vozu (na okolostojící modelky) nic nekazí. Do dveří se vejde litrová lahev.
Základní motorizací je litrový tříválec o výkonu 48,5 kW a točivém momentu 94 N.m, který lze pořídit i ve verzi na LPG. Druhou variantou je čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 64 kW a točivém momentu 120 N.m. Oba motory jde objednat jak s pětistupňovým manuálem, tak čtyřstupňovým automatem. Pod kapotou zhruba tunového automobilu se však má mimo objevit i nově vyvinutý benzinový tříválec 1.0 TCI o výkonu 78 kW, tiskové materiály však zatím taktně mlčí.
Výroba druhé generace i10 bude odstartována v září, o výrobu se postará turecká továrna Ízmit, kterou Hyundai vlastní společně s místním holdingem Kibar. Výrobní kapacita závodu má být do konce roku zvýšena na 200.000 aut ročně. Po boku i10 se zde bude vyrábět i nová generace větší i20.