Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i10 ve Frankfurtu: První dojmy

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 10. 9. 2013 • 02:03
18
11
Zobrazit náhledy (18)
Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10
Prohlédli jsme si nejmenšího zástupce nabídky automobilky Hyundai, novou generaci modelu i10. Čím nás zaujala a v čem nepřesvědčila?

Designéři se snažili naroubovat na malou plochu všechny typické rysy novodobých modelů Hyundai, což se z velké části povedlo, byť zepředu mi i10 lehce připomíná malé Fordy a zezadu VW Polo. Tak jako tak, neagresivní, líbivý design zaslouží pochvalu.

Model i10 proti předchůdci vyrostl, je o 80 milimetrů delší a o 65 mm širší, výška však klesla o 50 mm. Automobil je tak dlouhý 3.665 mm, rozvor je díky použití nové platformy o pět milimetrů delší a měří 2.385 mm. Také kufr e zvětšil a to 10 procent na 252 litrů. Za 22 centimetrů vysokým schodem čeká relativně velký zavazadelník o výborné šířce 105 centimetrů, maximální délce 56 cm a výšce po malé plato 50 cm. Pod otevřenými pátými dveřmi projde bez přikrčení spíše jen ženy, člověk s výškou 180 cm už škrtá.

Do interiéru se 180 centimetrů vysoký člověk „za sebe“ usadí bez problémů, dokonce mu nad hlavou na zadním sedadle (lavice je zde dělená v poměru 60:40) zbývají ještě čtyři centimetry. Zrovna když jsme se kolem auta „motali“, posadil se bez problémů dopředu i dozadu jakýsi dvoumetrový novinář. Také zadní sedák potěšil délkou 45 cm, byť je umístěn poměrně nízko a je velmi měkký.

Vnitřek auta je vyroben z velkých kusů plastu, nehezkou jednotvárnost u vystaveného auta rozbíjí dvojbarevná kombinace černého a modrého materiálu. Zadní dveře nepůsobí moc bytelným dojmem, zvláště kolem skla je konstrukce z tenkých jeklů velmi subtilní. Stejně je na tom i těsnění u předního horního rohu zadních dveří: tipujeme, že tudy to bude mít (nejen) hluk do kabiny nejblíže. Zvuk při zavření (jak dveří, tak kufru) však za standardem nepokulhává a je docela solidní.

Ani vpředu není, přes nárůst o téměř 7 cm, v loktech místa na rozdávání. Naměřili jsme dosti skromných 134 cm. Před vysoko položenou řadicí pákou najdeme velkou odkládací schránku, jejíž kryt se po otevření sám pomalu zvedá. Až to trochu připomíná mnohem dražší automobily. Ze zasnění nás vytrhnou otočné ovladače rádia, které mají neprémiovou vůli. Posaz je překvapivě nízký, dobrý výhled z vozu (na okolostojící modelky) nic nekazí. Do dveří se vejde litrová lahev.

Základní motorizací je litrový tříválec o výkonu 48,5 kW a točivém momentu 94 N.m, který lze pořídit i ve verzi na LPG. Druhou variantou je čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 64 kW a točivém momentu 120 N.m. Oba motory jde objednat jak s pětistupňovým manuálem, tak čtyřstupňovým automatem. Pod kapotou zhruba tunového automobilu se však má mimo objevit i nově vyvinutý benzinový tříválec 1.0 TCI o výkonu 78 kW, tiskové materiály však zatím taktně mlčí.

Výroba druhé generace i10 bude odstartována v září, o výrobu se postará turecká továrna Ízmit, kterou Hyundai vlastní společně s místním holdingem Kibar. Výrobní kapacita závodu má být do konce roku zvýšena na 200.000 aut ročně. Po boku i10 se zde bude vyrábět i nová generace větší i20.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - chetoos
18. 9. 2013 08:22
I10
Myslím, že nový Hyundai I10 je velice povedené auto. určitě bude kralovat žebříčku nejprodávanějších miniaut. Interiér je velice nápaditý a podle barev nabízí i určitou individualizaci. Jak již zde někteří napsali, tak si nemyslím, že by byl desing nevýrazný a určitě se nejedná o tuctový Hyundai. Jedna nejmenovaná automobilka, vyrábí tuctové auta, pro tuctové lidi, kteří jej kupují jen proto, že to má velký kufr a škrabku. Jinak jsou jejich vozy desingově podobné, ale interiér je nudný i když kvalitně zpracovaný. Je pravda, že je I10 oproti jiným modelům hyundaie uhlazenější po desingové stránce, myslím, že nebude nejprodávanější, ale jistě bude v tabulkách prodejů na vysokých místech.
Avatar - Magnetofon2013
11. 9. 2013 10:09
Padelky a nekaly import
Okrem toho, ze z predu je to okopirovana Fiesta... ako sme si na kopirovanie u Korejcov uz zvykli (BMW, MB)... tak pochybujem, ze toto auto sa bude skutocne vyrabat v Turecku.

Skor to bude ako pri i20. Vacsina vyrobena v Indii a v Turecku sa to len zlozi aby sa obislo smiesne nizke 10% dovozne clo do EU - co priznalo aj Hyundai. Takto to isto bude aj pri novej i10.

Drza skutocnost ked zoberieme, ze dovozne cla pre auta pri CKD vyrobe su v Indii 30% a pri klasickom dovoze 100%!!! (i10 sa dovaza z Indie)

Dokonca BMW dostalo 100 milionov € pokutu od Indie lebo vraj obchadzalo 100% clo pri dovoze motorov do Indie. To, ze India ma obrovske dovozne cla a do EU vyvaza za 10% cla auta a ze Hyundai-India pri CDK vyrobe v Turecku - i20 obchadzaju 10% dovozne clo do EU je asi v poriadku, ze?

EU by mala okamzite zaviest taktiez 100% cla na auta vyrobene v Indii, 30% pri CKD vyrobe a na motory importovane s Indie 100% cla! Kto si potom kupi o 30%-100% drahsi Hojdai v EU? Asi nikto...
11. 9. 2013 08:36
Citi-Up
Aspon VW vidi jak se montuje snura na zadni plato. To fakt nepochopim, ze VW na tomhle muselo setrit. To ze v jejich CiTi-UP leze uvnitr na cloveka vsude studeny plech je dalsi vec.
Tahle i10 vypada milionkrat kultivovaneji!
10. 9. 2013 23:30
Islo vajce na vandrovku...
Exterier je divny, taka groteska na kolesach.
Interier je ovela lepsi, i ked po dlhsom skumani posobi aspon na foto lacnejsim dojmom.
Interier :yes:
Exterier :no: :no:
10. 9. 2013 20:18
Re: Konkurence
Mimo jiné lze i stáhnout okno druhých dveří (nevěřil bych, že ještě někdo přijde u pětidvířka s výklopem - no a přesto).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku