Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i20 a ostatní novinky pro Paříž: První kontakt

Michal Fokt
Diskuze (15)
V evropské centrále Hyundaie jsme se v předstihu mohli seznámit s novinkami, které korejská automobilka připravila pro pařížský autosalon.

Hyundai i20

Když odborníci před pár lety odhadovali, že korejské automobilky poměrně rychle srovnají krok s evropskou japonskou konkurencí, moc se tomu nevěřilo. Jenže my se právě teď do této éry dostáváme – podívejte se třeba na koncern Hyundai/Kia. Jejich Picanto, i10, Cee´d a i30 už představují ve svých kategoriích slušný standard. A nyní nastal čas vrhnout se i do segmentu B. Tam bude působit nástupce Getzu - Hyundai i20.

Design hatchbacku vznikl v německém designcentru značky a přestože byste možná sem-tam mohli najít nějakou podobnost s konkurencí, vůz rozhodně má svoji vlastní identitu. Ba co víc, působí moderním dojmem a opravdu mu to sluší. Také palubní deska se oprostila od jednoduchých linií a co se vzhledu týče, nelze jí nic vytknout. Standardem se stal dvouose stavitelný volant, což výrazně zlepšilo pozici, přestože posaz patří i nadále spíš k těm vyšším. Sedadla jsou příjemně tuhá, kdovíjaké boční vedení však nemají, tloušťka věnce volantu patří spíš k těm menším, nejde však o nic zásadního.

Pro pohon novinky bylo určeno hned sedm(!) motorů – tři zážehové a čtyři vznětové. Benzinový motor o objemu 1,2 l má výkon 57 kW, čtrnáctistovka disponuje 74 kW a šestnáctistovka dostala do vínku slušných 93 kW. Všechny motory dostanou standardně manuální pětistupňové převodovky, dvojice výkonnějších těž na přání čtyřstupňový automat. Turbodiesel o objemu 1,4 l existuje ve dvou výkonových verzích – s 55 a 66 kW a bude zkombinován s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou. Šestnáctistovka se objeví ve verzích s 85, respektive 94 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Začátkem roku 2009 se objeví i sportovnější třídveřová verze.

Hyundai i20 Blue

Z modelu i20 vychází i „zelená“ verze, která je modrá – nese označení i20 Blue. Základem této varianty je 66kW turbodiesel 1.4 CRDi s točivým momentem 220 Nm. Díky šestistupňové manuální převodovce a upraveným převodovým poměrům má emise CO2 jen 99 g/km a kombinovanou spotřebu 3,75 l na 100 km. Zrychlení na stovku si přitom odbude za 13 s. Úprava převodovky ale není jediným rozdílem. Vůz má modifikované vstřikování, systém Start-Stop, zlepšenou aerodynamiku a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Hyundai Genesis Concept

Hyundai prezentuje sedan vyšší střední třídy pro pařížský autosalon pouze jako studii, ačkoli se už v Americe běžně prodává. V Evropě má být zatím teprve zkoumán zájem zákazníků, myslíme si ale, že je víceméně hotová věc, že se napřesrok začne prodávat i tady. V Americe se nabízí se šestiválci 3,3 a 3,8 l a s osmiválcem 4,8 l kombinovaným s šestistupňovou automatickou převodovkou. Hlavními trumfy Genesise by měly být (krom osmiválce, pochopitelně) adaptivní xenonové světlomety, prestižní audiosouprava Lexicon a adaptivní tempomat. O případném turbodieselu se zatím nemluví. Každopádně se nám zevnějšek sedanu, pod plachtou (a nejen pod ní) připomínající vzhledem pětkové BMW, líbí. I v interiéru jsou příjemné materiály a kvalitní kůže, ztvárnění palubní desky by ale mohlo být stylovější.

Hyundai ix55

Pilířem prodejů Hyundaie v Evropě jsou bezpochyby vozy kategorie SUV. Tucson i Santa Fe se prodávají výborně, nyní se však rodinka ještě rozroste směrem vzhůru – do Evropy se chystá americké SUV Veracruz, pro nás přejmenované na ix55. Dle našeho názoru je tento model po stránce designu až příliš americký a Evropanovo oko na něm asi příliš zálibně nespočine. V pětimístném uspořádání vůz spolkne navíc téměř 600 litrů nákladu, lze jej ale změnit i v sedmimístný vůz. Třílitrový turbodieselový šestiválec zkombinovaný se šestistupňovým automatem nemá nijak omračující parametry: 176 kW při 4000 otáčkách a 451 Nm v rozmezí 1750-3500 otáček, ale na nedostatek dynamiky si asi nebude třeba stěžovat – stovku zvládne za 10,4 s.

Hyundai Santa Fe Blue Hybrid

Zatím pouze jako koncept, ale velmi blízký sériové produkci – to je hybridní verze SUV Santa Fe. Pohonné ústrojí tvoří benzinový čtyřválec 2,4 l spřažený se šestistupňovým automatem, jemuž pomáhá elektromotor o výkonu 30 kW a s točivým momentem 205 Nm. Kombinovaná spotřeba 6,2 l/100 km. Součástí systému je i technologie samočinného vypínání motoru Start-Stop a zvláštností je, že Hyundai už počítá s použitím Li-Pol akumulátorů, které zatím hybridní giganti Toyota a Honda zatím odmítají kvůli možným bezpečnostním rizikům. Prodej by měl být na prvních trzích zahájen v červenci 2009, do Evropy by se měl Hybrid dostat v první polovině roku 2010.

Michal Fokt
Diskuze (15)
2. 10. 2008 19:22
Re: Pekny
Nevím zda je to myšleno vážně,komplet udělali lidé v EU.doufám že jen desing,techniku nechali na korejcích.
Směju se slepé důvěře v německé výrobky.Mnohdy jsou vyvinuté,vyrobené výrobky u nás,posílané do Německa,nesmí na nich být uvedena země původu a pak následně prodáno zase třeba zpět za těžký peníz. :-!
2. 10. 2008 10:58
Re: Pekny
Úplne s Tebou súhlasím, až na tú prvú vetu, medzi tých mladších sa už určite nehlásim, veď vodičák som urobil v r.1976.O šikmookých si ilúzie nerobím, ale aspoň sa na verejnosti(Žilina)správajú slušne, synovi sa podarilo zozadu naraziť do kórejského managera na ceede, bol som veľmi prekvapený jeho serióznym prístupom.
Avatar - chlapecx
1. 10. 2008 22:57
Re: Pekny
a právě proto je fabie taaková jaká je, ono to má svůj účel... a ne každýmu se nelíbí. Když už sme u toho, už ten krásnej hnus začáná bejt pomalu na každým rohu... u FI po roce a půl taková prodejnost nebyla
Avatar - chlapecx
1. 10. 2008 22:55
Re: i20
tak tak:-) nejni to tak hnusně hranatý,. todle opustil i megane, a udělal hladýho nástupce
Avatar - DaewooMaster
1. 10. 2008 19:02
Genesis
Genesis se neprodává jen v Americe, ale samozřejmě i v Koreji. A takový Daewoo Veritas, který se v Koreji prodává od začátku září, zřejmě bude tímhle tempem v Paříži jako koncept za 2 roky a v aktualitách na českých motoristických serverech nejdřív příští rok, že? ;-) Ale asi si to zaslouží, protože jako předchůdce Statesmana to stejně v Evropě prodávat nehodlají... Jenže pak nechápu ten zájem o Genesis, který taky pro Evropu není uvažován... bohužel. ;-\