Hyundai i20: Nová generace na prvních skicách a videu
Hyundai začíná odhalovat podobu druhé generace i20, automobil se představuje na prvních nákresech. Korejský konkurent nové Fabie bude debutovat na říjnovém autosalonu v Paříži, ještě předtím se však dočkáme podrobnějších informací.
Tvary nové i20 budou pokračovat v trendu designérského směru Fluidic Sculpture, který Hyundai postupně inovuje. Pod křivkami se podepsalo evropské designové centrum značky sídlící v německém Rüsselsheimu.
Přídi vozu bude dominovat výrazná šestiúhelníková maska chladiče, hlavní světlomety budou nadále opticky spojeny úzkou linkou. Netradičním detailem budou tmavě zbarvené C-sloupky, které mají profil auta opticky prodlužovat. Koncové svítilny budou proti minulé generaci výrazně širší a budou prostupovat až do víka zavazadelníku.
Podle dřívějších zpráv zůstane nová i20 takřka stejně velká jako současné provedení, které měří na délku 3.995 milimetrů, na šířku 1.710 a na výšku 1.490 mm. O výrobu malého hatchbacku pro evropský trh se postará turecká továrna Izmit.
Revoluci nečekáme ani pod kapotou, jádro nabídky by měly tvořit současné motorizace: zážehové čtyřválce o objemu 1,2 a 1,4 litru (63 a 74 kW) plus vznětový tříválec 1,1 CRDi (55 kW) a vznětová čtrnáctistovka se 66 kilowatty.
Vrcholem nabídky nicméně bude nově sportovní verze N. Při jejím vývoji chce Hyundai využít své zkušenosti ze světového šampionátu v rallye. Kvůli chystané paletě sportovně zaměřených modelů s označením N automobilka dokonce otevřela výzkumné a vývojové středisko u Nürburgringu.