Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 je prémiovější než Sonata, tvrdí v Austrálii

David Bureš
Diskuze (34)
Hyundai na různých kontinentech prodává dva různé modely střední třídy. V Austrálii jsou nyní v prodeji oba.

Hyundai na australském trhu přestane prodávat sedan i45, který je jinde ve světě známý jako Sonata. Jeho místo zaujme model i40, který se zde už také prodává.

Konec Sonaty v Austrálii automobilka vysvětluje tím, že zdejšímu zastoupení není schopna zajistit dostatečný počet exemplářů tohoto auta. Hyundai nezvládá pokrýt velkou poptávku, a tak přednost mají jiné, důležitější trhy. Mezi ně patří Blízký východ a v Severní Amerika, kde je o vůz nyní velký zájem.

Australskému dovozci ještě zbývají některé neprodané i45 v zásobě, očekává však, že je koupí firmy nebo vládní instituce do svých flotil.

Místo i45 na australském trhu zaujme o něco menší i40, která je zde dražší než odcházející model. Zatímco ceny i45 zde startují na částce 26.990 australských dolarů (cca 548.000 Kč), první cena i40 činí 29.990 australských dolarů (609.000 korun). Vedle sedanu je u protinožců rovněž nabízena i40 v praktičtější variantě kombi.

Hyundai vysvětluje vyšší cenovku bohatší výbavou, některé prvky z i40 navíc nejsou pro i45 k dispozici. Standardem i40 jsou například parkovací senzory nebo devět airbagů.

Podle australského zastoupení Hyundai je nepravděpodobné, že by se i45 v dohledné době vrátila na zdejší trh. Nechává si však otevřená vrátka do budoucna, v příštích letech by se zde totiž mohla prodávat budoucí generace tohoto vozu.

Aktuální generace Sonaty se v Jižní Koreji prodává od roku 2009. To i40 dorazila na trh o dva roky později. Oba automobily se řadí do střední třídy. Zatímco Sonata na délku měří 4.820 milimetrů a její rozvor činí 2.795 mm, i40 sedan je menší, dlouhá je 4.740 mm s rozvorem 2.770 mm.

Vedle vzhledu se liší také zaměření obou automobilů. Hyundai Sonata, dostupný výhradně jako sedan, je primárně určen pro jihokorejský a severoamerický trh, i40 sedan a kombi byla vyvíjena s ohledem na evropské zákazníky.

David Bureš
Diskuze (34)
7. 2. 2013 10:40
i40
Hyundai jsem ještě dodnedávna považoval za průměrné asijské auto. To ale skončilo, když jsem uviděl na ulici i40 kombi v bílé barvě. Po dlouhé době jsem se u nějakého auta zastavil a říkal si "to je teda pecka"..
Avatar - idam.i
24. 1. 2013 14:27
Re: tak sonata nie je zle auto
Určite sú lepšie osobné pocity,ako citovanie nejakých testov,poprípade "krčmové reči".Myslím ,že práve o tom je fórum.Popísať osobné skúsenosti.
Nie som bezhlavý fanúšik H/K,dokonca som ani neplánoval kúpiť Hyundai.Práve osobné vyskúšanie ma presvedčilo.Jasne ,že pomohla aj dobrá cena i 5 rokov záruky.Nechem nikoho do ničho nútiť,ale pamätám si na doby keď všetci "machry" tvrdili,že japonské auta sa na európske nechytajú a nič nevydržia.Dnes už mlčia. ;-)
Avatar - kari.laz
24. 1. 2013 08:22
Re: tak sonata nie je zle auto
Píšeš samé osobní pocity, nehledě na to, že jsi majitelem, takže tvůj názor je hodně neobjektivní.
Avatar - idam.i
23. 1. 2013 20:56
Re: tak sonata nie je zle auto
kari.laz,neviem kolko máš skúsenosti so všetkými teba spomínanými autami,ale zdá sa mi ,že nič moc.Vyberal som auto v tejto kategórii s bezínovym motorom a môžem povedať,že v prípade Renaultu nie je o čom hovoriť.Opel Insignia s1,6 turbo je žravá a priestorovo nič moc.M6 bola vtedy len končiaca.Jazdil som 2 l a neurobil na mňa moc dojem.(kedy si som mal 626 2,5V6 a to bola na tú dobu iná káva).V C5 bol motor fajn,ale vzadu sa nikto nezmestil.Avensis pred faceliftom mi nesedel,inak motora o.k. P 508 bol v pohode,ale nedostal som vyhovujúcu ponuku a podobne aj Mondeo.Nakoniec som skončil u i40,kde spravili aj dobrú cenu a rozhodne nelutujem.
Každý má nárok na svoj názor a nemusí odpisovať konkurenciu.Nakoniec podla predajných štatistík,nie som jediný kto takto zvolil.
23. 1. 2013 13:31
Re: V Austrálii
:yes: