Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 a Sonata: Srovnání modelů

Hyundai i40
Hyundai i40
Hyundai i40
Hyundai i40
5 Fotogalerie
Diskuze (2)
Na různých kontinentech zastupují Hyundai ve střední třídě. Nejedná se ale o identické modely.

Nová generace Hyundai Sonata (typ YF) se v Jižní Koreji prodává už od roku 2009. Na americké silnice vyjela před rokem, zatímco u nás se doprodávalo předchozí provedení. Pro Evropu Hyundai připravoval nový model – i40.

Nejedná se přitom jen o vylepšenou verzi Sonaty. Rozdílů najdeme v designu i technice mnoho. Evropský sedan má vnější rozměry 4740 x 1815 x 1470 mm, korejsko-americký model je delší, širší a má i delší rozvor. Jediný shodný rozměr je celková výška.

Není bez zajímavosti, že sesterská Kia Optima, která se letos začne prodávat i v Evropě rozměrově odpovídá víc Sonatě YF než sedanu i40.

Hyundai i40 - srovnání rozměrů
ModelHyundai i40Hyundai Sonata YFKia Optima/K5
Délka [mm]474048204845
Šířka [mm]181518351835
Výška [mm]147014701470
Rozvor [mm]277027952795

Vzhledové odlišnosti samozřejmě nejsou nikterak radikální – oba automobily vychází z designového jazyka automobilky, který se označuje fluidic sculpture. Fluidní tvary znamenají zprohýbané komplexní linie a jemně tvarované plochy, se kterými kontrastují ostré hrany.

Co mají obě auta společného? Je to především stoupající prolis na bocích, do kterého jsou zakomponovány tahové kliky, dále trojice bočních oken a tvar dveří. Linie střechy je také podobná, i40 má však menší sklon zadního sloupku a vyšší střechu v oblasti nad zadními sedadly.

Příď i40 nezapře relativní mládí i40. Šestiúhelníková maska, přední světla obloukem protažená do boků a ozdobný oblouček uvnitř světlometů se více podobají menšímu (a novějšímu) sedanu Elantra než Sonatě. i40 má navíc propracovanější tvar předních mlhovek.

Sonata ctí konvenčnější přístup. Kapota je rovnější a delší, u i40 je naopak více skloněná a její tvary plynuleji navazují na rám čelního okna.

Spodní hrana bočních oken je u Sonaty téměř zcela rovná, i40 je ozdobená zalomením v oblasti třetího bočního okénka. Evropský model navíc zaujme modernějším tvarem zadních světel, se kterými kontrastuje strožeji tvarovaný zadní nárazník, ozvláštněný viditelnými koncovkami výfuku.

Hyundai i40 - srovnání vyráběných motorů
Hyundai i40Hyundai Sonata YFKia Optima/K5
1,7 CRDI U2 (85 kW, 260 Nm)--
1,7 CRDI U2 (100 kW, 325 Nm)-1,7 CRDI U2 (100 kW, 330 Nm)
--1,7 CRDI biturbo U2 (117 kW, 373 Nm)
1,6 GDI Gamma (99 kW, 164 Nm)--
2,0 GDI Nu(130 kW, 208 Nm)2,0 Theta (121 kW, 197 Nm)2,0 CVVT Nu (125 kW, 196 Nm)
-2,4 GDI Theta (150 kW, 250 Nm)2,4 Theta (132 kW, 229 Nm)
-2,0 Turbo Theta (204 kW, 365 Nm)-

Po stránce motorické nemá dvojice středně velkých sedanů od Hyundaie společného vůbec nic. i40 se bude ucházet o zájem evropských zákazníků s dvojicí turbodieselů 1,7 CRDI typu U2 (85 a 100 kW), Sonata nemá vznětový motor žádný.

Paletu zážehových motorizací u i40 tvoří 1,6 GDI z konstrukční řady Gamma (99 kW) a 2,0 GDI ze zcela nové řady Nu (130 kW). Oba disponují přímým vstřikováním benzinu.

Sonata má také dvoulitr, jedná se však o generačně starší motor Theta. Základní provedení má 121 kW, přeplňovaný 2,0 Turbo pak 204 kW. Mezi nimi ještě figuruje 2,4 GDI se 150 kW (také z řady Theta). Motor s objemem 2,4 litru je také základem verze Sonata Hybrid.

Vstoupit do diskuze (2)