Hyundai i40: Sedan se představí v Barceloně
Korejská automobilka Hyundai představí tento týden další karosářskou variantu modelu i40. Po kombi i40 CW, odhaleném na březnovém ženevském autosalonu, přichází sedan, jehož oficiální premiéra proběhne 12. května na autosalonu v Barceloně.
Nástupce Sonaty ve variantě sedan se prozatím prezentuje na první skice, která ukazuje část zádě a profilu. Díky tomu je patrné, že řešení zádě se bude podobat páté generaci Hyundaie Elantra.
Povědomé jsou především zadní světlomety a na ně navazující boční linka. Ta přechází přes kliky dveří až k předním podběhům. Vůz však nezapře ani jistou inspiraci Lexusem IS.
Pod vzhledem automobilu a jeho vývojem je podepsáno evropské oddělení výzkumu a vývoje automobilky Hyundai, které sídlí v německém Rüsselsheimu. Tak jako varianta kombi i sedan dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Ten byl poprvé využit na konceptu ix-onic, prezentovaném na ženevském autosalonu v roce 2009. Sériové provedení tohoto kompaktního SUV se prodává pod označením ix35.
Thomas Bürkle, hlavní designér evropského centra Hyundaie, říká, že při tvoření linek se designéři chtěli oprostit od tradičního pojetí vzhledu sedanu. Nízká a protažená linie střechy má svými tvary navazovat na verzi kombi. Svojí siluetou tak bude i40 sedan spíše čtyřdveřovým kupé.
Rozvor náprav bude s délkou 2.770 mm shodný s kombi. Na předních sedadlech má být dost prostoru pro oblasti nohou, ramen a hlavy. Interiér má být pohodlný, praktický a kvalitně zpracovaný.
Španělský trh má tříprostorová auta v oblibě, podle Hyundaie zde tvoří sedany 40 % segmentu D, do kterého i40 spadá. Právě proto bude i40 sedan oficiálně odhalen v Barceloně.
Kombi Hyundai i40 CW se začne na českém trhu prodávat v červnu. V nabídce bude zpočátku čtveřice motorů. Základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.
Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.