Hyundai Inster má český ceník. Malé elektro jde pořídit pod 400 tisíc
Abyste mohli mít malý elektromobil Hyundai Inster za skutečně zajímavou cenu, je třeba splnit řadu podmínek. Už v základu je však novinka slušně vybavena.
Elektrických hyundaiů už na světě pár je, ale na všechny je třeba sáhnout docela hluboko do kapsy. Model Inster, který se představil v červnu letošního roku, to mění. Vstupuje na český trh se základní cenou 599.990 korun.
Kde je těch 400 tisíc, ptáte se? Abyste se dostali na lákavou a úhlednou cenu 399.993 korun, je třeba splnit několik podmínek. Předně – být plátcem DPH, to znamená podnikatel či firma, protože jde o cenu bez DPH; s ním je to 483.991 korun. A také je třeba využít financování od automobilky. To dokáže srazit i standardní základní cenu pro fyzické osoby, tedy těch necelých 600 tisíc, o 50.000 korun.
České ceny Hyundai Inster | |||||
Výbava | Provedení | Standardní cena s DPH | St. cena při úvěru Hyundai Finance | Akční cena pro firmy a podnikatele bez DPH | Akční cena pro firmy a podn. bez DPH při úvěru Hyundai Finance |
Smart | Eco 42 kWh | 599.990 Kč | 549.990 Kč | 441.315 Kč | 399.993 Kč |
Power 49 kWh | 639.990 Kč | 589.990 Kč | 470.736 Kč | 429.414 Kč | |
Style | Eco 42 kWh | 699.990 Kč | 649.990 Kč | 514.869 Kč | 473.546 Kč |
Power 49 kWh | 739.990 Kč | 689.990 Kč | 544.290 Kč | 502.968 Kč | |
Style Premium | Power 49 kWh | 799.990 Kč | 749.990 Kč | 588.422 Kč | 547.100 Kč |
Cross | Power 49 kWh | 794.990 Kč | 744.990 Kč | 584.745 Kč | 543.422 Kč |
Cross Premium | Power 49 kWh | 829.990 Kč | 779.990 Kč | 610.489 Kč | 569.166 Kč |
Inster vstoupil na český trh se dvěma verzemi pohonného ústrojí. Základní Eco nabídne 42kWh baterii s dojezdem až 327 km na jedno nabití, a k tomu 71kW elektromotor. Výkonnější verze Power má baterii o kapacitě 49 kWh, dojede až 370 km daleko a výkon jeho elektromotoru je 84,5 kW.
Výbavových verzí je celkem pět. Základní Smart nepřekvapí 15“ ocelovými koly a podporou nabíjení stejnosměrným proudem, avšak už couvací senzory i kamera jsou příjemným překvapením, a o to víc taky přítomnost adaptivního tempomatu se schopností samočinného zpomalení před zatáčkou, navíc v kombinaci s aktivním asistentem pro jízdu středem jízdního pruhu. Kromě toho – a v Evropě povinných jízdních asistentů, jako je hlídač únavy řidiče, pískání při překročení povolené rychlosti či samočinné nouzové brzdění a mnoho dalšího – je tu taky 10,25“ displej v místě přístrojového štítu.
Druhé provedení Style přidává střešní ližiny, litá 15“kola, vyhřívaná přední sedadla a volant, přední parkovací čidla, automatické stěrače, bezdrátovou nabíječku a tepelné čerpadlo pro vytápění.
Verze Style Premium je už k mání jen s výkonnějším pohonem. Obsahuje LEDkové přední světlomety, sledování mrtvých úhlů a příčného provozu při couvání, samočinné brzdění při hrozící srážce při couvání, volant s LED infografikou, abientní osvětlení, kamery pro 360° pohled kolem vozu či bezklíčový přístup a startování tlačítkem s možností místo přístupového modulu používat spárovaný smartphone.
Výbava Cross, která je o něco levnější než Style Premium, stojí trochu stranou a má zatmavená zadní okna, LEDkové světlomety, 17“ kola, vyhřívaná přední sedadla a přední i zadní parkovací senzory, mimo jiné. Také tu je specifické designové provedení s drsnějším vzezřením. Nejdražší verze Cross Premium je pro verzi Cross tím, co je Style Premium pro Style, a tomu odpovídá přidaná výbava.
Stejně jako ostatní hyundaie, také inster nabízí pětiletu záruku bez omezení kilometrového proběhu pro soukromé zákazníky i firmy, a také záruku 8 let či 160 tisíc kilometrů na trakční baterii. Novinku je už nyní možné objednávat, první kusy k nám dorazí na začátku roku 2025.