Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai Inster
Hyundai Inster
Hyundai Inster
Hyundai Inster
53 Fotogalerie

Hyundai Inster má český ceník. Malé elektro jde pořídit pod 400 tisíc

Marek Bednář

Abyste mohli mít malý elektromobil Hyundai Inster za skutečně zajímavou cenu, je třeba splnit řadu podmínek. Už v základu je však novinka slušně vybavena.

Elektrických hyundaiů už na světě pár je, ale na všechny je třeba sáhnout docela hluboko do kapsy. Model Inster, který se představil v červnu letošního roku, to mění. Vstupuje na český trh se základní cenou 599.990 korun.

Kde je těch 400 tisíc, ptáte se? Abyste se dostali na lákavou a úhlednou cenu 399.993 korun, je třeba splnit několik podmínek. Předně – být plátcem DPH, to znamená podnikatel či firma, protože jde o cenu bez DPH; s ním je to 483.991 korun. A také je třeba využít financování od automobilky. To dokáže srazit i standardní základní cenu pro fyzické osoby, tedy těch necelých 600 tisíc, o 50.000 korun.

České ceny Hyundai Inster
VýbavaProvedeníStandardní cena s DPHSt. cena při úvěru Hyundai FinanceAkční cena pro firmy a podnikatele bez DPHAkční cena pro firmy a podn. bez DPH při úvěru Hyundai Finance
SmartEco 42 kWh599.990 Kč549.990 Kč441.315 Kč399.993 Kč
 Power 49 kWh639.990 Kč589.990 Kč470.736 Kč429.414 Kč
StyleEco 42 kWh699.990 Kč649.990 Kč514.869 Kč473.546 Kč
 Power 49 kWh739.990 Kč689.990 Kč544.290 Kč502.968 Kč
Style PremiumPower 49 kWh799.990 Kč749.990 Kč588.422 Kč547.100 Kč
CrossPower 49 kWh794.990 Kč744.990 Kč584.745 Kč543.422 Kč
Cross PremiumPower 49 kWh829.990 Kč779.990 Kč610.489 Kč569.166 Kč

Inster vstoupil na český trh se dvěma verzemi pohonného ústrojí. Základní Eco nabídne 42kWh baterii s dojezdem až 327 km na jedno nabití, a k tomu 71kW elektromotor. Výkonnější verze Power má baterii o kapacitě 49 kWh, dojede až 370 km daleko a výkon jeho elektromotoru je 84,5 kW.

Výbavových verzí je celkem pět. Základní Smart nepřekvapí 15“ ocelovými koly a podporou nabíjení stejnosměrným proudem, avšak už couvací senzory i kamera jsou příjemným překvapením, a o to víc taky přítomnost adaptivního tempomatu se schopností samočinného zpomalení před zatáčkou, navíc v kombinaci s aktivním asistentem pro jízdu středem jízdního pruhu. Kromě toho – a v Evropě povinných jízdních asistentů, jako je hlídač únavy řidiče, pískání při překročení povolené rychlosti či samočinné nouzové brzdění a mnoho dalšího – je tu taky 10,25“ displej v místě přístrojového štítu.

Druhé provedení Style přidává střešní ližiny, litá 15“kola, vyhřívaná přední sedadla a volant, přední parkovací čidla, automatické stěrače, bezdrátovou nabíječku a tepelné čerpadlo pro vytápění.  

Verze Style Premium je už k mání jen s výkonnějším pohonem. Obsahuje LEDkové přední světlomety, sledování mrtvých úhlů a příčného provozu při couvání, samočinné brzdění při hrozící srážce při couvání, volant s LED infografikou, abientní osvětlení, kamery pro 360° pohled kolem vozu či bezklíčový přístup a startování tlačítkem s možností místo přístupového modulu používat spárovaný smartphone.

Video placeholder
Hyundai Ioniq 5 N • auto.cz

Výbava Cross, která je o něco levnější než Style Premium, stojí trochu stranou a má zatmavená zadní okna, LEDkové světlomety, 17“ kola, vyhřívaná přední sedadla a přední i zadní parkovací senzory, mimo jiné. Také tu je specifické designové provedení s drsnějším vzezřením. Nejdražší verze Cross Premium je pro verzi Cross tím, co je Style Premium pro Style, a tomu odpovídá přidaná výbava.

Stejně jako ostatní hyundaie, také inster nabízí pětiletu záruku bez omezení kilometrového proběhu pro soukromé zákazníky i firmy, a také záruku 8 let či 160 tisíc kilometrů na trakční baterii. Novinku je už nyní možné objednávat, první kusy k nám dorazí na začátku roku 2025.