Hyundai Ioniq 6 je konečně hezčí. Ostrá verze N se představí již v červenci
Korejská automobilka na domácím autosalonu v Soulu představila omlazenou verzi svého aerodynamického elektromobilu Ioniq 6. Brzy se dočkáme i sportovního derivátu s výkonem až 650 koní.
Hyundai Ioniq 6 je po technické stránce sourozencem elektrického hatchbacku Ioniq 5. Nízká karoserie částečně proudnicového tvaru byla navržena hlavně s ohledem na co nejnižší aerodynamický odpor, který je u aut s lokálně bezemisním pohonem důležitější než u vozů se spalovacími motory. Díky nízkému koeficientu odporu vzduchu totiž můžete dosáhnout dojezdu vyššímu klidně o podstatné desítky kilometrů.
I proto design Ioniqu 6 preferoval funkčnost před estetikou, minimálně z mého pohledu. Jako problematickou jsem vnímal především přední část s „vykulenými“ světlomety. To se však s modernizací mění.
Inovovaná podoba, která se veřejnosti představuje na výstavě v jihokorejském Soulu, přijíždí s minimalistickými světly v podobě tenkého diodového pásku. Díky přepracovanému předku Hyundai Ioniq 6 působí agresivnějším a dynamičtějším dojmem. Přední nárazník připomíná koncept N Vision 74 s retro nádechem, černý pás na bocích zase odkazuje na stylistiku 80. let minulého století, kdy byl podobný prvek velmi populární.
V interiéru si můžete všimnout nového volantu a jakostnějších materiálů ve výplních dveří. Díky optimalizaci ergonomie středové konzole je ovládání některých funkcí intuitivnější. Jiný je také displej ovládání ventilace, který je rozměrnější než dosud.

Spolu se základním modelem byla odhalena také sportovně laděná verze N Line, která zdědila některé estetické prvky od pojízdné laboratoře RN22e z roku 2022. Provedení N Line charakterizují odlišný přední a zadní nárazník, vylepšené detaily a celkově výraznější tvary.
V rámci odhalení osvěženého Hyundaie Ioniq 6 korejská automobilka nastínila detaily ohledně chystaného provedení Ioniq 6 N s technikou Ioniqu 5 N s výkonem až 650 koní. Odhalení sériového provedení je naplánováno na letošní červenec.