Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ix20: Korejská pětiletka

Tomáš Dusil
Diskuze (17)
Od podzimu 2010 nabízí Hyundai malé MPV na bázi modelu i20. Od té doby vzniklo téměř 200 000 kusů, což představuje devítiprocentní podíl na evropském trhu s vozy MPV. Letošní Ženeva hostí nové vydání.

Při pohledu na vůz je jasné, že nejde o novou generaci, nýbrž o modernizaci. Třeba rozvor 2615 mm proto zůstává. Co se tedy změnilo? Kupříkladu přední světlomety, jež jsou nyní se dvěma parabolami, pracující na principu projektorů. Zadní svítilny jsou pro změnu diodového typu.

Nová je rovněž mřížka masky chladiče. Údajně budou takto tvarovány přídě všech budoucích vozů korejské značky. Maska je v nabídce ve dvou verzích. Tmavá nebo s porcí chromu navíc.

Vůz vyjíždí na 15palcových plechových kolech. V nabídce je dále slitinová 16palcová případně 17palcová alternativa.

V kabině čeká na zájemce stejný prostor jako dříve. Dále zůstává vyhřívaný volant, který byl v době vzniku vozu v daném segmentu docela unikum. Zákazník může vybírat ze dvou barevných kombinací interiéru. Černé a šedivé ve dvou odstínech. S nimi koresponduje lak karoserie, nabízený v devíti barvách.

Méně emisí

Aby novinka splnila emisní normu Euro6, musely být stávající zážehové motory řady Gamma, jakož i vznětové U-II, mírně modifikovány. Pouze základní zážehová 1.4 CVVT je spojena s pětistupňovou manuální převodovkou. Zbytek motorů dostal šestistupňovou.

Hyundai ix20 - základní technické údaje
Motor1.4 CVVT1.6 CVVT1.4 CRDi1.4 CRDi1.6 CRDi1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]139615911396139615821582
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]66/600092/630057/400066/400081/400094/4000
Točivý moment [N.m/min]137/5000156/4200240/1500-2000240/1500-2500260/1500-2750260/1500-3000
Převodovka5M6M/6A6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]168185/180160167183186
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,810,8/11,515,214,211,411,1
Komb. spotřeba [l/100 km]neuvedenoneuvedenoneuvedenoneuvedenoneuvedenoneuvedeno

Novinka potěší též zájemce o samočinné převodovky. Archaický čtyřstupňový automat spojený se zážehovým motorem 1.6 byl nahrazen šestistupňovou samočinnou skříní. Výkony všech motorů zůstaly stejné. Pouze přibyla vznětová 1.6 CRDi ve verzi s 81 kW.

Novinkou je balíček ekologických opatření pojmenovaný Blue Drive. Zahrnuje systém Start/Stop, tady nazývaný ISG, pneumatiky se sníženým valivým odporem a také inteligentní dobíjení. Zlepšit aerodynamiku mají stavitelné klapky v mřížce chladiče.

Výroba inovované ix20 začíná tento měsíc ve známých Nošovicích.

Tomáš Dusil
Diskuze (17)
3. 3. 2015 21:54
Re: Benzinové motory
Ale jistěže ano, oba motory - 1.4l v Pro Ceedu a i 30 HB a 1.6l v Ceedu SW. Prvně jmenovaný bych nechtěl ani zadarmo. Amto od koncernu znám také 1.4 63kW (což je také zdechlina) v Roomsteru, 1.6l v OII a v VW Golf Plus. Takže srovnat opravdu můžu ;-)
3. 3. 2015 21:21
Re: A co ty zadní tlumiče?
Tak to snad záleží na tuhosti a délce tlumičů kde mají být upevněny.
3. 3. 2015 21:11
Re: Benzinové motory
Jo jo,ale nikdy jsi s nimi někdy nejel,že? [odkaz]… />Sorry,ale koncern neměl tak dobré atmosféry.
A ano jako služební mi nevadí když se sem tam vysype,ale za své raději spolehlivější atmo.Samozřejmě v autech které jsou především určené pro klidné pohodlné rodiné cestování.Nechápu nadšení pro kupování méně spolehlivých věcí,vždyť to jezáklad kvality.
Ovšem jsme v ČR.Takže chápu,že většina bude mít jiný názor.
I když vyjímky se udělat dají, všechny malé přeplňované motory nejsou špatné.Fiat,Renault je umí udělat celkem spolehlivé
3. 3. 2015 20:20
Re: Benzinové motory
A jel si někdy ty atmosféry? Děs a bída, 1.4l v i30 je naprostá tragedie, v Ceedu taktéž, tj v iX20 to bude to samé. 1.6l je na tom výrazně lépe, nicméně 92kW to má stěží, jede hodně podobně jako 1.6 MPi, jediná výhoda je 6ti kvalt. Jak dlouho si budou uvědomovat, že jim ujíždí vlak? >:D

Btw jel si někdy ty podle tebe "sráče", já projel všechny menší TSI v několika autech a rozhodně bych bral kterýkoliv z nich než atmo od Hyundaie :no:
3. 3. 2015 19:14
Re: A co ty zadní tlumiče?
Houno o tom vies... :-! Problem nie je len v zadnych :-) ale hrozne odhlucnenie a slaba kvalita tlmicov...buchaju aj predne,mne osobne zadne neskacu,len buchaju...no jedina vec,co to auto potrebuje zmenit...FL je v podstate zbytocny,ten 6AT je takisto blby,alebo mozno aj blbsi,ako ten 4AT,ktory bol aspon vyladeny...ten 6kvalt je zly jak i30,tak i40,ix35...