Hyundai ix20: Korejská pětiletka
Při pohledu na vůz je jasné, že nejde o novou generaci, nýbrž o modernizaci. Třeba rozvor 2615 mm proto zůstává. Co se tedy změnilo? Kupříkladu přední světlomety, jež jsou nyní se dvěma parabolami, pracující na principu projektorů. Zadní svítilny jsou pro změnu diodového typu.
Nová je rovněž mřížka masky chladiče. Údajně budou takto tvarovány přídě všech budoucích vozů korejské značky. Maska je v nabídce ve dvou verzích. Tmavá nebo s porcí chromu navíc.
Vůz vyjíždí na 15palcových plechových kolech. V nabídce je dále slitinová 16palcová případně 17palcová alternativa.
V kabině čeká na zájemce stejný prostor jako dříve. Dále zůstává vyhřívaný volant, který byl v době vzniku vozu v daném segmentu docela unikum. Zákazník může vybírat ze dvou barevných kombinací interiéru. Černé a šedivé ve dvou odstínech. S nimi koresponduje lak karoserie, nabízený v devíti barvách.
Méně emisí
Aby novinka splnila emisní normu Euro6, musely být stávající zážehové motory řady Gamma, jakož i vznětové U-II, mírně modifikovány. Pouze základní zážehová 1.4 CVVT je spojena s pětistupňovou manuální převodovkou. Zbytek motorů dostal šestistupňovou.
Hyundai ix20 - základní technické údaje | ||||||
Motor | 1.4 CVVT | 1.6 CVVT | 1.4 CRDi | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1591 | 1396 | 1396 | 1582 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 66/6000 | 92/6300 | 57/4000 | 66/4000 | 81/4000 | 94/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 137/5000 | 156/4200 | 240/1500-2000 | 240/1500-2500 | 260/1500-2750 | 260/1500-3000 |
Převodovka | 5M | 6M/6A | 6M | 6M | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 185/180 | 160 | 167 | 183 | 186 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,8 | 10,8/11,5 | 15,2 | 14,2 | 11,4 | 11,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | neuvedeno | neuvedeno | neuvedeno | neuvedeno | neuvedeno | neuvedeno |
Novinka potěší též zájemce o samočinné převodovky. Archaický čtyřstupňový automat spojený se zážehovým motorem 1.6 byl nahrazen šestistupňovou samočinnou skříní. Výkony všech motorů zůstaly stejné. Pouze přibyla vznětová 1.6 CRDi ve verzi s 81 kW.
Novinkou je balíček ekologických opatření pojmenovaný Blue Drive. Zahrnuje systém Start/Stop, tady nazývaný ISG, pneumatiky se sníženým valivým odporem a také inteligentní dobíjení. Zlepšit aerodynamiku mají stavitelné klapky v mřížce chladiče.
Výroba inovované ix20 začíná tento měsíc ve známých Nošovicích.