Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ix35 (první dojmy) + všechny frankfurtské novinky značky Hyundai

Aleš Jungmann
Diskuze (44)
Nové SUV přijede nejen s moderní karoserií a atraktivním interiérem, ale také s novými motory.

Automobilka Hyundai nás i s fotoaparátem pozvala do své frankfurtské centrály, kde představila své klíčové novinky pro nadcházející autosalon. Tady jsou!

ix35

Nové SUV vycházející ze studie ix-onic svými rozměry 4410 x 1820 x 1660 mm a rozvorem dlouhým 2640 mm o kousek překonává model Tucson, ovšem s výjimkou celkové výšky, která je o 20 mm menší. Snížení by se ale podle Hyundaie v interiéru nemělo negativně projevit.

Při pohledu na masku vozu můžeme vidět „hexagonální mřížku chladiče“, což by měl být společný poznávací prvek v designu pro vozy Hyundai pro příští období. Automobilka chce využít výhody tzv. rodinného vzhledu, kdy každý vůz z portfolia bude možno jednoznačně zařadit jako příbuzný výrobek a tím budovat silnější korporátní image. Nám ix35 na první pohled svou nebojácnou přední částí lehce připomínal Ford Kuga.

Pod kapotou ix35 pracuje jeden z celkem čtyř čtyřválcových agregátů a novinek je zde celá řada! Slabší benzinový motor 1,6 GDI vybavený start/stop systémem poskytuje nejvyšší výkon 103 kW, zatímco silnější dvoulitr Theta-II disponuje výkonem 122 kW. Nabídku vznětových motorů otevírá agregát U-II o objemu válců 1,7 litru a výkonem 85 kW, zákazníci vyžadující silnější vznětovou jednotku pak mají na výběr mezi dvěma výkonovými verzemi motoru R 2.0 a to se 135 a 100 kW.

Oba dvoulitrové agregáty bude možno pořídit s pohonem všech kol, slabší benzinový i naftový motor bude v prodeji až v listopadu příštího roku.

V souladu s moderními trendy se i tady k ukazatelům rychlosti a otáček motoru přidal i „ECO indicator“, tedy ukazatel ekonomičnosti daného jízdního režimu. Počítač vyhodnotí dostupná data a řidiči rozsvítí buď zelenou, bílou nebo červenou LED a zároveň ho blikáním počítadla kilometrů upozorní na vhodnost přeřazení na vyšší převodový stupeň.

Řidiči mohou také nově využít služeb parkovací kamery, jejíž obraz se zobrazí na barevný displej ve vnitřním zpětném zrcátku. A díky Smart parking systému se do obrazu také promítají linky naznačující ideální směr couvání při parkování.

První dojmy z interiéru jsou mimořádně pozitivní. Je tady znát velký kvalitativní pokrok. Přestože měkčených plastů zde není mnoho, působí vnitřek kvalitně a útulně. Na zadních sedadlech je sice na výšku pro normálně vzrostlého muže dostatek místa, nikterak velký úhel otevření zadních dveří ale může dělat problémy při nastupování a vystupování. Líbivý design si vybírá svou daň v podobě méně prosvětleného prostoru zadních sedadel, a tak se na nich někdo může (zejména ve spojení s tmavým interiérem) cítit stísněně. Zavazadlový prostor má pravidelný tvar a vstup do něho je bohatě dimenzován, takže by s nakládáním objemnějších zavazadel neměly být problémy.

Celkově nám ix35 nejvíce připomíná již zmíněný Ford Kuga a to jak designem, tak podobnou prostorností v interiéru. Je ale pravděpodobné, že oproti němu bude vůz Hyundai znatelně levnější. Jak dopadne srovnání za jízdy, na to si musíme ještě nějaký čas počkat.

Vůz se bude vyrábět ve třech výrobních závodech na dvou kontinentech – v Pekingu, Ulsanu a pro trhy v EU v závodě Kia Motors v Žilině. Výroba začne v první čtvrtině příštího roku.

Santa Fe

Faceliftované Santa Fe si zachovává své klasické tvary, změny exteriéru jsou velmi decentní. Nový je například přední nárazník, mlhovky dostaly výraznější černé rámečky a prolisy v nárazníku budou ostřeji řezané, podobně jako na bocích. Uhlazená příď Santa Fe tak dostala agresivnější výraz. Změnou prošla také maska chladiče. Trojice vodorovných lamel bude plastičtěji tvarovaná a místo černé barvy bude lakována v barvě karoserie. Změny se také týkají zadního nárazníku, koncových světel, do bočních zpětných zrcátek integrovaných blikačů a interiéru. V něm nalezneme kromě nových vzorů, barev a materiálů také například nový integrovaný navigační systém či zadní parkovací kameru.

Mnohem významnější novinkou je dvojice pohonných jednotek. Ta benzinová o objemu 2,4 l dosahuje výkonu 128 kW, silnější turbodiesel řady R o objemu 2,2 l má mít 145 kW a 430 Nm dostupných mezi 1800 a 2500 min-1. Oba motory vyhovují normě Euro 5 a Santa Fe je bude sdílet například s novou generací vozu Kia Sorento. Pro oba agregáty bude v nabídce nová šestistupňová automatická převodovka, která má proti dosavadnímu pětistupňovému automatu o 62 dílů méně a je o 12 kg lehčí. Faceliftované Santa Fe bude v nabídce ve dvou výbavových stupních – GL a GLS přičemž lépe vybavené GLS může nabídnout například xenonové světlomety, bezklíčový vstup a startování tlačítkem či osmnáctipalcová litá kola s monitorováním tlaku v pneumatikách.

i10 Electric

Malý elektromobil se začne v omezených sériích vyrábět již příští rok. Vozy budou zatím provozovány například ve flotilách korejské státní správy. O pohon přesně tunu vážícího automobilu se stará elektromotor o výkonu 49 kW při 11.500 otáčkách, nejvyšší točivý moment má hodnotu 210 Nm při 2670 min-1. Energii bude čerpat z Li-Pol baterií o kapacitě 16 kWh. Ty je možno při napětí 220 V plně nabít za 5 hodin nebo použít rychlonabíjecí režim, ve kterém se při užitém napětí 413 V baterie za 15 minut nabijí na 85 % své kapacity.

Dojezd vozu na plné nabití činí 160 km, zrychlení z 0 na 100 km/h elektromobil zvládne za 15 sekund a nejvyšší rychlost činí 130 km/h. Zajímavostí je použití Lithium Ion Polymerových baterií, které jsou oproti NiMH bateriím o 30 % lehčí, zaberou o 40 % méně místa (při stejné kapacitě) a mají o 12 % větší účinnost. LiPol baterie jsou také o 20 % menší než Lithium – iontové baterie a zároveň se tolik nezahřívají.

Elantra LPI Hybrid

Elantra LPI Hybrid je první hybridní automobil na světě využívající ke svému pohonu jak systém LPG tak LiPol baterií. Ty pohánějí elektromotor o výkonu 15 kW, který pomáhá snižovat emise spalovacího motoru. Tím je čtyřválec o objemu 1,6 litru, pracující v tzv. Atkinsonově cyklu (stejně jako například u vozu Lexus RX450h), o výkonu 85 kW. Výkon od obou motorů je na přední kola dodáván díky převodovce CVT. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,7 sekund což je zhruba o 2 sekundy méně než v případě konkurenční Hondy Civic Hybrid. Hodnotu spotřeby paliva dále vylepšuje start/stop systém či indikátor ekonomické jízdy na přístrojovém panelu. Tzv. mild-hybrid dosahuje kombinované spotřeby paliva 5,3 l na 100 km.

Blue-Will

Blue-Will je koncept prvního plug-in hybridu automobilky Hyundai. Má fungovat jako laboratoř nových myšlenek a systémů, které bude moci následně možno aplikovat přímo do sériové výroby. Jedná se například o použití recyklovaných PET plastů, vysoce ostrých TOLED displejů, dotykového interface vozu či pokročilých střešních solárních panelů. Dojezd vozu by měl být díky použití úsporného spalovacího benzinového motoru o výkonu 100 kW celých 1050 km. Spotřeba paliva by v ideálním jízdním režimu měla činit pouhých 2,2 litru na 100 km. Vůz o rozměrech 4300 x 1800 x 1460 mm a rozvoru 2700 mm stojí na dvacetipalcových litých kolech, obutých do pneumatik s extrémně nízkým valivým odporem.

Hyundai Genesis Coupé

O prodeji tohoto modelu představeném v minulém roce v Evropě se zatím neuvažuje. Automobilka analyzuje trh, s největší pravděpodobností u nás ale tuto sportovní zadokolku v nabídce oficiálních dealerů nenajdeme ani v budoucnu.

Equus

Velmi zajímavým exemplářem je bezesporu také vlajková loď automobilky Hyundai, model Equus. Hyundai není v segmentu pětimetrových sedanů úplným nováčkem – první generace modelu Equus, navržená ve spolupráci s Mitsubishi Motors, se v Koreji a dalších asijských zemích prodávala od roku 1999. Letos se na domácím trhu představila nová generace, která stojí na prodloužené platformě Hyundaie Genesis (rozvor Equusu je 3045 mm) a má poháněnou zadní nápravu. Hyundai Equus se poprvé v USA předvedl na dubnovém autosalonu v New Yorku a kladná odezva přivedla automobilku k rozhodnutí uvést jej na americký trh. Oficiální premiéra proběhla na Concours d’Elegance v Pebble Beach. Prodej bude zahájen v roce 2010, přesné specifikace budou teprve zveřejněny.

V Koreji se 5,16 metru dlouhý sedan prodává s motory 3,8 V6 (196 kW) a 4,6 V8 (280 kW). Chystá se ale také verze s prodlouženým rozvorem. Naše dojmy z interiéru jsou vysloveně kladné. Tak jako v exteriéru i v interiéru jakoby si inženýři vzali pouze to nejlepší ze zavedených luxusních pětimetrových sedanů, takže celek působí sice velmi kvalitně, ale jakoby bez nápadu. Trochu to na nás působí jako začátky automobilky Lexus, kdy se nebála silně se inspirovat se u v branži zkušenějších kolegů.

ix-Metro

Hyundai ix-Metro představuje koncept crossoveru s hybridním pohonem, jehož emise CO2 mají být jen 80 g/km. Jde o pátý projekt týmu návrhářů ze studia Global Design sídlícího v jihokorejském Namyangu. Koncept má rozměry 3925 x 1760 x 1576 mm, pohání jej litrový turbomotor s přímým vstřikováním paliva a systémem CVVT o výkonu 92 kW. Stojí na dvacetipalcových litých kolech o rozměru pneu 245/40 R20.

Aleš Jungmann
Diskuze (44)
10. 9. 2009 10:56
EQUUS
Pokud by se někdo chtěl podívat na EQUUS na živo..jezdí v NOŠOVICÍCH (Mimochodem GENESIS sedan také.
Avatar - nalimer
9. 9. 2009 11:08
xenony a Korea
Ix35 ma, ak sa nemylim, opat len projektorove halogeny a nie xenony. Resp. nevsimol som si na ziadnej snimke, zeby mal aj xenonove svetla.

Avatar - pelikoš
9. 9. 2009 07:57
jojo
...podívejte na korejce,
nejedí jen černá vejce... ;-)
Avatar - white label
8. 9. 2009 21:34
Re: Korejci
;-)
8. 9. 2009 21:28
Re: Korejci
No aspoň na tom závěru se shodnem :yes: