Hyundai jako opečovávaný veterán? Na prodej je nezvykle zachovalé S-Coupé
Jihokorejská automobilka Hyundai nemá tak bohatou historii jako jiní výrobci aut, což se samozřejmě projevuje také na nabídce zajímavých veteránů této značky.
Společnost Hyundai Motor Company byla založena v roce 1967. O rok později už ve spolupráci s automobilkou Ford Motor Company ve svém závodě Ulsan kompletovala první vozidlo, model Cortina.
První vlastní auto firma představila v říjnu 1974 na turínském autosalonu. Šlo o model Pony, uvedený následně na trh v prosinci 1975. Kompaktní vůz, jehož karoserii navrhlo studio Italdesign známého designéra Giorgetta Giugiara, Hyundai dokonce v dalších letech začal vyvážet na další trhy. V roce 1976 do Chile, Argentiny, Kolumbie a Egypta, roku 1978 přišla na řadu Evropa, nejprve Belgie a Nizozemsko, brzy následovalo Řecko. V 80. a 90. letech se už Hyundai pustil do výrazné expanze.
Na přelomu 80. a 90. let se dokonce jihokorejská automobilka odvážila uvést na trh svůj první model s jistým sportovním charakterem. Jde o Hyundai S-Coupé (někdy označované také jako Scoupe), kupé vyráběné v letech 1988 až 1995.
A právě na tohle auto v nezvykle zachovalém stavu jsme narazili v německé inzerci. Jde o provedení z roku 1992 s atmosféricky plněným čtyřválcem o objemu 1468 kubických centimetrů pod kapotou. Motor, původem od Mitsubishi, poskytuje maximální výkon 62 kW při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 124 Nm při 3000 min-1. Ano, nejsou to zrovna oslnivá čísla, a to ani při vědomí, že S-Coupé váží jen něco okolo tuny. Čtyřválec je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a pohání přední kola.
Podle prodejce má červený exemplář za sebou pouhých 36.900 kilometrů, všechny s jediným - postarším - majitelem. Uvnitř prý vůz vypadá jako nový, zvenku už jsou znát drobné známky stáří a používání, některé díly už byly přelakovány. Korozi toto S-Coupé údajně nezná. Nový majitel pak k vozu dostane původní fakturu a servisní knížku. Vzhledem k věku mu také nic nebrání přihlásit auto jako veterána.
A cena? Nezvykle zachovalý Hyundai S-Coupé je k mání za 7600 eur, což je v přepočtu asi 186 tisíc korun.
Tak co myslíte, může vůbec být z prvního „sportovní“ Hyundaie respektovaný veterán?