Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai jako opečovávaný veterán? Na prodej je nezvykle zachovalé S-Coupé

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Jihokorejská automobilka Hyundai nemá tak bohatou historii jako jiní výrobci aut, což se samozřejmě projevuje také na nabídce zajímavých veteránů této značky.

Společnost Hyundai Motor Company byla založena v roce 1967. O rok později už ve spolupráci s automobilkou Ford Motor Company ve svém závodě Ulsan kompletovala první vozidlo, model Cortina.

První vlastní auto firma představila v říjnu 1974 na turínském autosalonu. Šlo o model Pony, uvedený následně na trh v prosinci 1975. Kompaktní vůz, jehož karoserii navrhlo studio Italdesign známého designéra Giorgetta Giugiara, Hyundai dokonce v dalších letech začal vyvážet na další trhy. V roce 1976 do Chile, Argentiny, Kolumbie a Egypta, roku 1978 přišla na řadu Evropa, nejprve Belgie a Nizozemsko, brzy následovalo Řecko. V 80. a 90. letech se už Hyundai pustil do výrazné expanze.

Na přelomu 80. a 90. let se dokonce jihokorejská automobilka odvážila uvést na trh svůj první model s jistým sportovním charakterem. Jde o Hyundai S-Coupé (někdy označované také jako Scoupe), kupé vyráběné v letech 1988 až 1995.

A právě na tohle auto v nezvykle zachovalém stavu jsme narazili v německé inzerci. Jde o provedení z roku 1992 s atmosféricky plněným čtyřválcem o objemu 1468 kubických centimetrů pod kapotou. Motor, původem od Mitsubishi, poskytuje maximální výkon 62 kW při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 124 Nm při 3000 min-1. Ano, nejsou to zrovna oslnivá čísla, a to ani při vědomí, že S-Coupé váží jen něco okolo tuny. Čtyřválec je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a pohání přední kola.

Video se připravuje ...

Podle prodejce má červený exemplář za sebou pouhých 36.900 kilometrů, všechny s jediným - postarším - majitelem. Uvnitř prý vůz vypadá jako nový, zvenku už jsou znát drobné známky stáří a používání, některé díly už byly přelakovány. Korozi toto S-Coupé údajně nezná. Nový majitel pak k vozu dostane původní fakturu a servisní knížku. Vzhledem k věku mu také nic nebrání přihlásit auto jako veterána.

A cena? Nezvykle zachovalý Hyundai S-Coupé je k mání za 7600 eur, což je v přepočtu asi 186 tisíc korun.

Tak co myslíte, může vůbec být z prvního „sportovní“ Hyundaie respektovaný veterán?

Jan Zajíc
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2022 11:41
Re: ÚPADEK
dost KŘEČ ne? Ne Novinky a jejich AutoMoto je slušná = popravdě serióznější zdroj než specializovaná NEJVĚTŠÍ JÍZDA NA WEBU

takže znovu AF s Prokopcem co ÚMYSLNĚ vytahuje překládá BEZ UDÁNÍ ZDROJE opisuje články ÚMYSLNĚ jen jednostranné = taková (příkladná) OSTUDA novinařiny

tak co napodruhý CHÁPEŠ?
Avatar - del42sa
11. 8. 2022 22:44
Re: ÚPADEK
samozřejmě, stejně jako každý web který si dovoluje kritizovat Teslu ;-)

https://www.novinky.cz/…opilota-40405466
Avatar - caliban
11. 8. 2022 14:47
........
hm, něco na úrovni Playstation kopie z vietnamské tržnice s kazetou 999 her v jednom.
11. 8. 2022 13:52
Re: Danajský dar...
Auto se zacalo prodavat v roce 1988, tedy jako Skoda Favorit. Vypada ale o 10 let mladsi. Stejne tak se nabizelo soucasne se Skodou Rapid a tam jakekoli srovnani nema smysl uz vubec.
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2022 10:18
Re: Danajský dar...
No vidíš DÁ se s tebou (bohužel jen zřídka ale přece) SOUHLASit :*)

EDIT jo a ten 1 palec :yes: ten NEMÁŠ ode mě :-)

EDIT 2 jo a co TY a úvodní příspěvek (krom své ZOUFALÉ potřeby dělat to co Prokopec za prachy? Hledat JEN negativa = a všechny plusy VYPUSTIT ;-)