Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai již testuje i20 N pro WRC. Čekají ho intenzivní zkoušky

David Bureš David Bureš 17. 5. 2021 • 23:04
62
1
Zobrazit náhledy (62)
Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai i20 Coupe WRC Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N Hyundai i20 N

Hyundai do příští sezony WRC nasadí nový speciál postavený na bázi hot hatche i20 N. Na rozdíl od něj však rallye auto bude mít hybridní pohon.

Letošní sezona světového šampionátu v rallye je sice v plném proudu, tovární týmy však už hledí vstříc k roku 2022. Začnou totiž platit nové technické regule, které na startovní rošt přivedou poprvé v historii hybridní speciály. A jednotlivé týmy už je začínají testovat. Po Fordu s novým speciálem vyjel také Hyundai.

Korejský speciál bude zcela nový, protože bude postaven na základech aktuální generace pětidveřového hatchbacku i20, respektive jeho vrcholné verze N, která nahradí dosavadní třídveřové i20 Coupé. Na rozdíl od sériového auta však v reakci na pravidla WRC bude plug-in hybridem. Nové technické regule pro novou vrcholnou kategorii Rallye 1 vyžadují kombinaci přeplňované benzinové šestnáctistovky s elektromotorem, což je ústrojí, které logicky využije i závodní Hyundai i20 N.

„Je to zvláštní okamžik, kdy poprvé vyjedete autem na silnici. Jako obvykle jsou tu nějaké výzvy, kterým musíte čelit. V případě našeho nového vyzyvatele Rallye 1 pro rok 2022 začínáme od nuly, se zcela novými pravidly, odlišným konceptem a novým výchozím modelem, i20 N,“ komentuje Andrea Adamo zahájení testování.

Hyundai testování nového speciálu zahájil na soukromé zkušební ploše v Německu, v následujících měsících však prototypy vyrazí do různých koutů Evropy, aby si vyzkoušely různé podmínky a povrchy. Díky intenzivnímu testovacímu plánu chce Hyundai zajistit, že auto bude pečlivě vyzkoušeno před jeho závodním nasazením v sezoně 2022.

„Viděli jsme zajímavé věci, některé je třeba změnit a vylepšit, ale to vše je součástí procesu a práce. Jsme samozřejmě jen na začátku dlouhé cesty, ale myslím si, že před Rallye Monte Carlo 2022 máme před sebou zajímavé časy,“ říká po prvních zkouškách Adamo.

Hyundai je přitom druhým týmem, který testování nového speciálu oficiálně oznámil. Ford (respektive tým M Sport) novou testovací mulu odhalil před několika dny. Tento prototyp v tuto chvíli využívá karoserii Fiesty, tým však nevylučuje, že by výsledné auto nakonec použilo jiný tvar – možností je přitom využití designu městského crossoveru Puma, v rámci jeho propagace. Toyota zatím testování oficiálně nekomentuje, byť ve WRC hodlá také pokračovat. Její speciál by každopádně měl užít základ v GR Yarisu.

Související články

Témata
17. 5. 2021 17:01
Toyota
Toyota už taky testuje : https://youtu.be/johX5VNmt2k

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud