Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Kona má za sebou facelift. Přichází jako mildhybrid a sportovní N Line

David Bureš David Bureš 2. 9. 2020 • 18:47
26
11
Zobrazit náhledy (26)
Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line Hyundai Kona N Line

Modernizovaný Hyundai Kona poznáte podle přepracované přídě. Uvnitř se pak objevil 10,25" přístrojový štít z nové i20.

Hyundai Kona je tu s námi už od roku 2017, a tak letos automobilka rozhodla, že je čas na modernizaci. Ta je poměrně výrazná, protože se dotkla jak vzhledu, tak techniky nebo nabízených verzí.

Modernizovaný Hyundai Kona poznáte na první pohled, díky přepracované přídi. Horní část rozdělených světlometů je nízká, nově tvarovaná maska se pak rozšířila a celkově přepracovaný nárazník nepůsobí tak komplikované jako dosud. Ostatně sama automobilka hovoří o elegantnější vizáži.

Nové nárazníky vůz prodloužily o 40 mm. Nechybí tu ani nové odstíny, těch je hned pět, Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Gray a Misty Jungle, které doplňují stávajících pět laků. Všechny přitom lze kombinovat s kontrastní černou střechou.

Nabídku navíc rozšiřuje sportovně stylizovaný derivát N Line známý už z i10, i30 nebo Tucsonu. Ten má svébytnou příď, která si uchovala logo výrobce v masce. Jsou tu však svébytné nárazníky se zadním difusorem i 18" kola, podběhy pak nejsou orámovány odhalenými plasty.

Novinky v kabině reagují na trend doby. Příplatkový 10,25" displej multimediálního systému na vrchu středového panelu tak může doplnit nový digitální přístrojový štít s obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palce, který Kona přebírá z nové i20. Všimněte si i nových výdechů ventilace, jiných barevných kombinací nebo nového ambientního osvětlení.

Nabídku motorů pak ovlinil trend elektrifikace, když Hyundai pokračuje v postupné hybridizaci své nabídky. Turbodiesel 1.6 CRDi řady Smartstream (100 kW) se tak standardně stal mildhybridem, když se dočkal spárování s 48V palubní sítí, a to jak v případě sedmistupňové dvouspojkové převodovky, tak šestistupňového manuálu iMT se spojkou bez mechanické vazby. Pro benzinový tříválec 1.0 T-GDI (88 kW) pak bude mildhybridní pohon za příplatek.

*Platí pro verzi s pohonem všech kol
Hyundai Kona (2020): Technická data modernizované verze
Motor 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI MHEV 1.6 T-GDI 1.6 CRDi MHEV 1.6 GDI Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 998 998 1598 1598 1580
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4 4/4
Výkon [kW] 88 88 146 100 77
Točivý moment [N.m/min]  172/1500-4000 (200/2000-3500) 172/1500-4000 265/1600-4500 280/1500-3000 (320/2000-2250) 147/4000
Převodovka 6M (7DS) 6M 7DS 6M (7DS) 6DS
Max. rychlost [km/h] 181 (182) 180 210 190 (190/185*) 161
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 (11,0) 11,9 7,7 (8,1*) 10,3 (9,9/10,5*) 11

Nadále ale pokračuje i „plnotučný“ Hybrid, s 1.6 GDI o kombinovaném výkonu 104 kW. Na vrchol nabídky se pak nově postaví benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI (146 kW) kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dostupný jako předokolka i čtyřkolka. Kona Electric si uchová stávající techniku, její modernizovaná varianta nicméně bude odhalena až později.

Změn se dočkal také podvozek. Naladění má nyní více zdůraznit komfort, a to díky novým tlumičům, pružinám i modifikovaným stabilizátorům. V tomto směru mají pomoci i nové pneumatiky (Conti Premium Contact 6 místo Conti Sport Contact 5 v případě 18" kol), které jsou tišší a poskytnou nižší spotřebu.

Adaptivní tempomat se pak nově dočkal funkce stop & go, zatímco hlídání mrtvého úhlu bylo upraveno. Novinkou je pak nejen eCall, ale též upozornění na pohyb vozidla vpředu, které má předcházet kolonám, když upozorní nadále stojícího řidiče, že se doprava před ním už začala hýbat. Podobně jako větší Hyundaie pak i Kona nově upozorní na zapomenuté děti na zadních sedadlech.

Modernizovaný Hyundai Kona na trh dorazí ještě před koncem roku, a to včetně derivátu N Line. Hybrid pak bude následovat v příštím roce. Cílem je navázat na úspěchy dosavadní varianty, které se od roku 2017 jen v Evropě prodalo na 228.000 kusů.

Související články

Témata
2. 9. 2020 23:58
Co komu Evropa udělala,
že si Hyundai/Kia jinde drží širší modelovou paletu s hezčími auty.
Kia Carnival, Telluride, Seltos.
Hyundai Venue, Sonata, Palisade. + Všechny modely Genesis...
Na Koně jsou přitažlivé snad jen ty názvy barev.
+ Je supr, že ve svém segmentu může mít HUD.
Avatar - xxc
2. 9. 2020 21:13
Re: Aha
bez bonusov je to 30990 a skuste si do toho auta sadnut. potom to uz take zaujimave nebude :-)
2. 9. 2020 18:31
Re: Mali tam dať aj ten nový atmosférický 1,5 DPI...
Neviem, na ake motory si zvyknuty - jazdil som iba s tym 1.4 a ano, je to lenive, ale da sa. 1.5 je vykonnejsi aj pruznejsi a ziadna tragedia to podla mna nebude. Dokonca je podla testu zivsi v strednych otackach ako povodny 1.6 MPI.

Ono litrovy trojvalec tiez nie je ziadne terno, napr. v cliu - bud to nejde a vibruje a huci, alebo to ide ako sialene. Ale ked clovek chodieva vela po meste a casto v otackach 1500-2500, tak tam je ten trojvalec vyslovene nepouzitelny, to plynule davkovanie vykonu u atmosferickych motorov je velmi velka vyhoda a take postupne pridavanie a prisposobovanie sa premavke, nie ze bud nic alebo raketa...
Avatar - cascadia2
2. 9. 2020 16:56
Re: Škoda, že
Kona vypadá jak Zilvar z chudobince 8-s H0vnaj nebrat :no:
Avatar - Beefcake
2. 9. 2020 16:33
Aha
Zaujimavejsie mi pride toto: https://www.autotest.sk/…ross-suv-hybrid/ za 25990 s bonusmi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud