Hyundai Kona má za sebou facelift. Přichází jako mildhybrid a sportovní N Line
Modernizovaný Hyundai Kona poznáte podle přepracované přídě. Uvnitř se pak objevil 10,25" přístrojový štít z nové i20.
Hyundai Kona je tu s námi už od roku 2017, a tak letos automobilka rozhodla, že je čas na modernizaci. Ta je poměrně výrazná, protože se dotkla jak vzhledu, tak techniky nebo nabízených verzí.
Modernizovaný Hyundai Kona poznáte na první pohled, díky přepracované přídi. Horní část rozdělených světlometů je nízká, nově tvarovaná maska se pak rozšířila a celkově přepracovaný nárazník nepůsobí tak komplikované jako dosud. Ostatně sama automobilka hovoří o elegantnější vizáži.
Nové nárazníky vůz prodloužily o 40 mm. Nechybí tu ani nové odstíny, těch je hned pět, Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Gray a Misty Jungle, které doplňují stávajících pět laků. Všechny přitom lze kombinovat s kontrastní černou střechou.
Nabídku navíc rozšiřuje sportovně stylizovaný derivát N Line známý už z i10, i30 nebo Tucsonu. Ten má svébytnou příď, která si uchovala logo výrobce v masce. Jsou tu však svébytné nárazníky se zadním difusorem i 18" kola, podběhy pak nejsou orámovány odhalenými plasty.
Novinky v kabině reagují na trend doby. Příplatkový 10,25" displej multimediálního systému na vrchu středového panelu tak může doplnit nový digitální přístrojový štít s obrazovkou o úhlopříčce 10,25 palce, který Kona přebírá z nové i20. Všimněte si i nových výdechů ventilace, jiných barevných kombinací nebo nového ambientního osvětlení.
Nabídku motorů pak ovlinil trend elektrifikace, když Hyundai pokračuje v postupné hybridizaci své nabídky. Turbodiesel 1.6 CRDi řady Smartstream (100 kW) se tak standardně stal mildhybridem, když se dočkal spárování s 48V palubní sítí, a to jak v případě sedmistupňové dvouspojkové převodovky, tak šestistupňového manuálu iMT se spojkou bez mechanické vazby. Pro benzinový tříválec 1.0 T-GDI (88 kW) pak bude mildhybridní pohon za příplatek.
*Platí pro verzi s pohonem všech kol | |||||
Hyundai Kona (2020): Technická data modernizované verze | |||||
Motor | 1.0 T-GDI | 1.0 T-GDI MHEV | 1.6 T-GDI | 1.6 CRDi MHEV | 1.6 GDI Hybrid |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | 998 | 1598 | 1598 | 1580 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Výkon [kW] | 88 | 88 | 146 | 100 | 77 |
Točivý moment [N.m/min] | 172/1500-4000 (200/2000-3500) | 172/1500-4000 | 265/1600-4500 | 280/1500-3000 (320/2000-2250) | 147/4000 |
Převodovka | 6M (7DS) | 6M | 7DS | 6M (7DS) | 6DS |
Max. rychlost [km/h] | 181 (182) | 180 | 210 | 190 (190/185*) | 161 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 (11,0) | 11,9 | 7,7 (8,1*) | 10,3 (9,9/10,5*) | 11 |
Nadále ale pokračuje i „plnotučný“ Hybrid, s 1.6 GDI o kombinovaném výkonu 104 kW. Na vrchol nabídky se pak nově postaví benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI (146 kW) kombinovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dostupný jako předokolka i čtyřkolka. Kona Electric si uchová stávající techniku, její modernizovaná varianta nicméně bude odhalena až později.
Změn se dočkal také podvozek. Naladění má nyní více zdůraznit komfort, a to díky novým tlumičům, pružinám i modifikovaným stabilizátorům. V tomto směru mají pomoci i nové pneumatiky (Conti Premium Contact 6 místo Conti Sport Contact 5 v případě 18" kol), které jsou tišší a poskytnou nižší spotřebu.
Adaptivní tempomat se pak nově dočkal funkce stop & go, zatímco hlídání mrtvého úhlu bylo upraveno. Novinkou je pak nejen eCall, ale též upozornění na pohyb vozidla vpředu, které má předcházet kolonám, když upozorní nadále stojícího řidiče, že se doprava před ním už začala hýbat. Podobně jako větší Hyundaie pak i Kona nově upozorní na zapomenuté děti na zadních sedadlech.
Modernizovaný Hyundai Kona na trh dorazí ještě před koncem roku, a to včetně derivátu N Line. Hybrid pak bude následovat v příštím roce. Cílem je navázat na úspěchy dosavadní varianty, které se od roku 2017 jen v Evropě prodalo na 228.000 kusů.