Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai má nový motor U2: 1.6 CRDi (92 kW, 260 Nm)

Ondřej Láník
Diskuze (63)
Známá jedna-šestka se dočkala evoluční varianty. Mimořádně výkonný motor pracuje se vstřikovacími tlaky 1600 bar. Má mít tišší chod než předchůdci. Jako první ji dostane nový i20.

V roce 2005 představila skupina Hyundai-Kia řadu moderních vznětových motorů (tříválce a čtyřválce), které jí pomáhají k úspěchům na evropském trhu. Nyní se známý motor 1,6 CRDi dočkal důkladné modernizace.

Zdvihový objem se neliší od předchůdce s 1582 cm3. Instalován je systém vstřikování common-rail s pracovním tlakem 1600 bar, klíčovými faktory k dosažení mimořádných výkonových i emisních parametrů byla optimalizace tvaru spalovacích prostor a turbodmychadla VGT, elektronicky řízená recirkulace výfukových plynů a systém řízení víření vzduchu ve válcích. Standardní verze motoru splňuje emisní normu Euro 4, s filtrem pevných částic pak i normu Euro 5.

Nový motor se bude vyrábět v indickém závodě Hyundaie v Chennai. Jako první jej dostane model Hyundai i20, který pak bude schopen dosahovat kombinované spotřeby 4,7 l/100 km a zřejmě také mimořádně dobré dynamiky. Přesné parametry zatím nebyly zveřejněny. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 260 Nm mezi 1900 a 2750 ot./min, ale již v 1500 ot./min je k dispozici 90 % momentového maxima.

Nový motor U2 je podle výrobce nejtišším agregátem ve třídě s vnějším hlukem nižším o 2 dB než u nejlepšího konkurenta. Během vývoje byly analyzovány jednotlivé části motoru generující hluk a následně byly jednotlivé komponenty optimalizovány. Například blok motoru je, stejně jako olejová vana, nyní tužší.

Ondřej Láník
Diskuze (63)
Avatar - WinDiesel
22. 9. 2008 08:44
Re: Vývojová spirála
Zmínil jsi, že motor TDI-PD s vysokou kompresí má nižší průměrnou spotřebu než srovnatelné motory s common railem. Co si tedy myslíš o oficiálních stránkách Volkswagenu, kde se praví že 1 - nový motor 2,0 TDCI CR je k okamžitému objednání (hi hi) 2 - tento motor má o 0,7 litrů nižší průměrnou spotřebu než původní TDI PD.....
21. 9. 2008 19:32
Re: Vývojová spirála
Jo v tom čerpadle máš pravdu,asi tam jsou i vyšší vstřikovací tlaky.
Vzhledem k tomu že většina kupujících chce auto v interiéru perfektně zpracované,měkké plasty,jen pro příjemný pocit,tak k tomu co nejtišší projev motoru docela sedí.
21. 9. 2008 17:40
Re: Vývojová spirála
Ještě bych připoměl že úměra mezi kompresí a účinností není lineární,takže od určité hodnoty kompresního poměru převážují negativa.Takže kompresní poměr nekonečno není to pravé.
21. 9. 2008 17:16
Re: Vývojová spirála
Jenže ono jen podle kompresního poměru nepoznáš jaký ten motor ve skutečnosti bude.Před dvěma lety Peugeot snížil u motoru 2,2HDI kompresní poměr,klesla spotřeba zároveň stoupnul výkon i krouťák.To je proti tvé teorii.
S Fábii 1,4TDI zkušenost nemám,ale jezdím s Octávkou 2,0TDI a spotřebu podle toho co někteří píšou bych čekal nižší.
21. 9. 2008 13:04
Re: Vývojová spirála
Honzo opravdu o tom něco víš,ale zase né asi tak moc.Kompresní poměr U2 je 17,3:1.Takže tvé teorie ztrácejí smysl a nyní věřím že bude skvělý.
Tváé poznatky zřejmě platí pro motory TSI.