Hyundai má nový motor U2: 1.6 CRDi (92 kW, 260 Nm)
V roce 2005 představila skupina Hyundai-Kia řadu moderních vznětových motorů (tříválce a čtyřválce), které jí pomáhají k úspěchům na evropském trhu. Nyní se známý motor 1,6 CRDi dočkal důkladné modernizace.
Zdvihový objem se neliší od předchůdce s 1582 cm3. Instalován je systém vstřikování common-rail s pracovním tlakem 1600 bar, klíčovými faktory k dosažení mimořádných výkonových i emisních parametrů byla optimalizace tvaru spalovacích prostor a turbodmychadla VGT, elektronicky řízená recirkulace výfukových plynů a systém řízení víření vzduchu ve válcích. Standardní verze motoru splňuje emisní normu Euro 4, s filtrem pevných částic pak i normu Euro 5.
Nový motor se bude vyrábět v indickém závodě Hyundaie v Chennai. Jako první jej dostane model Hyundai i20, který pak bude schopen dosahovat kombinované spotřeby 4,7 l/100 km a zřejmě také mimořádně dobré dynamiky. Přesné parametry zatím nebyly zveřejněny. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 92 kW při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 260 Nm mezi 1900 a 2750 ot./min, ale již v 1500 ot./min je k dispozici 90 % momentového maxima.
Nový motor U2 je podle výrobce nejtišším agregátem ve třídě s vnějším hlukem nižším o 2 dB než u nejlepšího konkurenta. Během vývoje byly analyzovány jednotlivé části motoru generující hluk a následně byly jednotlivé komponenty optimalizovány. Například blok motoru je, stejně jako olejová vana, nyní tužší.