Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai má první zážehový motor s přímým vstřikováním: Čtyřválec 2,4 Theta II GDI

18. 11. 2009
7
9
Zobrazit náhledy (7)
Hyundai Sonata Hyundai Sonata
Hyundai odhalil detaily svého prvního přímovstřikového zážehového motoru. Jedná se o čtyřválec o objemu 2,4 litru, který se začne v příštím roce montovat do nové Sonaty.

Nový motor byl představen na 9. ročníku konference Hyundai-Kia International Powertrain Conference v korejském Namyangu. Do prodeje se dostane v první polovině roku 2010 společně v nové generaci sedanu střední třídy Sonata.

Prvním zážehovým agregátem Hyundai s přímým vstřikováním se stane motor 2,4 Theta II GDI (Gasoline Direct Injection). Ve specifikaci pro korejský trh dosahuje 148 kW při 6300 min-1, točivý moment vrcholí 250 Nm při 4250 min-1. Kompresní poměr je v tomto atmosférickém motoru 11,3:1. Vývoj této pohonné jednotky trval 46 měsíců a stál 150 milionů dolarů.

Vysoký špičkový výkon je daný jednou z hlavních výhod přímého vstřikování ve srovnání s konvenčními systémy. Zatímco v běžném motoru se s rostoucími otáčkami zkracuje čas otevření ventilů a tím i klesá množství nasátého benzinu, u GDI tato přímá souvislost odpadá. Palivo je možné dávkovat přesněji co do množství i času vstřiku.

Výsledkem je v případě agregátu Hyundai o 7 % vyšší točivý moment v nízkých otáčkách, o 12 % vyšší točivý moment ve vysokých otáčkách a současně o 10 % nižší spotřeba paliva. Konkrétní hodnoty spotřeby budou zveřejněny při uvedení auta na trh.

Společně s přímým vstřikováním dostane motor Theta II variabilní délku sacího potrubí VIS a variabilní časování sacích i výfukových ventilů DCVVT.

Vačky jsou poháněny novým ocelovým řetězem, který je odolnější a má tišší chod než dosud. Další úpravy motoru zahrnují nový lehčí klikový hřídel, odlehčený katalyzátor, snížené vnitřní tření v motoru a vylepšené chlazení stěn válců.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je zase tady
Benzinovy motor je jako cernobila televize.
| 19. 11. 2009
Zkratka neco, co uz odnesl cas... Kdyby to nebyl GDI, ale TDI, mel by jeste vetsi kroutici moment a jeste mensi spotrebu paliva. O spolehlivosti ani nemluve.
Avatar - eLzyx
bravo Hyundai
| 18. 11. 2009
Turbo na konstrukční složitosti na takovém motoru už moc nepřidá. Tyhle novodobé benzinové motory už nejsou tak jednoduché jako před 15lety ;-) Ta variabilní délka sacího potrubí, proměnné časování ventilů pár součástek spolyká. Nehledě na to, že tenhle motor bude náchylnější na kvalitu paliva. Viz motory GDI u Mitsubishi z počátku tisíciletí - krásně ekonomickej motor, kterej u nás zabil nekvalitní benzín ;-\
Avatar - ryman
pro motoráře
| 18. 11. 2009
>:D :yes: tak to nechcu vedet co davaj do nafty.. jestli lukanu nebo vegetol >:D >:D
pro motoráře
| 18. 11. 2009
kvůli "98ce" vyrobený smícháním specialu, dešťové vody a ředidla :-!

...ale vážně, 11,3:1 se ještě dá
Avatar - ryman
pro motoráře
| 18. 11. 2009
"jen si říkám, že při takové kompresi aby snad člověk jezdil pro benzín jinam"

proc to? :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku