Hyundai má první zážehový motor s přímým vstřikováním: Čtyřválec 2,4 Theta II GDI
Nový motor byl představen na 9. ročníku konference Hyundai-Kia International Powertrain Conference v korejském Namyangu. Do prodeje se dostane v první polovině roku 2010 společně v nové generaci sedanu střední třídy Sonata.
Prvním zážehovým agregátem Hyundai s přímým vstřikováním se stane motor 2,4 Theta II GDI (Gasoline Direct Injection). Ve specifikaci pro korejský trh dosahuje 148 kW při 6300 min-1, točivý moment vrcholí 250 Nm při 4250 min-1. Kompresní poměr je v tomto atmosférickém motoru 11,3:1. Vývoj této pohonné jednotky trval 46 měsíců a stál 150 milionů dolarů.
Vysoký špičkový výkon je daný jednou z hlavních výhod přímého vstřikování ve srovnání s konvenčními systémy. Zatímco v běžném motoru se s rostoucími otáčkami zkracuje čas otevření ventilů a tím i klesá množství nasátého benzinu, u GDI tato přímá souvislost odpadá. Palivo je možné dávkovat přesněji co do množství i času vstřiku.
Výsledkem je v případě agregátu Hyundai o 7 % vyšší točivý moment v nízkých otáčkách, o 12 % vyšší točivý moment ve vysokých otáčkách a současně o 10 % nižší spotřeba paliva. Konkrétní hodnoty spotřeby budou zveřejněny při uvedení auta na trh.
Společně s přímým vstřikováním dostane motor Theta II variabilní délku sacího potrubí VIS a variabilní časování sacích i výfukových ventilů DCVVT.
Vačky jsou poháněny novým ocelovým řetězem, který je odolnější a má tišší chod než dosud. Další úpravy motoru zahrnují nový lehčí klikový hřídel, odlehčený katalyzátor, snížené vnitřní tření v motoru a vylepšené chlazení stěn válců.