Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai připravuje ostrou i20 N. Dostane dvoulitr z i30 N?

David Bureš
Diskuze (7)

Nová generace Hyundaie i20 dorazí i ve formě vrcholné verze N. Automobilky už připravovaný malý hot hatch pilně testuje.

Evropské emisní normy jsou neúprosné, a tak se řada automobilek zbavuje nejsilnějších verzí svých automobilů, případně je plánuje nahradit ostrými plug-in hybridy nebo dokonce elektromobily. U Hyundaie to ale funguje jinak, Korejci nadále pracují na ostrých verzí svých aut. Na plánech expanze sportovní řady N se rozhodně nic nemění.

V letošním roce se přitom dočkáme představení hned dvou novinek sportovní divize Hyundaie, pojmenované podle korejského testovacího centra Namyang i podle slavného okruhu Nürburgring. Vedle sportovního SUV Kona N dorazí i malý hot hatch i20 N na bází nové generace tohoto subkompaktu, který už čile najíždí testovací kilometry na Severní smyčce Nürburgringu.

Automobil je však stále zahalen řadou tajemství. V tuto chvíli třeba nevíme, jaký motor bude pracovat v jeho útrobách. Některé zdroje totiž naznačují, že se konstruktérům povedlo pod kapotu dostat dvoulitr z větší i30 N. Přeplňovaný motor však v malém hot hatchi bude samozřejmě slabší než v kompaktním bratrovi, aby se oba modely více odlišily.

Pravděpodobnější je však nasazení čtyřválce 1.6 T-GDI, patrně v kombinaci s 48V mildhybridním ústrojím, což by byl i zajímavý odkaz na závodní i20 pro WRC využívající dnes též motor o objemu 1600 cm3. Buď jak buď počítejme s výkonem okolo 200 koní (147 kW), aby se Hyundai i20 N plně vyrovnal konkurenci, jako je Volkswagen Polo GTI nebo Ford Fiesta ST.

Naopak o designu už leccos víme. Přední i zadní nárazník bude ostřejší než u výchozího provedení, design kol se pak inspiruje u disků většího i30 N. Za koly se pak budou rýsovat červeně lakované brzdové třmeny. Zapomenout pak nesmíme ani na charakteristický světle modrý lak Performance Blue, který je poznávacím znakem řady N. Uvnitř očekávejme sportovní sedačky nebo opakující se logo N.

Hyundai i20 N podle zákulisních zpráv bude představen ještě v letošním roce, do prodeje ale patrně vstoupí až na začátku roku 2021. Pravděpodobné je pak i jeho úprava pro šampionát WRC, kde by nahradil dnešní Hyundai i20 Coupe WRC.

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

26. 3. 2020 21:30
keby bol warm-hatch
s novym motorom 1.5 T-GDI a 160 konmi, to by bol potencialny predajny trhak.

Takto je to 200+ koni a pre niekolko jednotlivcov.

Zislo by sa nieco ako swift sport, ale dospelejsie, co by sa dalo pouzivat aj ako hlavne auto... Ale nech sa najde co najviac kupcov
Avatar - iudex
25. 3. 2020 17:32
Re: nebuďte tak kritičtí
Tak to asi nebolo mierené proti Hyundaiu, ale voči redakcii. Z tohto pohľadu je treba len oceniť Hyundai, že prináša hotheč aj do triedy, kde to už iní vzdali (Fabia RS, Ibiza Cupra).
Osobne tipujem, že motor bude 1,6TGDi so 150 kW, tento motor koncern H/K má (Ceed GT) a netreba tak nič vymýšľať, ideálny objem aj výkon do malého HH. O dvojlitri nemá zmysel ani snívať, ten je v i30N v oveľa výkonnejšej verzii a teda by ho pre i20N museli dosť výrazne upraviť (podladiť o cca. 50 koní). A to pri existencii hotového motora 1,6TGDi nemá logiku.
Avatar - iudex
25. 3. 2020 15:55
Re: Zase
TIe nadpisy s otáznikmi som vnímal ako básnické otázky, na ktoré si autor v texte zodpovie. Ale ukazuje sa, že sám autor nevie a nič nezodpovedá. Obdobne viď Toyota GR86: dostane motor zo Supry?
25. 3. 2020 13:08
nebuďte tak kritičtí
chlapci ;-) . Já jsem například rád, že si v dnešní pohnuté době vůbec můžu přečíst, že někdo pro nás chystá něco vic,jak tříválcovou konfekci.
25. 3. 2020 12:24
Re: Zase
To by pak nikdo neklikl :-[]