Hyundai připravuje ostrou i20 N. Dostane dvoulitr z i30 N?
Nová generace Hyundaie i20 dorazí i ve formě vrcholné verze N. Automobilky už připravovaný malý hot hatch pilně testuje.
Evropské emisní normy jsou neúprosné, a tak se řada automobilek zbavuje nejsilnějších verzí svých automobilů, případně je plánuje nahradit ostrými plug-in hybridy nebo dokonce elektromobily. U Hyundaie to ale funguje jinak, Korejci nadále pracují na ostrých verzí svých aut. Na plánech expanze sportovní řady N se rozhodně nic nemění.
V letošním roce se přitom dočkáme představení hned dvou novinek sportovní divize Hyundaie, pojmenované podle korejského testovacího centra Namyang i podle slavného okruhu Nürburgring. Vedle sportovního SUV Kona N dorazí i malý hot hatch i20 N na bází nové generace tohoto subkompaktu, který už čile najíždí testovací kilometry na Severní smyčce Nürburgringu.
Automobil je však stále zahalen řadou tajemství. V tuto chvíli třeba nevíme, jaký motor bude pracovat v jeho útrobách. Některé zdroje totiž naznačují, že se konstruktérům povedlo pod kapotu dostat dvoulitr z větší i30 N. Přeplňovaný motor však v malém hot hatchi bude samozřejmě slabší než v kompaktním bratrovi, aby se oba modely více odlišily.
Pravděpodobnější je však nasazení čtyřválce 1.6 T-GDI, patrně v kombinaci s 48V mildhybridním ústrojím, což by byl i zajímavý odkaz na závodní i20 pro WRC využívající dnes též motor o objemu 1600 cm3. Buď jak buď počítejme s výkonem okolo 200 koní (147 kW), aby se Hyundai i20 N plně vyrovnal konkurenci, jako je Volkswagen Polo GTI nebo Ford Fiesta ST.
Naopak o designu už leccos víme. Přední i zadní nárazník bude ostřejší než u výchozího provedení, design kol se pak inspiruje u disků většího i30 N. Za koly se pak budou rýsovat červeně lakované brzdové třmeny. Zapomenout pak nesmíme ani na charakteristický světle modrý lak Performance Blue, který je poznávacím znakem řady N. Uvnitř očekávejme sportovní sedačky nebo opakující se logo N.
Hyundai i20 N podle zákulisních zpráv bude představen ještě v letošním roce, do prodeje ale patrně vstoupí až na začátku roku 2021. Pravděpodobné je pak i jeho úprava pro šampionát WRC, kde by nahradil dnešní Hyundai i20 Coupe WRC.