Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai rozšíří řady ostrých modelů N. Další na řadě je i30 N Fastback

David Bureš
Jestliže hatchback i30 N zamířil do nabitého segmentu kompaktních hot hatchů, chystaná i30 N Fastback moc konkurentů mít nebude.

Hyundai v posledních letech zdůrazňuje svoji sportovní image. V roce 2014 se vrátil do světového šampionátu v rallye a najal Alberta Biermanna, bývalého viceprezidenta inženýrství v divizi BMW M, aby se postaral o vývoj sportovních modelů, výsledkem jehož práce se loni stal třeba hot hatch i30 N. Již brzy se tento vůz dočká sourozence, hatchback bude v nabídce značky doplněn o pětidveřový i30 N Fastback.

Příchod očekávané varianty se už blíží, v továrně v Nošovicích jsou vídány hotové vozy, automobilka dokonce uvolnila první informace o novince, když se s jejími prototypy mohli svézt vybraní novináři. Díky tomu víme, že i v případě fastbacku budou k dispozici dvě výkonové varianty. Hyundai i30 N Fastback tak nabídne výběr mezi 184 kW a 202 kW. Točivý moment zůstává stejný, s hodnotou 353 N.m, respektive 378 N.m při využití funkce overboost.

V obou případech se o pohon postará turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1998 cm3. Spárován je s šestistupňovou manuální převodovkou posílající jeho výkon na přední kola, v případě hatchbacku se ale do budoucna hovoří o možném nabídnutí dvouspojkové převodovky, které by se měl v takovém případě dočkat i fastback.

Vyšší výkon bude přitom stejně jako v případě hatche dodáván v rámci balíčku Performance, který vedle zvýšeného výkonu bude znamenat i aplikaci samosvorného diferenciálu, 19palcových kol obutých do pneumatik Pirelli P Zero, větších brzd nebo výfukového systému s variabilní klapkou pro lepší zvuk.

Oproti hatchbacku bude rozdílem naladění podvozku, Hyundai v případě fastbacku slibuje více pohodlí, a to hlavně na rozbitých cestách, což zajistí měkčí tlumiče. Zábava za volantem ale má být zachována.

Hyundai i30 N Fastback bude světu oficiálně představen na podzimním autosalonu v Paříži, kterého se korejská značka na rozdíl od jiných výrobců zúčastní. Do prodeje vstoupí na začátku roku 2019, přičemž na trhu moc takových konkurentů nebude. Nejblíže mu bude Škoda Octavia RS, jejíž benzinový motor nově nabídne 180 kW.

David Bureš