Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi AT – Daně? Automaticky!

Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
22 Fotogalerie
Automat sníží námahu při řazení, přestavba na N1 cenu. Jak funguje obojí dohromady v oblíbeném SUV?

Jedno z nejprodávanějších SUV na českém trhu disponuje od modelového roku 2007 motorem posíleným o 4 kW na 114 kW, přičemž točivý moment vzrostl o 8 Nm na 343 Nm. V kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou jde o zajímavou kombinaci, bylo proto zajímavé sledovat vůz zejména ve srovnání s manuální verzí Hyundai Santa Fe, kterou jsme testovali před více než rokem.

Převodovka je v kombinaci s turbodieselem překvapivě agilní, téměř postrádá mrtvý chod a řadí bez výrazných prodlev. Automatický režim plně postačuje i na běžné předjíždění, jedinou výraznější slabinou je extrémní závislost spotřeby na stylu jízdy. Zatímco s plným využíváním výkonu motoru se každých 100 kilometrů zmenší obsah nádrže i o 13 litrů, běžným stylem lze žíznivost stlačit i pod osmilitrovou hranici.

suv hyundai crossover testysuv hyundai crossover testy | Zdroj: acz
 


Sekvenční řazení umožňuje vytáčet motor až k červenému poli a solidní točivý moment pak dovoluje rozhýbat téměř dvě tuny provozní hmotnosti velmi svižně. Motor je navíc účinně odtlumen, takže největší hluk v kabině obstarávají jen odvalující se pneumatiky a vzduch svištící kolem velkých zrcátek.

Exteriér i interiér vozu jsou zvláště v porovnání s předchozí generací učebnicí přizpůsobování asijské produkce Evropě: náhražky plastu i dřeva jsou stále tytéž, ostatní materiály a především tvary získaly na střízlivosti. Pětice cestujících má dost místa pro hlavu i kolena, posuvná „daňová“ přepážka za druhou řadou sedadel ale poněkud zhoršuje výhled dozadu a při jízdě je občas slyšet. Více než sedmisetlitrový zavazadelník je ale velmi pádným argumentem a ani přestavba na N1 jeho využitelnost významně nesnížila.

suv hyundai crossover testysuv hyundai crossover testy | Zdroj: acz
 

Santa Fe je s absencí redukce sice stále jen SUV, světlá výška 203 mm a připojitelný pohon zadní nápravy ale dokáží protáhnout vůz i dál než po obligátních polních cestách. I přes poměrně výrazný účinek posilovače je vůz dobře ovladatelný i ve vysokých rychlostech, náklony v zatáčkách jsou vzhledem k výšce a hmotnosti auta obvyklé.

První cena vozu (4x2)719.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Active)
První cena vozu (4x4)789.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu909.900,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků923.400,-Kč (2.2 CRDi 114 kW, Dynamic)

Plusy:

  • Řazení automatické převodovky
  • Vnitřní prostor
  • Komfort

Minusy

  • Příliš účinný posilovač řízení

Související odkazy: