Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata, model 2009 na americkém trhu: nové fotografie

Ondřej Láník Ondřej Láník 5. 2. 2008
36
14
Zobrazit náhledy (36)
Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai Hyundai
Hyundai začal nabízet inovovanou Sonatu na korejském trhu už v listopadu 2007. Zanedlouho se nový modelový rok dostane do prodeje i v USA.

Tento facelift nebyl tak radikální, jako několik přeměn, které měly Sonaty posledních generací v devadesátých letech. Designéři poladili design decentními retušemi přídě, kde je nová, větší maska a nově uspořádané světlomety. Nový vnější vzhled přibližující Sonatu stylu Genesise dotvářejí sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Pamatováno bylo i na pasivní bezpečnost, když byl z hlediska nárazu optimalizován pomocný rám motoru.

Uvnitř Sonaty došlo k přestavbě přístrojové desky, jejíž tvary i materiály působí mnohem hodnotněji než u dosavadních verzí. Novou grafiku mají také přístroje před řidičem a středová konzola. Ten tam je údajně nepříjemný odér z použitých interiérových plastů, nová je dvouzónová klimatizace, dvoustupňové vyhřívání sedadel a možnost připojení externích hudebních přehrávačů přes USB nebo standardní jack.

Zážehový dvoulitr 2.0 CVVT je druhou generací motoru řady Theta. Dostal variabilní časování sacích i výfukových ventilů a má proměnlivou délku sacího potrubí, v USA ale zřejmě ke slovu nepříjde, na rozdíl od Koreje a Evropy. Výkonové maximum se posunulo ke 116 kW při 6200 ot./min a točivý moment 197 Nm je dosahován při 4500 ot./min. Objemnější čtyřválec 2,4 CVVT (variabilní časování sacích i výfukových ventilů) má nyní výkon 126 kW při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4000 ot./min. Šestiválec 3,3 V6 s inovovaným variabilním rozvodem CVVT má vylepšenou vnější momentovou charakteristiku s maximem 310 Nm při 4500 ot./min. Šestiválce mají v USA standardně pětistupňovou automatickou převodovku SHIFTRONIC s možností manuální volby rychlostního stupně.

Všechny Sonaty pro americký trh mají nyní přímější řízení s novou převodkou, výbava SE je mírně sportovnějším provedením, s pružinami tužšími o 15 % (vpředu) resp. 10 % (vzadu) a zvětšenými průměry stabilizátorů (27 mm vpředu místo 26 mm a 17 mm vzadu místo 16 mm), přičemž i standardní Sonaty mají pro modely 2009 zvětšené stabilizátory proti loňskému modelu.

Vznětový čtyřválec 2,0 CRDi, který se také na americký trh nedostane, má nejvyšší výkon 110 kW při 3800 ot./min a točivý moment 314 Nm při 2000 ot./min.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Problém rádio
Homer J
| 6. 2. 2008
V té současné Sonatě je to prostě tak, že originální audio systém, jak ho uvádějí v prospektu, tak tam zkrátka není nebo aspoň zpočátku nebyl. Bylo to jednak tím, že originál bylo audio rozměr 2DIN, ale nepodporovalo RDS, které je dneska asi důležitou součástí i autorádia za 1500Kč. Takže tam dávali jako náhradu autorádia od Grundigu (no nic moc) a u lepších verzí DVD navigaci Kenwood, ale ani ta se tam příliš nehodila, protože bylo vidět, že se tam příliš nehodí. Tak snad už to bude u verze pro letošek lepší. NAvíc k tomu dřevěnýmu dekoru v interiéru, tak je sice poznat že je to imitace, ale pořád vypadá důvěryhodnějc, než u Mondea, tam to je až moc pouťový.
2.0CRDI
Čujo
| 5. 2. 2008
paci sa mi ze dosahuje peknych 110kw namiesto 103kw urcite lepsia volba ako SUPERB....exterier sa ani nemusel menit troska sa s prednej masky stratila dinamickost ale interier je kraasny :yes: :yes:
Jo pěkný auto
Homer J
| 5. 2. 2008
Exteriér teda moc změn nedosznal, ale v interiéru je to obrat o 180 stupňů. U starší verze mě dostávaly výdechy ventilace a hlavně ne moc povedený audiosystém. Ale tohle vypadá fakt moc dobře. Konečně středovej panel v jednom celku a nově bude i dvd navigace přímo od výrobce. Tak to :yes: