Hyundai Sonata, model 2009 na americkém trhu: nové fotografie
Tento facelift nebyl tak radikální, jako několik přeměn, které měly Sonaty posledních generací v devadesátých letech. Designéři poladili design decentními retušemi přídě, kde je nová, větší maska a nově uspořádané světlomety. Nový vnější vzhled přibližující Sonatu stylu Genesise dotvářejí sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Pamatováno bylo i na pasivní bezpečnost, když byl z hlediska nárazu optimalizován pomocný rám motoru.
Uvnitř Sonaty došlo k přestavbě přístrojové desky, jejíž tvary i materiály působí mnohem hodnotněji než u dosavadních verzí. Novou grafiku mají také přístroje před řidičem a středová konzola. Ten tam je údajně nepříjemný odér z použitých interiérových plastů, nová je dvouzónová klimatizace, dvoustupňové vyhřívání sedadel a možnost připojení externích hudebních přehrávačů přes USB nebo standardní jack.
Zážehový dvoulitr 2.0 CVVT je druhou generací motoru řady Theta. Dostal variabilní časování sacích i výfukových ventilů a má proměnlivou délku sacího potrubí, v USA ale zřejmě ke slovu nepříjde, na rozdíl od Koreje a Evropy. Výkonové maximum se posunulo ke 116 kW při 6200 ot./min a točivý moment 197 Nm je dosahován při 4500 ot./min. Objemnější čtyřválec 2,4 CVVT (variabilní časování sacích i výfukových ventilů) má nyní výkon 126 kW při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4000 ot./min. Šestiválec 3,3 V6 s inovovaným variabilním rozvodem CVVT má vylepšenou vnější momentovou charakteristiku s maximem 310 Nm při 4500 ot./min. Šestiválce mají v USA standardně pětistupňovou automatickou převodovku SHIFTRONIC s možností manuální volby rychlostního stupně.
Všechny Sonaty pro americký trh mají nyní přímější řízení s novou převodkou, výbava SE je mírně sportovnějším provedením, s pružinami tužšími o 15 % (vpředu) resp. 10 % (vzadu) a zvětšenými průměry stabilizátorů (27 mm vpředu místo 26 mm a 17 mm vzadu místo 16 mm), přičemž i standardní Sonaty mají pro modely 2009 zvětšené stabilizátory proti loňskému modelu.
Vznětový čtyřválec 2,0 CRDi, který se také na americký trh nedostane, má nejvyšší výkon 110 kW při 3800 ot./min a točivý moment 314 Nm při 2000 ot./min.