Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata, model 2009 na americkém trhu: nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Hyundai začal nabízet inovovanou Sonatu na korejském trhu už v listopadu 2007. Zanedlouho se nový modelový rok dostane do prodeje i v USA.

Tento facelift nebyl tak radikální, jako několik přeměn, které měly Sonaty posledních generací v devadesátých letech. Designéři poladili design decentními retušemi přídě, kde je nová, větší maska a nově uspořádané světlomety. Nový vnější vzhled přibližující Sonatu stylu Genesise dotvářejí sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Pamatováno bylo i na pasivní bezpečnost, když byl z hlediska nárazu optimalizován pomocný rám motoru.

Uvnitř Sonaty došlo k přestavbě přístrojové desky, jejíž tvary i materiály působí mnohem hodnotněji než u dosavadních verzí. Novou grafiku mají také přístroje před řidičem a středová konzola. Ten tam je údajně nepříjemný odér z použitých interiérových plastů, nová je dvouzónová klimatizace, dvoustupňové vyhřívání sedadel a možnost připojení externích hudebních přehrávačů přes USB nebo standardní jack.

Zážehový dvoulitr 2.0 CVVT je druhou generací motoru řady Theta. Dostal variabilní časování sacích i výfukových ventilů a má proměnlivou délku sacího potrubí, v USA ale zřejmě ke slovu nepříjde, na rozdíl od Koreje a Evropy. Výkonové maximum se posunulo ke 116 kW při 6200 ot./min a točivý moment 197 Nm je dosahován při 4500 ot./min. Objemnější čtyřválec 2,4 CVVT (variabilní časování sacích i výfukových ventilů) má nyní výkon 126 kW při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4000 ot./min. Šestiválec 3,3 V6 s inovovaným variabilním rozvodem CVVT má vylepšenou vnější momentovou charakteristiku s maximem 310 Nm při 4500 ot./min. Šestiválce mají v USA standardně pětistupňovou automatickou převodovku SHIFTRONIC s možností manuální volby rychlostního stupně.

Všechny Sonaty pro americký trh mají nyní přímější řízení s novou převodkou, výbava SE je mírně sportovnějším provedením, s pružinami tužšími o 15 % (vpředu) resp. 10 % (vzadu) a zvětšenými průměry stabilizátorů (27 mm vpředu místo 26 mm a 17 mm vzadu místo 16 mm), přičemž i standardní Sonaty mají pro modely 2009 zvětšené stabilizátory proti loňskému modelu.

Vznětový čtyřválec 2,0 CRDi, který se také na americký trh nedostane, má nejvyšší výkon 110 kW při 3800 ot./min a točivý moment 314 Nm při 2000 ot./min.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
6. 2. 2008 09:28
Problém rádio
V té současné Sonatě je to prostě tak, že originální audio systém, jak ho uvádějí v prospektu, tak tam zkrátka není nebo aspoň zpočátku nebyl. Bylo to jednak tím, že originál bylo audio rozměr 2DIN, ale nepodporovalo RDS, které je dneska asi důležitou součástí i autorádia za 1500Kč. Takže tam dávali jako náhradu autorádia od Grundigu (no nic moc) a u lepších verzí DVD navigaci Kenwood, ale ani ta se tam příliš nehodila, protože bylo vidět, že se tam příliš nehodí. Tak snad už to bude u verze pro letošek lepší. NAvíc k tomu dřevěnýmu dekoru v interiéru, tak je sice poznat že je to imitace, ale pořád vypadá důvěryhodnějc, než u Mondea, tam to je až moc pouťový.
5. 2. 2008 20:56
2.0CRDI
paci sa mi ze dosahuje peknych 110kw namiesto 103kw urcite lepsia volba ako SUPERB....exterier sa ani nemusel menit troska sa s prednej masky stratila dinamickost ale interier je kraasny :yes: :yes:
5. 2. 2008 13:32
Jo pěkný auto
Exteriér teda moc změn nedosznal, ale v interiéru je to obrat o 180 stupňů. U starší verze mě dostávaly výdechy ventilace a hlavně ne moc povedený audiosystém. Ale tohle vypadá fakt moc dobře. Konečně středovej panel v jednom celku a nově bude i dvd navigace přímo od výrobce. Tak to :yes: