Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai usnadňuje nabíjení, auto k nabíječce umí připojit speciálním robotem

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Kombinace autonomního parkování a robotického připojení auta do sítě výrazně usnadní zastávky u nabíječek.

Automobilka Hyundai se pochlubila vývojem speciálního robotického ramene, jehož úkolem je připojit nabíjecí kabel do zásuvky elektromobilu. Novinka označovaná jako „Automatic charging Robot“ (zkráceně ACR) by měla být vhodná pro umístění venku i uvnitř a v současné době už probíhá i její testování, jak ukazuje zveřejněné video.

Video se připravuje ...

ACR pomůže usnadnit a zpříjemnit nabíjení elektromobilů, zejména v tmavém prostředí. Zlepší také dostupnost, zejména pro osoby s pohybovými omezeními, protože nabíjecí kabely budou stále větší a těžší, aby umožnily vysokorychlostní nabíjení,“ řekl Dong Jin Hyun, vedoucí robotické laboratoře společnosti Hyundai Motor Group.

Robot a jeho funkce sice může na první pohled působit jednoduše, jde však o prezentaci poměrně pokročilých schopností, kterých dokáže skupina Hyundai v oblasti robotiky dosáhnout. Robot totiž musí počítat s různými proměnlivými okolnostmi, jako je zaparkování vozu, tvar nabíjecí zásuvky, počasí, možné překážky před portem, hmotnost kabelu, atd.

Na videu přitom můžeme vidět, jak řidička Hyundai Ioniq 6 zaparkuje vůz k nabíječce na dálku, nabíječka si dálkově otevře víčko nabíjecí zásuvky a robot následně připojí nabíjecí kabel, čímž začne nabíjení. Po jeho ukončení by měl robot kabel opět odpojit a dojde i k automatickému uzavření víčka zásuvky.

Pro připojení kabelu do zásuvky musel být vytvořen nový software, který propočítává všechny výše zmíněné proměnné. Navedení robota na zásuvku je pak řízeno pomocí 3D kamery využívající technologii umělé inteligence. Manipulaci s těžkým kabelem robot zvládá díky nové generaci řídící technologie a zřejmě i dostatečně silným motorům.

Video se připravuje ...
S ohledem na skutečnost, že je většina nabíječek umístěná venku, museli technici také zabezpečit ACR proti průniku vody a prachu. Pochlubit se tak může certifikací IP65. Díky laserovému senzoru a výstražnému sloupku si navíc ACR hlídá své okolí a varuje procházející lidi před nárazem do robotického ramene.

Nabízí se sice otázka, proč není robot vybaven i koly, aby se mohl přesouvat podle umístění nabíjecího konektoru. Tento problém však podle zahraničních kolegů řeší právě systém autonomního parkování vozu, který by měl vůz navést tak, aby zásuvka byla v dosahu ramene. Díky systému by se navíc u jedné nabíječky mohlo postupně vystřídat několik zaparkovaných aut i bez přítomnosti řidiče.

Automobilka bude nabíjecího robota prezentovat na jihokorejském veletrhu mobility Seoul Mobility Show od 31. března do 9. dubna. Zatím není jasné, zda se ACR dostane i do běžné výroby, rozhodně by se však jednalo o zajímavou inovaci.

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
31. 3. 2023 10:54
Re: Ropa
Známý z prahy jede zítra do Dráždan nakupovat. :-)

Budu ho pozdravovat :-)

Já zas jedu příští týden do Polska, mam to cestou z Krkonoš.

Čím méně Stanjure vybere na daních, tím dřív půjde od válu. Nebo ho tam odtud vymetou lidi co nebudou mít na rohlík :-)
Avatar - Barrichello
30. 3. 2023 15:21
Re: Jen dalsi vyhoda oproti fosilu
Jinak je divný, že těch nespolehlivejch ICE každech rok vídám na srazech stovky až tisíce a některé sou v dobovém či nálezovém stavu a pořád to po 20-30-40-50-60 i 80 letech jezdí. Divný co :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
30. 3. 2023 15:20
Re: Jen dalsi vyhoda oproti fosilu
V době kdy končily parní lokomotivy už dávno jezdila auta na benzín a naftu, tj jen se nechaliy ty parní lokomotivy dloužit a nahradily se dieslovými a elektrickými.
Takže se akorát do depa instalovala nádrž na naftu :-)

A lektrifikovaly se tratě postupně, kde to šlo a dávalo smysl, jinde jezdí furt diesly ....


Vybral sis tedy blbej příklad, protože provoz parní lokomotivy nikdo nezakázal papírem, ony se prostě nechaly dosloužit
30. 3. 2023 15:19
Re: Jen dalsi vyhoda oproti fosilu
Tak si přečti tento mrazivě pravdivý článek, ať víš, do čeho se řítíme, ty zelený eurohujerský elektroutopisto! :-)
https://cnn.iprima.cz/…la-pravdu-207972
30. 3. 2023 15:00
Re: Jen dalsi vyhoda oproti fosilu
To je pekná blbosť, čo píšeš. Mnohé z tej osvedčenej techniky môže o nejakej spoľahlivosti len snívať, prípadne tú spoľahlivosť podmieňuje kvalitnými náplňami a spotrebným materiálom,kvalitným palivom aj pomerne častým servisom. E-palivo nespomínaj, to je nezmysel niekoľkonásobne drahší ako súčasné palivá z ropy, a kdejaké srajdy do vojenských špeciálov je už úplne nonsens - keď nemáš rozumný argument, vytiahneš takú blbinu? Bez tej strašne zlej elektriky by si ani nemal čo naliať do nádrže, na to si zabudol. A čo sa týka tej infraštruktúry - keby sa to dialo podľa týchto tvojich naivných predstáv, lokomotívy by stále vozili uhlie a vodu a kúrili pod kotlom, lebo však vybudovaná infraštruktúra, nie?
Ale hlavne môj príspevok nebol o tom, čo kto podporuje, ale že každý má právo na svoj názor. Tak sa nabudúce radšej zdrž a nepíš nič, čítať tie tvoje chujoviny je strata času, ktorý radšej využijem inak.