Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
Hyundai Veloster
29 Fotogalerie

Hyundai Veloster Turbo R-Spec: Dopovaný Veloster ve sportovním

Aleš Dragoun
Hyundai představil kromě modernizovaného Velosteru pro rok 2014 také jeho nejostřejší specifikaci Turbo R.

Veloster pro americký trh dostal standardně denní diody, řidičovo zrcátko s hlídačem mrtvého úhlu, zadní kameru. Provedení Turbo se může navíc chlubit systémem Torque Vectoring Control, tedy senzory, které snímají otáčení kol a pomáhají ve spolupráci s kontrolou stability ESC brzdit vnitřní přední kolo v zatáčkách, když je to potřeba. Dostal také Active Sound Design, což není nic jiného než módní výběr nejlepších zvuků motoru a jejich přenos do audioaparatury. Tvarově se nezměnilo nic, o designu byly koneckonců popsány už stohy papíru, toho klasického i „elektronického“.

Pomyslnou třešničkou na dortu a špičkou zaoceánské nabídky se stává verze Turbo R-Spec. Označení používá jihokorejská automobilka už u kupé Genesis. Exemplář na sérii firemních fotografií má efektní modrý lak s červenooranžovými nástavci prahů a předním lízátkem. Trochu připomíná barevnou kombinaci Renaultu pro znovuvzkříšenou značku Alpine. K mání bude i pro zákazníky, ale za příplatek. Jinak si jej budou moci pořídit v bílé, černé a šedé barvě. To ale pochopitelně není zdaleka vše. R-Spec dostal tvrdší naladění podvozku a ostřejší charakteristiku posilovače řízení. Anatomická vyhřívaná sedadla čaluněná kombinací koženka-látka mají červené boky a opěrky. V interiéru pochopitelně nechybějí ani loga R-Spec.

R-Spec má stejně jako standardní Turbo pro modelový rok 2014 pod kapotou přeplňovaný přímovstřikový zážehový čtyřválec 1,6 GDI, který dává až 150 kW (204 k) a točivý moment vrcholí 264 N.m. Přenáší jej výhradně šestistupňový manuál s kratšími převody, i hlavice řadicí páky má jiný design než u obyčejnějších verzí. Motor se startuje tlačítkem, standardem i normálního Turba je bezklíčkový vstup.

Veloster Turbo R-Spec se v USA začne prodávat v únoru příštího roku, jeho výroba se rozběhne ještě letos v prosinci. Ceny nejsou známy. Nové Turbo stojí za mořem 22.110 dolarů, tedy zhruba 447.000 korun. My takovéto ceny můžeme Američanům jen závidět. V České republice začíná atmosférické provedení Style s výkonem 103 kW těsně pod hranicí půl milionu korun, přeplňovaná varianta ve výbavě Premium pak přijde na 632.990 Kč. A to má evropská specifikace turbomotoru 1,6 slabších 137 kW.