Hyundai Venue je nové malé SUV s unikátním stylem. Podívá se i do Evropy?
Korejská automobilka vynechala letošní autosalon v Ženevě, ale nechybí na tom v New Yorku, kde představuje SUV, které je ještě menší než model Kona.
Hyundai patří mezi automobilky, které se snaží nabídnout crossovery a SUV v nejširší možné míře, což velmi dobře demonstruje koncem loňského roku představený model Palisade. Ten se díky svým rozměrům staví nad modely Kona, Tucson, Nexo i Santa Fe. Na opačný konec nabídky míří model Venue, který představuje nejmenší SUV značky Hyundai.
New York se tedy stal místem světové premiéry pro malé SUV, které pokračuje v dnešním designovém stylu značky Hyundai. Díky šestiúhelníkové masce a rozděleným světlometům je model Venue lehce identifikovatelný zástupcem své značky. Z profilu novinka zaujme především tvarem C sloupků či barevně odlišenou střechou. Zadní partie se drží dnešních trendů, což nejlépe dokumentuje provedení koncových svítilen.
Hyundai Venue má rozvor náprav 2520 mm, což je ve srovnání s modelem Kona, nabízeným i na evropském trhu, o 80 mm méně. Nové SUV pak má celkovou délku 4036 mm, šířku 1770 mm a výšku 1565 mm. Hyundai Kona je vedle něj o 129 mm delší, 30 mm širší a 15 mm nižší.
Interiér novinky se vydává podobným směrem jako její exteriér a rovněž rozvíjí současný styl značky Hyundai. Nechybí v něm osmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému na vrchu středového panelu, který po stranách doplňují otvory ventilace. Mezi přednosti lze zařadit, že zde zůstala konvenční tlačítka.
Hyundai uvádí model Venue jako módní automobil s unikátním stylem, který se v jeho nabídce stane nejmenším a nejdostupnějším SUV. Přitom má ovšem vedle svého sympatického vzhledu nebo moderních prvků konektivity nabízet i vysokou úroveň bezpečnosti. Výbava proto zahrnuje řadu asistenčních systémů, mezi nimiž nechybí funkce automatického brzdění při detekci překážky v jízdní dráze, sledování jízdních pruhů i slepých úhlu a monitorování únavy řidiče.
Hyundai Venue má v New Yorku samozřejmě premiéru v provedení pro severoamerický trh a na něj má zamířit na podzim letošního roku se zážehovým motorem o objemu 1,6 l, roztáčejícím prostřednictvím šestistupňové manuální nebo bezstupňové IVT převodovky kola přední nápravy. Zda se dočkáme tohoto malého SUV i v Evropě prozatím nebylo potvrzeno.