Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Hyundai Nexo – Pět hvězd pro vodík

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Hyundai Nexo, které představuje zcela novou generaci vodíkových vozidel značky Hyundai, dosáhlo v testech organizace Euro NCAP na plný počet pěti hvězd.

Hyundai patří k průkopníkům vývoje vozidel s pohonem na vodík, jemuž se věnuje již dvě desetiletí. Nejnovějším zástupcem této značky mezi vodíkovými vozidly je model Nexo, který se v testech organizace Euro NCAP předvedl jako bezpečný automobil.

crashtest hyundai elektromobil euroncap alternativnipohony novemodely video crossover crashtest hyundai elektromobil euroncap alternativnipohony novemodely video crossover

Předmětem testu bylo Hyundai Nexo GL s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1814 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní přední kapotu.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá až mezní. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla dobrá.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou hrudníku spolujezdce, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako dostatečná.

Hyundai Nexo získalo za po boční náraz i náročnější náraz bokem na sloup maximální počet bodů.






Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem
Jednotky body body body body body body %
Ochrana dospělých 6,7 7,7 16 1,5 4 35,8 94%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Hyundai Nexo získalo za tyto nárazové testy maximum bodů.






Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 16 8 7 12 43,0 87%

Ochrana chodců

Aktivní přední kapota, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranou a prakticky jen kolem její přední hrany je ochrana dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblast s nedostačující ochranou představuje okolí A sloupků.

Ochrana pánve je nedostačující a nebyly za ni uděleny žádné body. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.






Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 20 0 6 6,1 32,4 67%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění fungoval dobře při rychlostech typických pro městský i dálniční provoz. Hodnocení tohoto systému v souvislosti s chodci a cyklisty je dostačující, resp. mezní.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení při řešení krizových situací.






Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
- body body body body body %
Asistenční systémy 1,7 2,8 3,5 2,5 10,5 80%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Hyundai Nexo dosáhlo slušných výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategoriích asistenčních systémů a ochranně chodců, kde ovšem přišlo o cenné body za ochranu pánve chodců.








Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 36 94% 43 87% 32 67% 10,5 80% 84%
Počet hvězd *****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)