Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai začal v Česku nabízet vodíkové Nexo. Začíná pod dvěma miliony

ČTK ČTK 4. 7. 2022 • 19:27
33
17
Zobrazit náhledy (33)
Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo Hyundai Nexo

Automobilka Hyundai začala v Česku prodávat svůj první vodíkový model Nexo. Po Toyotě Mirai jde o druhý osobní automobil na vodíkové palivové články na českém trhu. Firma Hyundai s uvedením vozu čekala na zprovoznění první veřejné čerpací stanice na vodík, která se otevřela minulý týden ve Vítkovicích.

Nexo je druhou generací sériově vyráběného elektromobilu Hyundai poháněného vodíkovým palivovým článkem. Jeho dojezd je až 666 kilometrů. Model je vždy dodávaný s elektromotorem o výkonu 120 kW, pohonem předních kol a bezpečnostními nádržemi na vodík pod tlakem 700 barů o objemu 156,6 litru, což odpovídá 6,3 kg plynu. Vozidlo je nejen lokálně zcela bezemisní, ale navíc díky filtračnímu systému účinně čistí okolní vzduch tam, kde se pohybuje, dodala firma.

Video se připravuje ...

Vůz nabízí pokročilé technologie včetně řady inteligentních asistenčních systémů řidiče zahrnující i kamerový systém hlídání mrtvého úhlu či dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent. Jeho cena začíná na 1,899 milionu Kč.

Prodej modelu Nexo bude v počáteční fázi probíhat mimo autorizovanou prodejní síť Hyundai, a to přímo přes fleetové oddělení českého zastoupení značky. Zájemci o Nexo mohou navíc využít nezávazných testovacích jízd v centru e-mobility Hyundai Electrified v pražských Stodůlkách.

První veřejnou vodíkovou plnicí stanici v České republice otevřela společnost Vítkovice v úterý 28. června v Ostravě. Další plnicí stanice by měly být otevřené ještě letos. Vodíkových aut zatím v Česku jezdí jen zhruba desítka. V roce 2030 by to však podle odhadů ministerstva dopravy mohlo být již 30.000 až 50.000 vozů.

Doporučujeme

Témata
7. 7. 2022 11:39
Re: Non sense
ucinnost od zasuvky po kola je u EV cca 80%
u spalovaku od tankovaci pistole po kola 20-25%
hybrid - kterym vodikovy auto vlastne je - ma malou "vyrovnavaci" baterku, ktera se stale nabiji a vybiji, klidne 10x na 100km od nabiti po vybiti
ma tak prinejmensi o rad vetsi pocet nabiti nez klasickej EV
samozrejme ze je konstruovana na vetsi pocet cyklu (nabijeni i vybijeni konci podstatne driv nez u EV), ale i tak ma mnohem tezsi zivot nez u EV
7. 7. 2022 11:31
Re: Non sense
podil uhelnych elektraren u nas je 40%
ted to mozna pujde kratkodobe nahoru ale trend je sestupnej.
zbytek jsou bezemisni zdroje.
prinejmensim cast tepelnyho odpadu je u turbinovejch elektraren vyuzitej na vytapeni
trend je opet vyssi vyuziti odpadniho tepla na vytapeni
realna ucinnost naftaku je 25%
zbytek jde do luftu, v zime mala cast toho na topeni

ted se snad rozjede dostavba JE, jejiz dodavatel mel bejt vybranej v 2013-2014, ale bak prisel sosan sobotka a StBak babis a pokrok za 8 roku nula
pritom jsme za nejakych 5-8 roku uz mohli strihat pasku
ted jsme diky sosanum a StBakoj stale na zacatku
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2022 20:11
Re: Non sense
Proč by baterie vydržela méně? A EV taky není bezztrátové a ani se bezztrátově nenabíjí. Ani zdaleka.
6. 7. 2022 14:39
Re: Non sense
V porovnání s naftou jsi nezapocital obrovské ztráty v samotné elektrárně, min. 60% energie tam letí do vzduchu
6. 7. 2022 08:33
Re: Non sense
efektivitu vidis na prvni pohled - vodik 46kWh / 100km, elektro 20kWh/100km, rozdil 26kWh, pri najezdu 20tis km rocne to je 5MWh, coz je kompletni rocni energeticka narocnost dnesni novostavby...

a to jsem vynechal energiii, ktera je nutna na stlaceni vodiku.
nejcastejsi uvadena hodnota je 30% energie nutna pro stlaceni na 350baru, tedy 50% pri stlaceni na 700baru at to mame pekne kulaty
tedy k tem 37kWh/100km stlacenyho vodiku co mas v nadrzi potrebujes jeste dalsich elektrickych 18kWh na stlaceni - coz je hodnota, s kterou elektromobil ujede 100km, anebo misto 5MWh to mas 9MWh - to je energeticka narocnost 20 roku staryho klasickej baraku ...

nadrz na vodik vazi dost pres 100kilo, musis nejak resit vysokotlakej privod vodiku jak do nadrze tak z nadrze, mas tam palivovej clanek, kterej taky neni vecnej, nejaky filtry, baterku velikosti jako je v klasickym hybridu ktera nebude mit takovou zivotnost jako v elektro, odvod vody a samozrejme jeste vic elektroniky nez je v klasickym elektro.
nexo taky neni zadnej drobecek - 19-20q, srovnatelne velkej eniaq ma 20-23q podle vybavy
ve skladovani vodiku to zatim nevypada na nejakej prulom nebo aspon postupny vylepsovani, v pripade AKU se kazdy rok energeticka hustota zvysuje

a samozrejme - dalsi vec je kde to budes plnit - do roku 2030 ma byt 80 stanic, kdyz to rovnomerne rozprostres na 2tis km dalnic, tak to vychazi jedna plnicka na 50km dalnice.
a pak mas jeste prinejmensim silnice prvni tridy, ale tam nic.
zasuvku za 8 roku budes mit na kazdym rohu a k tomu ve svy garazi

vodik v prumyslovym meritku urcite jo, ale prinejmensim v osobni doprave tezko a to hlavne z duvodu energeticky neefektivity a malo plnicich stanic