Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai žádá o patent na unikátní řízení všech kol, auto by se mohlo točit na místě

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 5. 2022 • 20:40
22
4
Zobrazit náhledy (22)
GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV

Patentovaný systém počítá s možností samostatného řízení všech čtyř kol, což by výrazně zlepšilo obratnost vozu.

Společnost Hyundai Motor Corporation si podala patentovou žádost k americkému patentovému úřadu USPTO na specifický systém nezávislého řízení všech kol. Žádost pojmenovaná v překladu „Metoda a systém pro řízení režimu otáčení na místě u čtyřkolového vozidla s nezávislým řízením,“ byla podle informací od kolegů z Motor1 zveřejněna 28. dubna.

Fungování systému je popsáno na celkem jednadvaceti stranách, pro představu o jeho funkcích však stačí pohled na základní nákresy. Díky možnosti nezávisle natáčet všechna čtyři kola by totiž vůz vybavený tímto systémem mohl nabídnout jak tzv. krabí chůzi, kterou zvládá například GMC Hummer EV, tak i posuny přímo do stran nebo otočky na místě.

Video se připravuje ...

Možnost otáčet se na místě by podle automobilky mohla přijít vhod například v momentě, kdy se řidič potřebuje rychle točit. Případně na stísněném prostoru. Podle nákresu by totiž systém měl zvládnout otočku nejen přímo na místě, ale také s jistým odsazením k určité části vozidla.

Kromě této futuristické schopnosti, kterou zatím nenabízí ani Hummer EV (a například Rivian si k ní pomáhá tzv. tankovou otáčkou s protiběžným roztočením kol na každé straně vozu), však patent řeší i praktičtější otázky. Včetně snazšího paralelního parkování, vyšší stability ve vyšších rychlostech, atd.

O řízení celého systému by se přitom měla starat samostatná řídící jednotka, která bude za využití různých senzorů vyhodnocovat nastavení mechanismu. O jeho funkci by přitom mohl částečně rozhodovat i zařazený převod.

Samotná žádost o patent ale zatím neznamená nic konkrétního. Není tedy na místě očekávat, že by se systém mohl objevit u některých z nadcházejících modelů Hyundai či Kia. S postupnou elektrifikací a stále sofistikovanějšími možnostmi ovládání automobilu bychom se však nedivili, kdyby se něco podobného v některých modelech časem skutečně objevilo.

Související články

Témata
2. 5. 2022 20:38
Re: Jako patent...
Zadní kola natáčely už dnes stařičké Renaulty...
Avatar - Katikakus
2. 5. 2022 16:41
Re: Srdečný pozdrav ze zeměkoule
Nekdo mi ukrad auto, ja celej zivot pracuju, ja celej zivot nezeru, ja se na to...

Tady byl, tady byl, jee, tady je...
2. 5. 2022 16:18
Jako patent...
...hezké. I jakési uplatnění by se někde v terénu a - dejme tomu - u speciálních vozidel zřejmě i našlo.

Nedovedu si představit, že by systém fungoval čistě na mechanické bázi, to by asi byla konstrukčně i finančně pěkná honička. Takže servomotory, senzory, čidla, čipy, počítač a hlavně po drátě - nepřímá vazba.

Na běžném komerčním autě, ošizeném kde se dá, by se jízda v takové káře skládala z neustálých modliteb, aby se systém nezačal restartovat zrovna ve 150km/h.

A vím, že Mercedes, který v tom není sám, takhle řídí zadníma už dávno, ale jenom trošku a přední máš vždycky v "rukách".
2. 5. 2022 15:26
Srdečný pozdrav ze zeměkoule
Koukám, že jsme dopadli jako s čočkama od Wichterleho nebo pletacím člunkem. :no: :no: Tuhle vychytávku jsme uměli už před 40 lety..... A šikmoočky si to dali patentovat až nyní... :-[] :-) :-) :-)

Vřele film doporučuji, je to fajn jednoduchá a úsměvná hovadina :yes:
Články odjinud