I malé osobní auto může být schopný náklaďák. Tady jsou důkazy z minulosti
V Evropě jsou dnes pick-upy chápány především jako nezdolné pracovní nářadí s rámem a mechanickou čtyřkolkou. Stačí se ale vydat na vzdálenější kontinenty, a hned poznáte, že mohou dobře posloužit i jako plnohodnotná rodinná vozidla.
Stejně jako duo Hyundai Tucson & Santa Cruz mohla být před deseti lety v nabídce ve dvou karosářských verzích i kvasinská Škoda Yeti. Bohužel se však pick-up sériové podoby nedočkal. Jiné modely však měly větší štěstí - namátkou třeba Peugeot 207, Dacia Duster nebo Ford Fiesta. Vítejte tedy ve světě, kde pick-up neznamená jen užitkový automobil, ale zkrátka jen další karosářskou verzi běžného osobního vozu.
Wartburg 353W Trans (1985)
V poslední socialistické pětiletce byl dvoutakt k dostání i jako pracovní pick-up.
Ford Sierra P100 (1989)
Španělský pick-up byl ve skutečnosti modernizací Taunusu P100 s novou kabinou.
Dacia 1309 (1992)
Pick-up se k nám dovážel i po roce 2000, v Rumunsku byl k mání taky s dvojkabinou.
Volkswagen Caddy (1995)
Třetí karosářská verze felicie se na některé trhy vyvážela pod německým jménem.
Volkswagen Caddy Pick-up (Typ 9U) (1996–2000)
Fiat Strada (1998)
Pracovní verze Fiatu Palio se před dvaceti lety krátce dovážela rovněž na český trh.
Fiat Strada Long Cab (278) (2003–2006)
Ford Bantam (2002)
Jihoafrický užitkový model se na bázi mazdy a fordů zrodil ve třech generacích.
Nissan NP200 (2008)
Téměř dvacetiletá první generace Dacie Logan se v JAR vyrábí jako Nissan NP 200.
Chevrolet Corsa Utility (2009)
Opel Corsa C se proměnil v pick-up pro Jihoafrickou republiku a Jižní Ameriku.
Chevrolet Corsa Utility (2010–2011)
Peugeot Hoggar (2010)
Malý Peugeot 206 vznikl v bezpočtu verzí, pick-up Hoggar znají jen v Jižní Americe.
Saipa 151 (2011)
Kia Pride u nás stávala 199.950 Kč, od ní odvozený pick-up se v Asii vyrábí dodnes.
Renault Oroch (2015)
I po odhalení třetí generace dusteru se ta první v Brazílii stále prodává jako pick-up.
Dacia Duster Pickup (2021)
Předloni postavila rumunská firma Romturingia pick-up, jenž se dostal i do ČR.
Rukavice hozená z Kvasin
Východočeský závod Škody se nyní připravuje na produkci Kodiaqu II, nadto chrlí karoqy a španělské ateky. Před deseti lety však osamocený yeti kapacity moc nevytěžoval, a tak Kvasinští na přelomu let 2012 a 2013 v tichosti a bez publicity postavili plně funkční prototyp pick-upu Yeti. Spíš než o stylovku mělo jít o zdatný pracovní stroj. „Jeho předností byla tunová nosnost,“ vzpomíná dnes Stanislav Cinkl, někdejší dlouholetý šéf montáže prototypů Škodovky. „Zadní platformu včetně nápravy, odpružení a zavěšení poskytl Volkswagen Caddy Maxi. Panely karoserie i zádě ušili designéři na míru,“ prozrazuje Martin Kadlec z Centra vývoje zkouškových karoserií Škody Auto, jenž se kdysi na vývoji dnešní kuriozity podílel. Prototyp pohání vznětový čtyřválec 2.0 TDI (125 kW), samozřejmostí je pohon všech kol.