Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I ty Volvo? Švédská značka končí s naftovými motory. Nová S60 už je nedostane

I ty Volvo? Švédská značka končí s naftovými motory. Nová S60 už je nedostane

I ty Volvo? Švédská značka končí s naftovými motory. Nová S60 už je nedostane Zdroj: acz

Diskuze (56)
Letos uvedená nová generace Volva S60 bude prvním vozem značky za několik desetiletí, který nedostane vznětový motor.

Naftové motory byly v osobních automobilech dlouhá léta trendem primárně v Evropě, jinde ve světě si na tuto módu nikdy nezvykli. Kvůli přísnějším emisním normám a brojení různých evropských měst proti naftě to však vypadá, že i na starém kontinentu zájem o tyto motory klesne. Volvo už je na takový scénář připraveno, se vznětovými agregáty do budoucna již nepočítá.

První důkazem bude již nadcházející Volvo S60, nová generace tohoto sedanu střední třídy totiž bude uvedena na trh bez naftového motoru v nabídce. Bude to tedy první model Volva po několika desetiletích, který se bude muset obejít bez vznětového agregátu. Odvozené kombi V60 přitom naftové varianty stále nabízí.

„Neříkáme, že diesel je špinavější, je ale komplikovanější a dražší,“ vysvětluje tento krok prezident Volva Håkan Samuelsson. Podle jeho slov je přizpůsobení turbodieselů nadcházejícím normám příliš nákladné a výsledný motor by byl příliš složitý.

Paradoxem přitom je, že místo turbodieselů se chce automobilka zaměřit na rozvoj elektrických a hybridních aut. Přičemž právě hybridy lze považovat za všechno, jen ne za jednoduché a levné.

V rámci těchto plánů všechny nové modely značky dostanou od roku 2019 nějakou formou elektrifikace. Pomocí ní chce Volvo dosáhnout podobně nízkých emisí jako v případě využití turbodieselů. Základem budou mildhybridy s 48voltovou palubní sítí, dalším stupněm plug-in hybridy a tím nejvyšším čistě elektrické vozy. Volvo přitom plánuje, že do roku 2024 bude polovina jeho aut poháněna výhradně elektřinou.

O ukončení dalšího vývoje turbodieselů vedení Volva hovořilo již loni. Z tehdejších zpráv vyplynulo, že ve stávajících vozech značky naftové motory ještě vydrží, avšak zřejmě jen do roku 2023. Poté už by měly z nabídky Volva definitivně zmizet.

Volvo každopádně není jediným automobilovým výrobcem, který plánuje konec naftových motorů ve svých osobních vozech. Nejdál je v tomto ohledu Toyota, která už turbodiesely postupně vytlačuje ze své nabídky. Podobný krok do příštích let plánuje také Nissan. Jiní výrobci ale mají opačný názor a naftě stále věří. Kia tak tento týden odhalila dieselový mild-hybrid, který ještě letos uvede v modernizovaném SUV Sportage, Mercedes zase v Ženevě odhalil naftový plug-in hybrid. S dieselovým hybridem pak počítá také Volkswagen.

Vstoupit do diskuze (56)