Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I ty Volvo? Švédská značka končí s naftovými motory. Nová S60 už je nedostane

David Bureš David Bureš 16. 5. 2018 • 04:21
56
Letos uvedená nová generace Volva S60 bude prvním vozem značky za několik desetiletí, který nedostane vznětový motor.

Naftové motory byly v osobních automobilech dlouhá léta trendem primárně v Evropě, jinde ve světě si na tuto módu nikdy nezvykli. Kvůli přísnějším emisním normám a brojení různých evropských měst proti naftě to však vypadá, že i na starém kontinentu zájem o tyto motory klesne. Volvo už je na takový scénář připraveno, se vznětovými agregáty do budoucna již nepočítá.

První důkazem bude již nadcházející Volvo S60, nová generace tohoto sedanu střední třídy totiž bude uvedena na trh bez naftového motoru v nabídce. Bude to tedy první model Volva po několika desetiletích, který se bude muset obejít bez vznětového agregátu. Odvozené kombi V60 přitom naftové varianty stále nabízí.

„Neříkáme, že diesel je špinavější, je ale komplikovanější a dražší,“ vysvětluje tento krok prezident Volva Håkan Samuelsson. Podle jeho slov je přizpůsobení turbodieselů nadcházejícím normám příliš nákladné a výsledný motor by byl příliš složitý.

Paradoxem přitom je, že místo turbodieselů se chce automobilka zaměřit na rozvoj elektrických a hybridních aut. Přičemž právě hybridy lze považovat za všechno, jen ne za jednoduché a levné.

V rámci těchto plánů všechny nové modely značky dostanou od roku 2019 nějakou formou elektrifikace. Pomocí ní chce Volvo dosáhnout podobně nízkých emisí jako v případě využití turbodieselů. Základem budou mildhybridy s 48voltovou palubní sítí, dalším stupněm plug-in hybridy a tím nejvyšším čistě elektrické vozy. Volvo přitom plánuje, že do roku 2024 bude polovina jeho aut poháněna výhradně elektřinou.

O ukončení dalšího vývoje turbodieselů vedení Volva hovořilo již loni. Z tehdejších zpráv vyplynulo, že ve stávajících vozech značky naftové motory ještě vydrží, avšak zřejmě jen do roku 2023. Poté už by měly z nabídky Volva definitivně zmizet.

Volvo každopádně není jediným automobilovým výrobcem, který plánuje konec naftových motorů ve svých osobních vozech. Nejdál je v tomto ohledu Toyota, která už turbodiesely postupně vytlačuje ze své nabídky. Podobný krok do příštích let plánuje také Nissan. Jiní výrobci ale mají opačný názor a naftě stále věří. Kia tak tento týden odhalila dieselový mild-hybrid, který ještě letos uvede v modernizovaném SUV Sportage, Mercedes zase v Ženevě odhalil naftový plug-in hybrid. S dieselovým hybridem pak počítá také Volkswagen.

Související články

Témata
17. 5. 2018 12:08
Re: dízel nemá v osobnej čo robiť
ok, peace, rozhodne mi do toho, čo si ty kúpiš nič nie je, len tu tak kecáme, šak od toho je fórum.
Avatar - Lojza11
17. 5. 2018 10:38
Re: dízel nemá v osobnej čo robiť
ne nebylo by to lepsi lepsi nechat chrochtak traktorom. Potrebuji vetsi pohodlne auto, kam se mi vejde bagaz a 4 lidi. mam pres 190cm. V lete cestujeme vzdy 2mesice v kuse po Evrope. Kazdy ma jiny pritority, ty potrebujes mit v aute benzin, je to tva volba, nebudu ti nutit diesel. Ja za tech ujetych 100 000km a usetrenych penez na palivu radeji pojedu na Karibiku s rodinou. Az vynaleznou vyrobci motor benzin co bude zrat stejne jako nafta v premiovych ci SUV autech, klidne si benzin koupim. Je mi sumak co leju do auta. Jediny ceho lituji, ze nemam verzi long, protoze deti rostou a mista vzadu moc neni. Tedy pristi verze limuzin urcite long-).
17. 5. 2018 09:49
Re: dízel nemá v osobnej čo robiť
Same blaboly; naftak mi usetril pri najazde 23tis.km rocne zhruba 550eur na rozdiele spotreby a ceny paliva. Samozrejme, ak by bola cena paliva rovnaka, rozdiel bude stale okolo 300eur. (teda v konecnom dosledku skoro 5000eur iba na palive za 9rokov.)
Drahsi servis je cisty blud, cena za servis je rovnaka, cena za poistky sa odvija od objemu a nie typu paliva - zase blud.
Nestalo ma to ziadne dalsie naklady, nakolko sa za 9rokov nepokazilo nic, co je spojene s rozdielnymi komponentami motora nafta/benzin.
Horsie urcite nejazdi, nakolko v prevadzke ma zaujima pruznost motora, nie zrychlenie 0-100, preto za mnou nestihaju vyrazne silnejsie atmo benziny, ci podobne vykonne turbo benziny. Napr. 4ty kvalt je pouzitelny od cca 35kmh do 120, pri jazde okreskami/dedinami nemusim preradit z 5ky, ak nepride prekazka ani 200km vkuse.
Nekulturny chod je max. na volnobehu, po zohriati si to daktori mylia s benzinom. (nie kazdy naftak sroti ako traktor)

Druhy naftak, co mam podobne, spotreba dlhodobo 5,1, ekvivalentny benzin ma cez 6,5-6,8. Pri najazde 15000km rocne si to spocitaj sam.
17. 5. 2018 09:45
Re: dízel nemá v osobnej čo robiť
viď príspevok vyššie, počujem a vidím ho každé ráno ráno ;-\
17. 5. 2018 09:43
Re: dízel nemá v osobnej čo robiť
ukameňovať v žiadnom prípade, nech si kúpi čo chce, s tým nemám problém, píšem len, že je to pre mňa komické (alebo necitlivé). Každé ráno pri mne naštartuje nová A8 f dízli a vždy si poviem, no dobre, ukázal si mi, že máš na A8 (iný dôvod na kúpu A8 nie je, lebo A6 poskytuje dostatočný výkon, priestor a luxus na akékoľvek cestovanie) a potom mi zachrochtí (zvnútra je to samozrejme lepšie) a čpavkovo zasmrdí, že fakt migám od neho preč a poviem si, no hlavne, že si ušetril.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku