Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA 2021: Prohlédněte si velkou galerii mnichovského autosalonu. Zas taková bída to nebyla

Stanislav Kolman
Diskuze (2)

Neměl jsem od nového autosalonu v Mnichově žádná velká očekávání. Možná právě proto jsem nakonec neodjížděl vůbec zklamaný.

Dodnes si pamatuju tu zvláštní chvíli, kdy jsem se jen pár desítek hodin před odjezdem dozvěděl o zrušení ženevského autosalonu. Tehdy jsme ještě ani netušili, jak náročný rok a půl máme před sebou. Pevně věřím, že svět se pozvolna vrací do normálu a nehrozí další pandemické vlny. Návrat jednoho z předních evropských autosalonů budiž důkazem!

Jak už z našeho webu víte, Mnichov převzal štafetu od Frankfurtu a stal se dějištěm druhé nejprestižnější automobilové výstavy v Evropě. Nejel jsem na tuto autoshow s žádnými velkými očekáváními, ostatně skrovný seznam vystavovatelů i premiér byl znám dlouho dopředu. Nakonec jsem ale odjížděl spokojený… možná i díky tomu, jak jsme atmosféru podobné mezinárodní automobilové akce už hodně dlouho nezažili.

A největší taháky autosalonu IAA 2021? Jednoznačně sedmimístný kombík Dacia Jogger, jenž byl vystaven přímo před vchodem. I uvnitř se ale našlo několik zajímavých novinek – elektrický Renault Mégane, prohlédnout jsem si mohl i nového Multivana. Hned několik novot představil také Mercedes – elektromobil EQE, koncept elektrického „géčka“, na stánku nechyběl ani koncept malého SUV od Smartu. Tušíte správně, elektromobilitou se v Mnichově nešetřilo, s čímž jsme ale tak nějak počítali.

Nechybělo samozřejmě spojení s dalšími projekty autoprůmyslu, namátkou inovativními řešeními mikromobility či elektrokoly. O ně na výstavišti nepřekvapivě zas až takový zájem nebyl, což se však nedá říct o veteránech. Ano, i fandové klasiky si tu přišli na své.

Největším zklamáním pro mě byla snad jen zbytečná roztříštěnost autosalonu. To nejdůležitější se sice odehrávalo na výstavišti, mnoho značek však mělo svůj stánek v centru města. Osobně se mi autosalony nejvíce líbí právě v tom, že mám všechny automobilové novinky pod jednou střechou, mohu si je prohlédnout v klidu a během chviličky přeběhnu z jedné strany výstaviště na druhou. V tomto ohledu považuji starý dobrý „ženevský“ koncept stále za nejlepší řešení. Ale doba si prý žádá změny…

Stanislav Kolman
Diskuze (2)

Doporučujeme

10. 9. 2021 08:53
Progresivní název
Mikromobilita na autosalonu. Tak ať to přejmenujou na bikesalon. Stejně tam (i sem) už chodí jen odpůrci automobilismu.
9. 9. 2021 21:23
Dobry
Tak já si zajdu pro mínusy, mě to taky nepřišlo blbý, ale i u mě za to určitě částečně může ten pocit první “normální” masové akce. Co se týče aut samotných, tak s tím, že většina byla na elektřinu, problém nemám - ale na můj vkus příliš mnoho konceptů vypadalo zevnitř spíš jako Playstation než jako auto (bohužel nejen konceptů, tímto zdravím do Daimleru, jejich EQy nebo nové C mě nelákají ani trochu).

I to rozšíření na ostatní druhy mobility není špatné, i když to nakonec znamenalo především plné haly e-biků. Osobně ale musím říct, že až s ebikem jezdim fakt v podstatě od dubna do října skoro každý den do práce na kole - ráno bezpracně a bez potu (to mi dřív vadilo hodně), odpoledne naopak bez přípomoci zpátky. :) Jako sportovní nástroj trochu podvod, jako dopravní prostředek ale parádní.