Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA 2021: Prohlédněte si velkou galerii mnichovského autosalonu. Zas taková bída to nebyla

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 9. 9. 2021 • 14:46
156
2
Zobrazit náhledy (156)
BMW i Vision Circular BMW i Vision Circular BMW i Vision Circular BMW iX5 Hydrogen BMW iX5 Hydrogen BMW iX5 Hydrogen BMW iX5 Hydrogen BMW iX5 Hydrogen BMW iX5 Hydrogen BMW iX5 Hydrogen BMW iX BMW iX BMW iX BMW iX Mini Vision Urbanaut Mini Vision Urbanaut Mini Vision Urbanaut Mini Vision Urbanaut Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Dacia Jogger Hyundai na IAA 2021 Hyundai na IAA 2021 - Hyundai Ioniq 5 Hyundai na IAA 2021 Hyundai na IAA 2021 - Hyundai Prophecy EV Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Hyundai Prophecy EV Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Volkswagen Multivan T7 Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE Mercedes-Benz EQE IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov IAA 2021 Mnichov

Neměl jsem od nového autosalonu v Mnichově žádná velká očekávání. Možná právě proto jsem nakonec neodjížděl vůbec zklamaný.

Dodnes si pamatuju tu zvláštní chvíli, kdy jsem se jen pár desítek hodin před odjezdem dozvěděl o zrušení ženevského autosalonu. Tehdy jsme ještě ani netušili, jak náročný rok a půl máme před sebou. Pevně věřím, že svět se pozvolna vrací do normálu a nehrozí další pandemické vlny. Návrat jednoho z předních evropských autosalonů budiž důkazem!

Jak už z našeho webu víte, Mnichov převzal štafetu od Frankfurtu a stal se dějištěm druhé nejprestižnější automobilové výstavy v Evropě. Nejel jsem na tuto autoshow s žádnými velkými očekáváními, ostatně skrovný seznam vystavovatelů i premiér byl znám dlouho dopředu. Nakonec jsem ale odjížděl spokojený… možná i díky tomu, jak jsme atmosféru podobné mezinárodní automobilové akce už hodně dlouho nezažili.

A největší taháky autosalonu IAA 2021? Jednoznačně sedmimístný kombík Dacia Jogger, jenž byl vystaven přímo před vchodem. I uvnitř se ale našlo několik zajímavých novinek – elektrický Renault Mégane, prohlédnout jsem si mohl i nového Multivana. Hned několik novot představil také Mercedes – elektromobil EQE, koncept elektrického „géčka“, na stánku nechyběl ani koncept malého SUV od Smartu. Tušíte správně, elektromobilitou se v Mnichově nešetřilo, s čímž jsme ale tak nějak počítali.

Nechybělo samozřejmě spojení s dalšími projekty autoprůmyslu, namátkou inovativními řešeními mikromobility či elektrokoly. O ně na výstavišti nepřekvapivě zas až takový zájem nebyl, což se však nedá říct o veteránech. Ano, i fandové klasiky si tu přišli na své.

Největším zklamáním pro mě byla snad jen zbytečná roztříštěnost autosalonu. To nejdůležitější se sice odehrávalo na výstavišti, mnoho značek však mělo svůj stánek v centru města. Osobně se mi autosalony nejvíce líbí právě v tom, že mám všechny automobilové novinky pod jednou střechou, mohu si je prohlédnout v klidu a během chviličky přeběhnu z jedné strany výstaviště na druhou. V tomto ohledu považuji starý dobrý „ženevský“ koncept stále za nejlepší řešení. Ale doba si prý žádá změny…

Doporučujeme

Témata
10. 9. 2021 08:53
Progresivní název
Mikromobilita na autosalonu. Tak ať to přejmenujou na bikesalon. Stejně tam (i sem) už chodí jen odpůrci automobilismu.
9. 9. 2021 21:23
Dobry
Tak já si zajdu pro mínusy, mě to taky nepřišlo blbý, ale i u mě za to určitě částečně může ten pocit první “normální” masové akce. Co se týče aut samotných, tak s tím, že většina byla na elektřinu, problém nemám - ale na můj vkus příliš mnoho konceptů vypadalo zevnitř spíš jako Playstation než jako auto (bohužel nejen konceptů, tímto zdravím do Daimleru, jejich EQy nebo nové C mě nelákají ani trochu).

I to rozšíření na ostatní druhy mobility není špatné, i když to nakonec znamenalo především plné haly e-biků. Osobně ale musím říct, že až s ebikem jezdim fakt v podstatě od dubna do října skoro každý den do práce na kole - ráno bezpracně a bez potu (to mi dřív vadilo hodně), odpoledne naopak bez přípomoci zpátky. :) Jako sportovní nástroj trochu podvod, jako dopravní prostředek ale parádní.