Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA 2021: Renault Mégane poprvé naživo. Revoluce se vším všudy!

Stanislav Kolman
Diskuze (32)

S příjezdem nové generace se Renault Mégane mění k nepoznání. Na autosalonu v Mnichově jsme mohli vůbec poprvé usednout dovnitř.

Zatímco Dacia Jogger se světu oficiálně odhalila ještě před startem mnichovského autosalonu, Renault Mégane si své tajemství pečlivě střežil takřka do poslední chvíle. A asi nikoho nepřekvapí, že právě tahle novinka budila na stánku francouzské značky největší rozruch.

Nová generace Méganu má s tím současným společný snad jen název. Z populárního kompaktu se totiž stává výhradně elektromobil, který tvarem karoserie nemá daleko ke kategorii crossoverů. Nutno říct, že naživo působí novinka opravdu hezky, v nabídce Renaultu jde jednoznačně o svěží vítr, který se na výstavišti představil v několika barevných kombinacích.

Video se připravuje ...

Při prvním osobním průzkumu překvapilo několik věcí. Tak třeba velmi hluboký zavazadelník, pod jehož podlahou se ještě ukrývá schránka na kabely. Ani s prostorností na tom není vůbec špatně, sám za sebou jsem se s výškou 178 cm posadil naprosto bez problémů, rezerva několik centimetrů mi zůstávala před koleny i nad hlavou. Za volantem zase potěší možnost umístění sedáku hodně dolů, což u elektromobilů rozhodně nebývá zvykem. Děkovat za to můžeme akumulátoru s extrémně nízkým profilem, kterým se výrobce chlubí.

Hotovou revolucí prošel interiér. Zapomeňte na fádní kabiny, kterými se francouzská automobilka vyznačovala pár let dozadu. Pracoviště řidiče nejenže se skládá z měkčených a na dotyk příjemných materiálů, ale je rovněž plně digitální. Displej před řidičem má 12,3 palce, středová obrazovka multimediálního systému pak devět, případně dvanáct palců. Renault však na digitalizaci nepřesedlal zcela, uvnitř pro ovládání důležitých funkcí stále preferuje klasická tlačítka namísto dotykových ploch.

První dojem z francouzské novinky je více než dobrý. Otázkou však zůstává, zdali je tento vůz předzvěstí konce klasického Méganu. O pokračovateli se spalovacím motorem nepadlo ani slovo. Předpokládáme tedy, že se současná generace bude ještě nějaký čas nabízet po boku elektromobilu, aby se s námi s příchodem emisní normy Euro 7 nadobro rozloučila. Ale nechme se překvapit.

Stanislav Kolman
Diskuze (32)

Doporučujeme

9. 9. 2021 08:51
Re: A kdo takovou "revoluci" vyžadoval?
Týmto spôsobom dnes vo svete život funguje, napr. bývanie a stále častejšie aj autá. Buď to celý život splácaš, alebo to nevlastníš a platíš nájom. Vlastniť veci vychádza z módy.
9. 9. 2021 08:49
Re: Re: Mégane
Myslím, že v tom sa mýliš. Cena elektriny nemôže ísť plošne hore, aspoň nie razantne, pretože ju nepotrebuješ len na nabíjanie auta. Plošné zdraženie by vyfackalo celú ekonomiku. Ale je jasné, že niekde to zaplatiť musíš, tak sa skôr dá čakať, že EV nikdy nebudú stáť toľko alebo menej ako spaľováky, rovnako môžu byť nejakým spôsobom vyššie zdanená ich prevádzka a servis.
Kratší dojazd nemôžeš brať ako obmedzenie, pretože spaľovák najazdí na jednu nádrž viac. Prevádzkové podmienky sa s EV menia - a menili sa aj so spaľovákmi - za obmedzenie by si tak musel brať aj povinnú biozložku v nafte, aj keď vieš, že pomaly ale iste ničí motor. Tiež stále menšie nádrže a tým pádom napriek nižšej spotrebe skracujúci sa dojazd. Mňa osobne obmedzujú aj systémy stop/štart a kontrola jazdy v pruhoch, ktoré musím po každom štarte vypínať aby ma neštvali. Toto mi osobne vadí viac ako kratší dojazd EV. Väčšinu roka jazdím kratšie trasy, zriedka nad 100 km denne. A dojazd 400-500 km mi stačí aj mimo toho. Beztak si po dvoch-troch hodinách dávam aspoň polhodku pauzu, takže až takú veľkú zmenu vo zvyklostiach to pre mňa nebude znamenať. Nie je to celé o veľkej zmene, len o neochote ľudí vôbec niečo zmeniť a mánii trvať na starých zvyklostiach.
9. 9. 2021 08:41
Re: Trošku nerozumiem...
Fakticky? Napríklad taká Škoda podľa teba prišla s celou armádou SUV/crossoverov preto, že Fabia a Octavia neboli úspešné? A čo PSA? Bol podľa teba na pokraji krachu, preto prešiel skoro komplet na crossovery? Aspoň si nevymýšľaj.
Áno, úvahy o konci Meganu prešli éterom dosť výrazne. Bez vetra sa list na strome nehne realita tomu dáva za pravdu. Pokiaľ je predpoklad, že sa predá viac crossoverov ako bežných hb a kombi, tak proste budú robiť crossovery. Arkana neprišla náhodou a zrovna tak nie náhodou to nie je tá ruská, ale zvlášť ušitá pre európsky trh. C4 tak podobne, že vyzerá ako vyzerá, má svoje dôvody.
9. 9. 2021 08:35
Re: Mégane
Keď si si nevšimol, tak B aj C segment prestávajú postupne alebo čiastočne existovať a nahrádzajú ho práve crossovery a SUV. Aj keby EV neexistovali, tak by sa klasika postupne v prospech SUV a crossoverov vytrácala. Zrovna ďalší Megane nebol v pláne, iba meno poslúžilo pre nový EV. To, čo píšeš, nie je pravda. Nemôžeš porovnávať cenu súčasného a tohto nového elektrického Meganu, pretože okrem mena nemajú spoločné nič. Mňa to netešé, lebo SUV a crossovery veľmi nemusím, ale tak to proste je. Za úpadok klasických alebo tradičných áut rozhodne EV nemôžu, len dnešná blbá SUV-móda.
Avatar - hugino
9. 9. 2021 07:32
Re: Re: Mégane
Úplný súhlas.A samozrejme postupne zvýšia cenu elektriky a v neposlednom rade pokiaľ nemáš dom z wall boxom tak si nútený nabíjať na verejných nabíjačkách a je velmi otázne aké budeš mať šťastie či bude volná a kolko času tam stráviš.Aj s deklarovaným dojazdom je to dosť diskutabilné lebo tam to závisí od veľa faktorov.Ja nechcem aby ma auto obmedzovalo a musel som sa mu prispôsobovať ale chcem aby mi slúžilo.