IAA živě: Ford Kuga vypadá jako zvýšený Focus. Jak si polepšil interiér?
Stánek modrého oválu na frankfurtském výstavišti se nese v duchu elektrifikace. Chybět nesmí ani Ford Kuga, jenž se nabídne se třemi různými hybridními pohony.
Na jaře letošního roku jsme vás oficiálně seznámili s novým Fordem Kuga, jenž přijíždí coby mild-hybrid, hybrid a plug-in hybrid. Jde o jednu z prvních vlaštovek americké automobilky v době novodobé elektrifikace, která vyvrcholí příjezdem elektrického crossoveru inspirovaného ikonickým Mustangem.
Teď ale zůstaňme u Kugy, která se ve Frankfurtu představuje s plug-in hybridem pod kapotou a ve výbavou našlapané variantě. Auto je to na první pohled věru pěkné, ale nemůžu se zbavit dojmu, že ve srovnání s předchůdcem přišlo o jistou osobitost. Vůz se z největší části tváří jako zvýšený Focus, některými prvky připomíná Mazdu, jinými zase Porsche.
Co fanoušky modrého oválu určitě potěší, je vnitřní prostor. Když se s výškou 176 cm posadím sám za sebe, stále mi zůstává ještě velká rezerva před koleny i nad hlavou. Interiér navíc dostává líbivé a kvalitní materiály včetně měkčeného obložení. Zpracování pracoviště řidiče působí moderněji, nechybí digitální přístrojový štít a tradiční prvky na středové konzole, které jsou doplněny líbivým dekorem. Tohle se Fordu povedlo a ve srovnání s kritizovanou verzí předchůdce je to určitě velký posun vpřed.
Uvnitř Kugy nechybí ani plno dalších vychytávek. Vůbec poprvé můžete mít vzadu vyhřívané sedačky, druhá lavice je navíc posuvná, což dokáže zvýšit objem zavazadelníku o 67 litrů. Jeho absolutní hodnotu ale Ford zatím neprozradil, stejně jako to, o kolik centimetrů se lavice vlastně může posouvat.
Nová generace Fordu Kuga dorazí na trh ještě letos, sofistikovanější hybridní varianty máme očekávat v první polovině roku 2020.