Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford na IAA představuje své nové hybridy. Přivítejte elektrifikovanou Pumu, Explorer i Kugu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Ford na IAA vyzdvihuje své nejnovější zástupce s hybridními pohonnými systémy v čele s modely Puma, Explorer, Tourneo Custom a Kuga. Vedle nich pak prezentuje své plány pro nejbližší budoucnost, jejichž součástí je i elektrické SUV inspirované slavným Mustangem.  

Ford začátkem letošního roku oznámil, že každý nový model jeho osobních automobilů bude disponovat elektrifikovaným provedením, což má znamenat, že v nabídce této značky budou figurovat mild hybridy, full hybridy, plug-in hybridy i elektromobily.

Cílem je nabízet jednu z nejkomplexnějších sestav elektrifikovaných vozů pro evropské zákazníky. Do roku 2024 má být na trh uvedeno 17 elektrifikovaných modelů značky Ford a to včetně vozů prezentovaných na frankfurtském autosalonu.

Ford jako první ze svých elektrifikovaných novinek na IAA vyzdvihuje v létě letošního roku odhalený model Puma, který má ve Frankfurtu výstavní premiéru. Malý crossover s mild hybridním systémem, spolupracujícím s litrovým tříválcovým motorem EcoBoost, se zde představuje i v luxusním provedení Titanium X.

Ford Explorer Plug-In Hybrid byl odhalen na jaře letošního roku v provedení pro evropský trh. K pohonu zde poslouží plug-in hybridní ústrojí, které tvoří zážehový šestiválec 3.0 EcoBoost s výkonem 257 kW, elektromotor o výkonu 74 kW a generátor. Tato soustava dosahuje podle materiálů automobilky nejvyššího výkonu 331 kW a točivého momentu 840 N.m.

Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid byl rovněž odhalen na jaře letošního roku. Přední kola jsou u tohoto modelu poháněna výlučně elektromotorem, zatímco zážehový motor 1.0 EcoBoost zde slouží k dobíjení baterií. Tourneo Custom Plug-In Hybrid může v čistě elektrickém režimu absolvovat až 50 km, zatímco při využití spalovacího motoru se může dojezd prodloužit až na 500 km.

Ford ve výčtu svých elektrifikovaných modelů nezapomíná ani na Mondeo Hybrid, které v jeho aktuální podobě odhalil na podzim roku 2018 a začátkem letošního roku jej uvedl i na český trh. Tento model využívá kombinaci zážehového dvoulitru pracujícího v Atkinsonově cyklu, s elektromotorem sloužícím jako podpora spalovacího agregátu a generátorem. Celkový výkon soustavy činí 138 kW.

Ford Kuga představuje v aktuální nabídce elektrifikovaných modelů své značky nejzásadnější typ, protože ve své nové generaci nabízí mild hybrid, full hybrid i plug-in hybrid. Ford v souvislosti s touto šíří nabídky elektrifikovaných modelů uvádí, že neexistuje univerzální řešení a jeho strategií je spárovat správný elektrifikovaný pohonný systém se správným vozem, aby byly tyto automobily příjemné pro běžný každodenní provoz.

Ford vedle prezentace svých aktuálních elektrifikovaných modelů v rámci tiskových materiálů pro frankfurtský autosalon potvrdil, že nové elektrické SUV inspirované modely řady Mustang dorazí v roce 2020 s dojezdem na jedno nabití 600 km podle WLTP. Další informace k tomuto modelu však prozatím nebyly uvolněny.

Kromě prezentace samotných automobilů pak Ford na IAA 2019 uvádí, že spolupracuje s předními evropskými dodavateli elektrické energie na zajištění domácích nabíjecích stanic a výhodných tarifů pro majitele elektrifikovaných modelů s modrým oválem ve znaku.

Ford také zavádí novou aplikaci pro chytré telefony a tablety, umožňující majitelům a provozovatelům elektrifikovaných vozidel snadné vyhledávání a platby za nabíjení. Nová aplikace má přinést zjednodušený přístup a platby zákazníkům značky Ford na více než 118.000 nabíjecích místech ve 30 zemích.

Ford je mimo jiné i zakládajícím členem a akcionářem konsorcia IONITY, jehož cílem je do roku 2020 postavit v klíčových evropských lokalitách 400 rychlonabíjecích stanic s nabíjecí kapacitou 350 kW. Ty umožní výrazné zkrácení doby nabíjení u všech elektrických vozidel ve srovnání se stávajícími systémy.

Pro návštěvníky IAA 2019 pak má Ford připravenu interaktivní výstavu Go Electric, jejímž prostřednictvím chce vysvětlit přednosti elektrifikovaných pohonných systémů. K největším lákadlům této výstavy však bude bezpochyby patřit simulátor zrychlení elektrického vozidla.  

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme