Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Kuga je zcela jiný. Třetí generace nabídne hybrid 3x jinak!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 3. 4. 2019
23
75
Zobrazit náhledy (23)
Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga

Modrý ovál představuje již třetí generaci středně velkého SUV Ford Kuga. Nezaujme jen značně přepracovaným designem, ale i elektrifikovanou nabídkou pohonných ústrojí.

O elektrifikaci produktových řad automobilky Ford se hovoří již několik měsíců, s představením aktuálních novinek však tyto plány konečně mají hmatatelné výsledky. Jedním z nich je nová, v pořadí již třetí generace Fordu Kuga, jenž se bude nově nabízet se třemi různými hybridními pohony. Nezapomnělo se ani na zastánce konvenčních spalovacích motorů. Ale pojďme popořadě.

360p720p

Kuga je prvním modelem značky, jenž přijíždí na nové globální platformě C2. Ve srovnání s předchůdcem je novinka o 90 kilogramů lehčí a má o 10 % vyšší torzní tuhost. Jak už tomu u nových modelů bývá, také Kuga o pár čísel povyrostla. Na délku o 89 mm (na 4613 mm) a šířku o 44 mm (1882 mm), přičemž rozvor si polepšil o 20 mm (2710 mm). Ford tak slibuje ještě více prostoru pro cestující v obou řadách.

Krajní sedačky ve druhé řadě mohou být prvně vyhřívané a je možné je podélně posouvat, takže buď navýšíte místo pro cestující vzadu, nebo objem zavazadelníku o 67 litrů. Jeho absolutní hodnoty však Ford zatím neuvádí.

Ale pojďme na ty hybridy. Prvním je Kuga EcoBlue Hybrid, což je fakticky mild-hybrid se 48V palubní sítí. Základ tvoří motor 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW, k němuž je připojen řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, jenž zachycuje kinetickou energii při zpomalování a ukládá ji ve formě elektřiny do vzduchem chlazené lithium-iontové baterie. Při akceleraci zase může tento prvek fungovat jako elektromotor, který pomáhá spalovacímu motoru.

Alternativu tvoří Kuga Hybrid kombinující 2,5litrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem, elektromotor, generátor a lithium-iontové akumulátory. Jednotka spolupracuje se samočinnou převodovkou, kterou si Ford navrhl sám. Toto hybridní řešení dorazí na trh v roce 2020 a vedle pohonu předních kol se nabídne také coby čtyřkolka.

Třetím do party je Kuga Plug-In hybrid s kabelem do zásuvky. Opět se bavíme o zážehovém čtyřválci s objemem 2,5 litru, jenž je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-iontovou baterií. Soustava dosahuje maximálního výkonu 165 kW a dojezd na elektřinu se má pohybovat okolo padesáti kilometrů. Baterie se dobíjí nabíjecím portem umístěným na předním blatníku, z části se zvládá dobíjet sama při jízdě díky rekuperačnímu brzdění. Úplné nabití z externího 230V zdroje zabere asi čtyři hodiny.

Nezapomnělo se ani na tradiční motory. Nechybí vznětová jednotka 2.0 EcoBlue o výkonu 132 kW, které k nižší spotřebě a emisím pomáhají integrované sací kanály s leštěným povrchem a turbodmychadlo s nízkou setrvačností. Vysokotlaká vstřikovací soustava je rychlejší, přesnější a tišší. Nechybí ani systém selektivní katalytické redukce. Kliková hřídel se přesadila o 10 mm, aby se snížily třecí ztráty v motoru. Slabší naftou v nabídce je jedna-pětka s výkonem 88 kW, která dostala inovativní nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů s chlazením voda-vzduch, integrovaný sací trakt a zdokonalené vysokotlaké vstřikování paliva.

Benzinová paleta čítá jednotku 1.5 EcoBoost s výkony 88 a 110 kW. Nechybí funkce vypínání jednoho válce při částečném zatížení, kterou Ford u tříválců nasadil jako první. Deaktivace či opětovná aktivace proběhne za pouhých 14 milisekund. V závislosti na dané motorizaci můžete objednat osmistupňovou samočinnou převodovkou či pohon všech kol.

Ford v případě Kugy vsadí na tradiční výbavové stupně – základní Titanium, luxusně střižené Vignale a sportovně se tvářící ST-Line. Ve všech výbavových stupních dostanete 12,3“ digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení či osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Kuga jde s dobou, takže umí poskytnout také WiFi hotspot.

Nechybí ani plejáda asistenčních a bezpečnostních prvků, namátkou adaptivní tempomat s funkcí stop&go, čtení dopravních značek, vedení uprostřed jízdního pruhu, prediktivní osvětlení, head-up displej či systém samočinného parkování.

Novinka má na tuzemský trh dorazit ještě letos, přesné datum ani ceny jednotlivých verzí ale Ford zatím neprozradil.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Vydarene!
přezdívka (nick)
| 8. 4. 2019
:yes: Za mna super, aktualne pre mna najkrajsie SUV!
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zmatek
Ozzman
| 4. 4. 2019
Já bohužel 110KW 2.0TDCi jel jen krátce v Mondeu, když to bylo nové, takže nějaké srovnání se 132kw verzí nemám relevantní, ale pamatuji si, že to jelo tak akorát pro mne, papírově tam rozdíl je, zatímco na stovku 110kw leze kolem 10s, 132kw to má kolem 9 (v našem testu měřeno 7,9, ale tomu nevěřím), navíc dost lidí tvrdí, že 110kw verze moc nejede, jenže to je zase o tom subjektivním pohledu, mne velké kombi v naftě a s akcelerací kolem 10s na stovku pomalé nepříjde. No, nechme se překvapit :)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: To je zmatek
iudex
| 4. 4. 2019
Ja súhlasím, že pre stredné SUV je 110 kW dízel v pohode, len si naopak nemyslím, že 132 kW je už moc. Osobne tipujem, že ten rozdiel medzi 110 a 132 kW verziou bude subjektívne dosť malý, takže by som to rozhodne neformuloval tak, že 132 kW je moc. Ale rozumiem, že z hľadiska ceny je to v zásade zbytočný príplatok, tu ale ešte nevieme, aký ten rozdiel vlastne bude, keď 110 kW verzia bude mild-hybrid, teda zrejme drahšia ako by bola verzia s bežným 110 kW dvojlitrom, možno ten odstup k silnejšej, ale nehybridnej 132 kW verzii bude malý. Uvidíme. Opakujem ale, pri nafte aspoň máš nejaký výber, pri benzíne sa buď uspokojíš s trojvalcom, alebo potom hybrid (s jeho nevýhodami a vysokou cenou).
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: To je zmatek
Ozzman
| 4. 4. 2019
Asi takhle. Za 1. Mondeo je větší, já mám 132kw TDCi, ale proto, protože jsem nekupoval nové auto a i když to bylo značně dražší, tak jsem chtěl auto v nějakém stavu a původu a to byly jen ty dražší a silnější motorizace. Hledal jsem FWD 110Kw TDCi s MT ;) Takové nebyly a když už, tak to byly sociální výbavy s nejistým původem a nájezdem. Takto silný motor je fajn, ale na běžnou jízdu stejně jezdím na 1/3 plynu. Provozoval jsem vedle té MK5 jetšě 3 měsíce MK4 s 85Kw a nebyl jsem v reálném provozu ani s jedním autem pomalejší. Před půl rokem tu byla taková ta diskuze, jaký výkon v autě stačí a pro mne je takto motorizované Mondeo nadnstandart ;) Ještě když téď většinu času jezdím Cliem, tak pak s Mondeem najedu na dálnici a hned jedu nad limit, protože na to nejsem zvyklej :D :D Když to vztáhnu na pořizovací náklady, náklady na palivo (132kw verze prostě vezme víc) a na fakt, že 110kw do auta SUV velikosti C segmentu stačí, nepovažuji to za dálniční křižník, tak mi to vychází jako ideální motorizace. Vím, co umí 110KW s Kugou 2 a rozhodně to není brzda provozu :)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: To je zmatek
iudex
| 4. 4. 2019
Na jednej strane súhlasím, ten výber je bieda a ja by som si osobne nevybral nič. Trojvalce do SUV neprichádzajú do úvahy a nad nimi sú už len hybridy. Klasický hybrid je u mňa nezmysel (načo baterky, keď to nedokáže ísť výlučne na elektrinu), zmysel má až plug-in, s ktorým sa bude dať po meste poskakovať čisto na baterky, ale tam mám silné obavy, že pri výkone 225k a komplikovanej technike PHEV bude cena na úrovni základnej X5. No a nafta je u mňa pri menšom ako 4,8 metrovom aute vylúčená. Ale zato nechápem, kde máš problém Ty, veď tých 132 kW musí byť pre Teba ideál (ten ostatne sám máš a menej by si do esúvéčka s väčšou čelnou plochou a horšou aerodynamikou asi nechcel).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku